{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Schuberth S2 ikke helt tilfreds, er jeg kræsen? {{forumTopicSubject}}

Netop modtaget min nye Schuberth S2. Vores 4. hjelm i hjemmet fra helmet-city, men denne gang er jeg ikke helt tilfreds...

Den passer perfekt m. størrelse og hovedform! Og har virkelig læst meget godt om den hjelm, mangler stadig at afprøve den (altså køre, ikke styrte 7,9,13).

Udover fedt er der vildt meget synligt "flamingo". Ude i siderne virker det bare som om der mangler noget til at dække af, selv min kærestes shark hjelm m. brille til 1000 kr er afdækket i siden, toppen og bunden, og intet "flamingo" er synligt uanset hvor man kigger.

Herudover knirker hjelmen en del når holder den/trykker på den ifht. vores andre hjelme. Er det normalt?

Btw. hvis vi kan holde topic fri for hvorfor jeg ikke støtter danske forhandler ved at betale 1000-2000 mere for denne hjelm, vil det jo være perfekt! smiley

Vil derimod rigtig gerne høre andre der har en S2 eller bare om folk syntes det er helt normalt.
Da jeg fik den sad låsen til visiret foran løst og skulle sættes på plads, kan jo være der mangler noget smiley

http://www.photosnack.com/EliasG/s2hjelm.html


Kommentarer på:  Schuberth S2 ikke helt tilfreds, er jeg kræsen?
  • #1   29. feb 2016 Så det retur og bytte den. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #2   29. feb 2016 Hvad gav du for den?

  • #3   29. feb 2016 Har også et problemer med min S2 , når jeg kører det er en irriterende lyd ind i hjelmen som det er en bi i hjelmen.

  • #4   29. feb 2016 #3 - Kan du høre noget sidde løst når du vender og drejer hjelmen i dine hænder? Så er det højst sandsynligt en af clipsne til indmaden som er faldet ud af deres sæde.

    De er noget pis uden lige at få ind på plads igen, men kan godt lade sig gøre hvis man er lidt fingernem. Ellers er jeg næsten sikker på at forhandleren fikser det uden bekostning, hvis den er under to år.

    Nu til topic. Jeg har haft en S2 hele sidste sæson, og lige på nær vindstøjen og den lave lydstyrke i SRC, så er jeg fuldt ud tilfreds med den. Det var for mig den mest komfortable hjelm jeg kunne finde, og så synes jeg at kvaliteten af især foret er helt eminent. Jeg har aldrig oplevet knirkelyde fra min.


  • #5   29. feb 2016 Sajmon. 2400 i det "nye" farverige design.

    Tommy, hvis du åbner hjelmen og kigger ind fra siderne kan du så (lige som på mine billeder) se flamingoen, eller er der noget der dækker?


    profilbillede
  • #6   29. feb 2016 Jeg har set tre s2 ere, aldrig set det der før. retur med den.

    Jeg vælger nu alligevel at kommentere på at den ikke er købt i dk. Det er dit eget valg, og det respekteres naturligvis. Bare husk at du fravælger schuberts mobility program hvor du kan få en ny hjelm til 1/3 del af prisen hvis den blir beskadiget i et uheld. Det kan du kun få hvis det er en dansk hjelm. Det var derfor jeg valgte at købe min i DK


  • #7   29. feb 2016 Nej, det ser mærkeligt ud.
    Har selv haft kigget på samme hjelm.
    Fedtet virker virkelig mærkeligt, det kan godt være det bare er mig, men har aldrig set det på en hjelm.
    Her er et godt eksempel på hvordan den hjelm Burde se ud:
    https://www.youtube.com/watch?v=b64LJUhMTlM


  • #8   29. feb 2016 Hej Bo, yup den er jeg klar over. Jeg har dog udvidet indbos forsikring så de dækker alt tøj / hjelm i tilfælde af styrt mod 1500 krs selvrisiko, en selvrisiko der alligevel skal betales da bukser, handsker, jakke og måske sko skal kasseres efter et kedeligt styrt.
    Det er en fed ordning de har her i DK, men jeg har forsikret mig anderledes så jeg stadig syntes jeg er godt dækket hvis uheldet er ude.


  • #10   29. feb 2016 Sådan skal den ikke se ud. har lige kigget min igennem. kan intet flamingo se. Så tror det er en retur vare du har fået eller noget.. Retur med det samme og få en ny.

    profilbillede
  • #11   29. feb 2016 Hvis jeg fik en hjelm der så sådan ud til bare 1000 kr, så var den røget retur med det samme. Helt klart afsted med den igen!

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #12   29. feb 2016 Min S2 støjer så jeg må vende om og tage den gamle hjelm, -få pengene tilbage, hvis du kan.

  • #13   29. feb 2016 jeg er vildt med S2'erens pasform på mit hoved, design og den har solbriller. det med vindstøj er gamble, nogle sider det er den mest støjsvage hjelm de nogensinde har prøvet, andre siger den er forfærdelig..

  • #14   29. feb 2016 hmmm så vidt jeg kan se jacob har din da også et "gap" i siden, det er bare sort i stedet for hvid (hjelm farve) i guess? men du har noget stof af en art sidende øverst oppe, fortsætter der hele vejen op?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #15   29. feb 2016 "Støjsvag" kommer jo HELT an på både ørerne der hører, og hvilken cykel man kører på.

