{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Vedr. Suzuki GSX-R600 K6/K7 {{forumTopicSubject}}

Hej Suzuki GSX-R600 K6/K7 ejere og andre.....

Har hele tiden gået med en drøm om at anskaffe mig sådan en. Er helt tosset med netop denne model... Og især nu med de attraktive priser i 2007 - Lækkert!

Nå men mit spørgsmål lyder på:
- Hvordan er køreegenskaberne?
- Er den ok til bykørsel og landevej (som er det jeg mest gør i) ?
- Hvor kvik er denne i forhold til min SV650S, er den "potent" nok...
- Yder den kun ved de helt høje omdrejninger, som R6 (06) ?

osv osv
Andet ?

Kom med jeres mening, kender ikke selv så meget til den.
Den skal selvfølgelig prøves inden det er klart...

Mvh Jacob smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. Suzuki GSX-R600 K6/K7
  • #1   16. dec 2006 fed mc!!!

• #2   16. dec 2006 Michael. Dine argumenter holder ikke hverken med heste eller med dine antagelser, da du jo skriver det er noget du tror "tror". Det er ej brugbart smiley :) smiley

Lige for at svare på om den yder ved høje rpm som en r6, så er svaret ja. De har samme motorkarakteristik også selvom der er lidt forskel på hesteantalsopgivelsen

HK antal ikke alt. Det har altså også noget at gøre med hvorhenne hestene bliver lagt i omdrejningsspektret. Der er ingen tvivl om at en 600ccm k6 (k7) har flere heste kræfter. En k6´er smider vel cirka 105hk på hjulet på en bænk der ikke er optimistisk. En Sv´er smider cirka 65hk på en bænk der ikke er optimistisk. En 600 k6 skal have mange rpm før den laver noget, dvs før den leverer sine hestekræfter. Det skal en SV650´er ikke. Den leverer hestekræfterne hurtigere og ved lavere rpmtal, men bare ikke så mange i sidste ende som k6´eren gør.

Lige for at eksemplificere det så se her, det er godt nok andre ccm klasser, men det viser egentlig min pointe meget godt.
    http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/600vsv2.jpg

det er 2 v2´er 100ccm sat op mod 2 600ccm og en 636 ccm. Læg mærke til omdrejningspektret på 600´erne. De skal altså have en del mere rpm end v2´erne inden de yder bare noget der ligner.
    Jeg ser lige om jeg kan få fat i en 650 vs en k6´er 600ccm. Så kan du se forskellen der. Dog har gearing. vægt osv også noget at gøre med det hele, men det viser en bænktest ikke noget om

Ved skift fra sv650 til en 600k6´er, vil du føle du skal skifte mere gear på en k6´er og at den ikke trækker nær så voldsomt i bunden og mellemområdet, men til gengæld vil du føle noget mere power, hidsighed og få et helt andet kick når du kommer op i omdrejninger, netop da en k6´er bygger kræfterne op på en helt anden måde. Derudover er en k6´er meget bedre styrende end en sv´er, så du vil nok generelt køre hurtigere på vejene, da farten føles lavere sammenlignet med hvad du er vant til.

Mit bud er at du tager en tur på en 600ccm racer i samme klasse, fx en r6´er. Så ved du hvordan det vil føles med et skift. Det er op til en selv hvad man er til.
    Du skal også finde ud af om du sidder godt på den. Mange racere er hårde at køre i byen på pga siddestillingen

Jeg synes personligt at 600ccm racere er noget af det meste kedelige. De skal holdes ved det røde felt før de yder, man føler ikke farten og de styrer alt for godt. Men er også vant til v2 med 1000ccm jo, de rikek styrer nær så godt som nye racere gør. Jeg er generelt ikke til racer maskiner, da de gør alting for godt smiley Det skal forståes sådan at man skal køre alt for hurtigt på dem før de er sjove (og det er lige det man kan på en bane, men min mc bruger jeg altså på gaden). Det skal man ikke på en sv650 eller på en TL´er som min. De er sjove ved lavere fart fordi følelsen af fart er større end på en racer. Min milel er fx kedelig i byen, da den bare ikke bider fra sig før den komem rodt op i fart. Den bider fra sig når den kommer op over de 170km/t. Men hvor kan man køre så hurtigt i dk?

smiley

Håber det kunne sætte det lidt i perspektiv smiley

• #3   16. dec 2006 Virkelig god forklaring Sebastian, så blev jeg ihvertfald lidt klogere.

• #4   16. dec 2006 Tak for det Sebastian. Det kan jeg bruge til noget...
    Som sagt skal jeg bruge den til by og landevej, så ja måske den ikke er så ideel ....

Men det hele kommer vel an på en prøvetur en dag smiley

• #5   16. dec 2006 Tror var i forhold til en tur til Italien .. HK er da fackts!!?

