{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

Vurdering af Honda mc. {{forumTopicSubject}}

Hej MG

Jeg står og skal ud og rejse om ca. 6-8 måneders tid, og derfor må jeg nok sande at motorcyklen skal ryge for at skabe plads i budgettet.

Mit issue er at sådan en Honda SLR 650 er der ikke pokkers mange til salg af - og hvad kan den sælges for?
Lige nu er der én til salg fra 1997 med 60.000 km på tælleren til 26.900 kr. hos en forhandler.

Min er fra 1998, og har kørt ca. 30.500 km. Nysynet i august. Nyt kædekit, koblingskabel og olie + filter.

Er 23-24.000 kr. urealistisk?

Pft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af Honda mc.
  • #1   18. feb 2016 prøv....se om der kommer nogle henvendelser, smiley

  • #2   18. feb 2016 Det vil jeg ikke sige. 25. burde du kunne få, hvis du finder den rigtige m/k,

  • #4   18. feb 2016 klaus p --> Min rejse skal gerne være lidt længere væk end sydtyskland. smiley

  • #5   18. feb 2016 Min helt personlige vurdering:

    Din MC er 19 gammel, og da det jo er en Honda, er det ikke specielt vigtigt om den har kørt 30 eller 60.000 km.

    Forhandleren har en der står til 26.900,-
    Hvad tror du der sker hvis du byder ham 23.900,- ?
    Jeg tror du i så fald har købt en SLR mere......

    Som privat sælger får vi aldrig samme priser som forhandleren, vi skal jo eksempelvis ikke give nogen garanti med.

    Hvis du vil have solgt, så sæt den på nettet til 19.800,- og se så om der sker noget.

    Hvis du sætter den til 23-24.000,- tror jeg at du kommer til at vente længe OG du kommer til at give et stort afslag i prisen.

    Sæt en fast lav realistisk pris, så får du solgt smiley

    Held og lykke med salget smiley


    Hvis du går ti


  • #6   18. feb 2016 Gert L ->
    Jeg vil jo mene det en betydning hvis der kun er 2 til salg, og den ene har kørt 30.000 km. mere end den anden - sådan tænker jeg i hvert fald. smiley
    Men du har nok ret i forhandleren også er til at snakke med mht. prisen.


    Min generelle opfattelse af købere er bare at hvis jeg sætter den til fx 23.000 kr. vil folk byde 18, og sætter jeg den til 20.000 kr. så byder de bare 15. - alt det her er selvfølgelig bare min opfattelse af tingene, og min tidligere erfaringer med salg af bil/motorcykel.

    I sidste ende er det jo om at prøve sig frem. smiley



  • #7   18. feb 2016 2 tilsalg betyder der skal findes mindst 1 køber. Og når denne ene person dukker op. så skal han vælge din fremfor forhandlerens ( som der jo både er garanti og lige udført service på, og som man ved en hurtig handel lige får en hjelm med i prisen på)

    Start med at sætte den tilsalg. og se om der overhovedet er nogen interesse. Hvis ingen vil eje, så er prisen jo irrelevant smiley

    Held og lykke.


  • #8   18. feb 2016 et år nyere , med 30k på speedo ,jeg vil da nok sige det er en forskel ! 23400 stod den for hvis det var min .

  • #9   18. feb 2016 Jeg ville kun købe fra forhandler, hvis jeg skulle have en billig forsikring med - eller holder jeg mig altid til private.. Så vurdere jeg selvfølgelig, om det virker til at sælgeren har rent mel i posen - en cykel fra forhandler, er ikke ens betydning med at den er tip top og ikke giver problemer (som nogle forhandlere måske prøver at komme ud af)

    Vil også sige, sæt den til dine 23-24.000 og se hvad der sker, 6-8 mdr er lang tid, du kan altid sætte den længere ned, hvis der ikke er sket noget de første 2-3 mdr.

    (hvad jeg synes og ville gøre)


  • #10   18. feb 2016 Jeg havde sat den til 20. Det er formegentlig det, eller lige der omkring, den kommer til at gå for.

  • #11   19. feb 2016 Du skal i øvrigt lige være opmærksom på, at nu skylder OS ALLE en ærlig tilbagemelding når du har solgt.

    Hvad fik du for den ???



  • #12   13. apr 2016 Opdagede lige den tråd her.

    Cyklen er solgt. Startede på 23.800 og endte med en endelig salgspris på 20.000 kr.
    Alt i alt er jeg tilfreds, selvom det ikke var noget jeg tjente på.


  • #13   13. apr 2016 Tror ikke du skal være utilfreds med en pris på 20k, det virker nu meget rimeligt.

Kommentér på:
Vurdering af Honda mc.

Annonce