    Hvis en S2 sidder godt på dit hoved, vil en Scorpion EXO1000 / 2000 også gøre det - de har også begge solbrille - og på en naked bike / motard er den lige så støjsvag. smiley

    Uanset hvad, bør du ALTID køre med ørepropper...


  • #16   1. mar 2016 Nu kan du jo passende prøve en Shoei GT air i stedet for smiley
    Da jeg købte udstyr prøvede jeg både en S2 og en gt air og der var gt air altså mest lækker i det + den har det der spring load åbne og lukke funktion så den lukker helt tæt! smiley


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #17   1. mar 2016 Det er rigtigt, men Shubert slår jo netop på støjsvaghed, og det er lige på grænsen til vildledning.

  • #18   2. mar 2016
    Med hensyn til til lyden der lyder som en bi, har vi flere gange haft held med at skifte top ventilationen til den der sidder på C3Pro.

    Den lave lyd der opleves i SRC anlægget, kan ofte opstå, hvis højttalerne ikke sidder korrekt ud for øret, eller AGC ikke er justeret korrekt.

    Husk at ren vind ikke støjer, men det gør turbulens.


  • #19   2. mar 2016 Det eneste der er unormalt er farven på nitten der er gået i stykker ifølge. Nu sendte jeg dem billederne og hørte om det var normalt

    "Hi Elias,

    Thanks for the email and sorry to hear you feel you have received a 'Demo' Helmet.
    I can assure you that all our helmets are brand new in the box and checked before dispatch. The pictures you have sent regarding the 'Grease' and 'EPS' are completely normal.
    I'm looking at another S2 as i type this and it too has the oil on the visor mechanism and you can see the inside of the helmet shell and the EPS so all is completely normal. Unfortunately the helmet i have here also has some 'tooling' marks on the rear rivets, would you be able to send me another picture of the rivet?"

    Ifølge dem er det eneste der er galt altså den ridsede nitte.... der er altså meningen hjelmen skal være synlig ude i kanterne. Ikke just et godt førstehåndsindtryk af tysk kvalitet imo


  • #20   2. mar 2016 .

    profilbillede
  • #21   2. mar 2016 Har lige modtaget min nyindkøbte S2, den har samme synlige flamingo som din på billedet.
    Dog var der ingen fedt og ridsede nitter.


  • #22   2. mar 2016 Det er jo altid noget. Kan du også se det synlige flamingo hvis du kigger op i toppen af hjelmen hvor solbrillen sidder?

    profilbillede
  • #23   2. mar 2016 Ja, jeg kan se flamingo hele vejen rundt fra bunden af den røde markering på dit billede henover solbriller og til bunden af den anden røde markering.

  • #24   2. mar 2016 Det er da mærkeligt tyskerne ikke har tænkt over at dække det af med noget fór når det er en hjelm med en ny pris på 4000-5000 herhjemme...

  • #25   2. mar 2016 Ja, det virker lidt billigt. Jeg har en snart 10 år gammel S1 og der Kan jeg ikke se noget flamingo.


  • #26   2. mar 2016 #14

    kan godt ske det skal se sådan ud på den hvide model. Min er den blank sorte.
    Er du sikker på det er flamingo du kan se og ikke hårdt plastik?
    Mit er nemlig noget sort hårdt plastik.

    Er prøvet og tage lidt bedre billedere ad min.


  • #27   2. mar 2016

    profilbillede
  • #28   2. mar 2016

    profilbillede
  • #29   2. mar 2016 https://www.youtube.com/watch?v=AwBAuElbg0k

    Se det her klip. Der pakker han den hvide model ud. Synes ikke jeg kan se de hvide farver ude sidden som på din.

    Har du snakket med forhandleren om at få en ny?


  • #30   2. mar 2016 Tror faktisk det ude i siden er hård plast af en art. Men i toppen ved solvisiret er det helt klart flamingo delen. Der ser din noget mere proff ud med det "stof cover" der er over den.

    Min er ikke hvid, men "tech blue". postet billede.
    Har snakket med forhandler, de siger resten af deres hjelme ser ligesådan ud, udover den ridsede nitte som jeg sagtens kan live med.
    De siger desuden den er helt normal.


    profilbillede
  • #31   6. mar 2016 Netop al denne bøvl og brok undgår jeg ved at købe mine Schuberth i dk ved en forhandler hvor man kan prøve hjelmen først.
    Var det min røg det retur omgående... ikke iorden for et højpris produkt.


  • #32   6. mar 2016 tjaaa nu har jeg sparet over 10.000 kr ved at købe jakker / bukser og hjelme fra nettet uden problemer, og da det desværre er standard på en S2 hjelm er der ikke så meget at gøre.

    Jo returner hjelmen, men det har jeg ikke lyst til når jeg er blevet informeret at det er standard for alle S2 hjelme. Det er en S2 jeg vil have, Især når den sidder så godt som den gør.


Kommentér på:
Schuberth S2 ikke helt tilfreds, er jeg kræsen?

Annonce