25. feb 2016
Scrambler'eren er datidens speedway motorcykel. Det var MEGET populært at køre race på grus/sandbaner, f.eks det tidlige Daytona osv.
Så Scrambler stilen tager udgangspunkt i en (ældre) MC som er bygget til ræs på grusvaner.
Caféraceren er derimod bygget til vejen, og med det ene mål for øje at køre så stærkt som muligt. Tilnavnet kom sig af, at de dengang lavede væddemål om hvem der hurtigst kunne komme fra den ene landevejs-café og til den næste.
Mange af de gamle stilarter glider Idag tit ud i nogle lidt ubestemmelige ombygninger, hvor folk bygger et, kalder det noget andet og som så viser sig egentlig at være noget helt tredje.
25. feb 2016
Passer som udgangspunkt ret godt Michael
Og så må jeg lige rette mig selv...!
Det jeg foroven har beskrevet som en Scrambler, er i virkeligheden en Tracker. De ræs jeg referer til hed (og hedder stadig) flat track racing. Heraf navnet Tracker/flattracker.
Bliver faktisk helt i tvivl med Scrambler'en nu... Men det er helt sikkert et begreb som har taget sig udgangspunkt i de tidlige britiske og italienske MC'er.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 16 MC-er: 7 Emner: 26 Svar: 104
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.155
Smukt , åbenbart mange der ikke kan kende forskel .
mar 2005
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 382 Svar: 5.531
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.582
Så Scrambler stilen tager udgangspunkt i en (ældre) MC som er bygget til ræs på grusvaner.
Caféraceren er derimod bygget til vejen, og med det ene mål for øje at køre så stærkt som muligt. Tilnavnet kom sig af, at de dengang lavede væddemål om hvem der hurtigst kunne komme fra den ene landevejs-café og til den næste.
Mange af de gamle stilarter glider Idag tit ud i nogle lidt ubestemmelige ombygninger, hvor folk bygger et, kalder det noget andet og som så viser sig egentlig at være noget helt tredje.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
Jo ja, en super fed version af café racer savage'en for resten
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.582
Og så må jeg lige rette mig selv...!
Det jeg foroven har beskrevet som en Scrambler, er i virkeligheden en Tracker. De ræs jeg referer til hed (og hedder stadig) flat track racing. Heraf navnet Tracker/flattracker.
Bliver faktisk helt i tvivl med Scrambler'en nu... Men det er helt sikkert et begreb som har taget sig udgangspunkt i de tidlige britiske og italienske MC'er.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 382 Svar: 5.531
mar 2005
feb 2015
Følger: 2 MC-er: 2 Svar: 1
cafe racer & scrambler