• #6   16. dec 2006 puha der var en del slåfejl i sidste afsnit smiley

Ja en prøvetur er bedst. Det er ligesom med vin og musik! Det er en smagssag smiley og man er næstem aldrig enige smiley

• #8   16. dec 2006 Jeps, der er ingen tvivl om at udvivkling, teknik opbygning osv er så meget bedre en på k6´er end på en sv´er. Det er også det der står imellem linjerne når jeg skriver hvordan farten føles smiley Det er netop på en racer det mærkes som om farten ikke føles. Man kører hurtigere, netop så man kan få nogle gode omgangstider alt dette netop fordi lortet bare virker sammen og ikke vrider sig, brokker sig når det presses smiley

Men i praksis er det jo det man føler når man kører man man mærker. Det er jo ikke det der står på papiret man mærker. smiley Det skal man altså huske

Jeps jeg er v2 mand, men ha sq ejet en del r4´ere og en 1 stamper og kører også jævnlig på r4´ere, netop fordi jeg er åben overfor alle cykler, og jeg udtaler mig heller ikke om dem hvis ikke jeg selv har prøvet at køre dem. Jeg har min egen grund til at jeg har valgt v2 i 1000cm gadeklasse, og ikke en fx 750ccm r4 i racerklasse. Dvs jeg har prøvet en del efterhånden og fundet det der passer til mit behov og temperement smiley

Man skal købe det man selv er til. Jeg har erfaret at jeg ikke gider racer mc´er, jo hvis jeg skal på bane hvor de kan få lov til at gøre det de er bygget til, for så er de nemlig sjove.
    Overvejede lidt en gixxer 1000 her da jeg købte millen, men har kørt en et par gange efterhånden. Den er hidsig, hurtigt og vild og styrer pissegodt. Men den skal bare op i så meget fart før den er sjov. Dvs funfactor på gadeplan er for lav til mig. Gider ikke ligge med +150kmt inden man smiler inde bag hjelmen smiley Men igen, det er min personlige mening. Det er ikke alle der deler den, og hvis det var, ville det sq også være kedeligt

Jeg stemmer hverken for den ene cykel eller den anden i det her indlæg. Nej jeg skriver hvad forskellen i praksis er og hvad han nok vil ligge mærke til. Så er det op til køberen at finde ud af hvad han er til og så prøve sig frem smiley

• #9   16. dec 2006 og ja Strada du har nok ret mht HK antal og moment ved fx 7000rpm. Du skal bare huske på at SV´eren har en lavere total gearing og lavere rpm spekter. Derfor den vil føles "voldsommere" i mellemaccelerationer. Men jeg ser om jeg kan hitte en graf, så ser vi på den smiley

• #10   16. dec 2006 er SEB til V2 ????!!!!

Folk har heldigvis forskellige opfatninger/ønsker til mc.....vi kan jo ikke alle køre V2 hehe

• #12   16. dec 2006 nu har jeg aldrig kørt en k6 eller en k7 men jeg har en k2 og mon der er så meget forskel .
    jeg var ved at brække mig af grin første gang jeg lukkede op for den .den laver jo ikke en skid .jeg havde aldrig prøvet en r4 "racer" før og mine forventninger var nok lidt for store .dog vil jeg sige at på bane gør den nu hvad man be`r den om og uden at man behøver at være bange for at den trækker FOR hårdt .
    jeg har så skiftet kædekit på min og fik en tand mindre på foran og 3 tænder mere på bagerst . DET hjalp en del på sløvheden .
    stod jeg og kunne vælge mellem sv 650 og gsx-r til gadebrug så tog jeg svèn

• #13   16. dec 2006 Det er nok svært at få nogle neutrale holdninger.

Feks hvis du år ind på www.vagcars.dk får du nok utrolig mange positive holdninger til vag mærkerne (vw, skoda, seat osv).

Folk sidder nok næppe og kommer med negative holdninger om deres egne maskiner herinde.....Især når de nu har brugt mange penge på en MC.

Defor er folks kommentarer tit farvet....

Kurver, hk, nm, vindmodstand, design osv osv er jo altid flot beskrevet af de forskellige fabrikanter.

Personligt plejer jeg at anbefale folk at prøve den/de maskiner de mener som er i deres interesse. (Der er altid godt at prøve flere modeller.)

Drag din egne erfaringer....føl hvilken mc der er bedst til DIG. Det lyder plat...men lyt til dit hjerte.....så går det ikke galt.

Held og lykke med jagten... smiley

• #14   16. dec 2006 Chris det er lige min pointe smiley

Du mangler stadig at ringe din bandt!!!!

• #15   16. dec 2006 OK nu skal vi heller ikke skræmme manden bare fordi vi ikke vil købe en 600 skriger. Der er mange der er glade for dem, og man skal jo også have en potion erfaring inden man sætter sig op på en cbr1000rr.

Så ud og prøv dig frem til foråret. Uanset hvad du vælger vil du bliver glad for det hvis du vælger det du selv vil have (og ikke hvad vi andre siger og anbefaler)

• #16   17. dec 2006 Takker smiley

• #17   17. dec 2006 Du kan j oogså spare lidt og nappe sådan en her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=10965

så er du også fri for at skulle lægge penge for udstyr osv. Det koster jo også.-

Jeg tror at priserne på 00 og 750 racre falder drastisk det kommende år, netop fordi suzuki har ænket prisen. Sq surt frdem der købte sidste år! Rigtig surt

• #18   17. dec 2006 Forskellen kan umulig være så stor på den og k6´eren smiley

• #19   17. dec 2006 OG den kan endda forhandles i pris smiley :) smiley

• #20   17. dec 2006 Og så bare lige for at provokere smiley (med et 4. indlæg i hug) smiley

Kommentér på:
Vedr. Suzuki GSX-R600 K6/K7

Annonce