Vedr. Suzuki GSX-R600 K6/K7 {{forumTopicSubject}}
Hej Suzuki GSX-R600 K6/K7 ejere og andre.....
Har hele tiden gået med en drøm om at anskaffe mig sådan en. Er helt tosset med netop denne model... Og især nu med de attraktive priser i 2007 - Lækkert!
Nå men mit spørgsmål lyder på:
- Hvordan er køreegenskaberne?
- Er den ok til bykørsel og landevej (som er det jeg mest gør i) ?
- Hvor kvik er denne i forhold til min SV650S, er den "potent" nok...
- Yder den kun ved de helt høje omdrejninger, som R6 (06) ?
osv osv
Andet ?
Kom med jeres mening, kender ikke selv så meget til den.
Den skal selvfølgelig prøves inden det er klart...
Mvh Jacob
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 848
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Lige for at svare på om den yder ved høje rpm som en r6, så er svaret ja. De har samme motorkarakteristik også selvom der er lidt forskel på hesteantalsopgivelsen
HK antal ikke alt. Det har altså også noget at gøre med hvorhenne hestene bliver lagt i omdrejningsspektret. Der er ingen tvivl om at en 600ccm k6 (k7) har flere heste kræfter. En k6´er smider vel cirka 105hk på hjulet på en bænk der ikke er optimistisk. En Sv´er smider cirka 65hk på en bænk der ikke er optimistisk. En 600 k6 skal have mange rpm før den laver noget, dvs før den leverer sine hestekræfter. Det skal en SV650´er ikke. Den leverer hestekræfterne hurtigere og ved lavere rpmtal, men bare ikke så mange i sidste ende som k6´eren gør.
Lige for at eksemplificere det så se her, det er godt nok andre ccm klasser, men det viser egentlig min pointe meget godt.
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/600vsv2.jpg
det er 2 v2´er 100ccm sat op mod 2 600ccm og en 636 ccm. Læg mærke til omdrejningspektret på 600´erne. De skal altså have en del mere rpm end v2´erne inden de yder bare noget der ligner.
Jeg ser lige om jeg kan få fat i en 650 vs en k6´er 600ccm. Så kan du se forskellen der. Dog har gearing. vægt osv også noget at gøre med det hele, men det viser en bænktest ikke noget om
Ved skift fra sv650 til en 600k6´er, vil du føle du skal skifte mere gear på en k6´er og at den ikke trækker nær så voldsomt i bunden og mellemområdet, men til gengæld vil du føle noget mere power, hidsighed og få et helt andet kick når du kommer op i omdrejninger, netop da en k6´er bygger kræfterne op på en helt anden måde. Derudover er en k6´er meget bedre styrende end en sv´er, så du vil nok generelt køre hurtigere på vejene, da farten føles lavere sammenlignet med hvad du er vant til.
Mit bud er at du tager en tur på en 600ccm racer i samme klasse, fx en r6´er. Så ved du hvordan det vil føles med et skift. Det er op til en selv hvad man er til.
Du skal også finde ud af om du sidder godt på den. Mange racere er hårde at køre i byen på pga siddestillingen
Jeg synes personligt at 600ccm racere er noget af det meste kedelige. De skal holdes ved det røde felt før de yder, man føler ikke farten og de styrer alt for godt. Men er også vant til v2 med 1000ccm jo, de rikek styrer nær så godt som nye racere gør. Jeg er generelt ikke til racer maskiner, da de gør alting for godt
Håber det kunne sætte det lidt i perspektiv
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 654
Som sagt skal jeg bruge den til by og landevej, så ja måske den ikke er så ideel ....
Men det hele kommer vel an på en prøvetur en dag
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.107
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Ja en prøvetur er bedst. Det er ligesom med vin og musik! Det er en smagssag
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Men i praksis er det jo det man føler når man kører man man mærker. Det er jo ikke det der står på papiret man mærker.
Jeps jeg er v2 mand, men ha sq ejet en del r4´ere og en 1 stamper og kører også jævnlig på r4´ere, netop fordi jeg er åben overfor alle cykler, og jeg udtaler mig heller ikke om dem hvis ikke jeg selv har prøvet at køre dem. Jeg har min egen grund til at jeg har valgt v2 i 1000cm gadeklasse, og ikke en fx 750ccm r4 i racerklasse. Dvs jeg har prøvet en del efterhånden og fundet det der passer til mit behov og temperement
Man skal købe det man selv er til. Jeg har erfaret at jeg ikke gider racer mc´er, jo hvis jeg skal på bane hvor de kan få lov til at gøre det de er bygget til, for så er de nemlig sjove.
Overvejede lidt en gixxer 1000 her da jeg købte millen, men har kørt en et par gange efterhånden. Den er hidsig, hurtigt og vild og styrer pissegodt. Men den skal bare op i så meget fart før den er sjov. Dvs funfactor på gadeplan er for lav til mig. Gider ikke ligge med +150kmt inden man smiler inde bag hjelmen
Jeg stemmer hverken for den ene cykel eller den anden i det her indlæg. Nej jeg skriver hvad forskellen i praksis er og hvad han nok vil ligge mærke til. Så er det op til køberen at finde ud af hvad han er til og så prøve sig frem
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 207 Svar: 1.111
Folk har heldigvis forskellige opfatninger/ønsker til mc.....vi kan jo ikke alle køre V2 hehe
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
jeg var ved at brække mig af grin første gang jeg lukkede op for den .den laver jo ikke en skid .jeg havde aldrig prøvet en r4 "racer" før og mine forventninger var nok lidt for store .dog vil jeg sige at på bane gør den nu hvad man be`r den om og uden at man behøver at være bange for at den trækker FOR hårdt .
jeg har så skiftet kædekit på min og fik en tand mindre på foran og 3 tænder mere på bagerst . DET hjalp en del på sløvheden .
stod jeg og kunne vælge mellem sv 650 og gsx-r til gadebrug så tog jeg svèn
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 207 Svar: 1.111
Feks hvis du år ind på www.vagcars.dk får du nok utrolig mange positive holdninger til vag mærkerne (vw, skoda, seat osv).
Folk sidder nok næppe og kommer med negative holdninger om deres egne maskiner herinde.....Især når de nu har brugt mange penge på en MC.
Defor er folks kommentarer tit farvet....
Kurver, hk, nm, vindmodstand, design osv osv er jo altid flot beskrevet af de forskellige fabrikanter.
Personligt plejer jeg at anbefale folk at prøve den/de maskiner de mener som er i deres interesse. (Der er altid godt at prøve flere modeller.)
Drag din egne erfaringer....føl hvilken mc der er bedst til DIG. Det lyder plat...men lyt til dit hjerte.....så går det ikke galt.
Held og lykke med jagten...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Du mangler stadig at ringe din bandt!!!!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Så ud og prøv dig frem til foråret. Uanset hvad du vælger vil du bliver glad for det hvis du vælger det du selv vil have (og ikke hvad vi andre siger og anbefaler)
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 654
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=10965
så er du også fri for at skulle lægge penge for udstyr osv. Det koster jo også.-
Jeg tror at priserne på 00 og 750 racre falder drastisk det kommende år, netop fordi suzuki har ænket prisen. Sq surt frdem der købte sidste år! Rigtig surt
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Vedr. Suzuki GSX-R600 K6/K7