{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.777 visninger | Oprettet:

Nypris på ældre mc (Registreringsafgift) {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg ville håre om der var nogen der havde nogen fif til hvirdan man finder/beregner nypris på ældre motorcykler. Mere specifikt med hensyn til import og eksport hvor registreringsafgift skal beregnes.

Jeg har hørt noget om at man mpske kan finde det i et blad af en art, men hvor er disse tilgængelige, nettet, biblioteket, eller skal man ud og købe dem brugt.
Kan man evt bruge den amerikanske nypris og så regne sig frem til en dansk pris?
Har prævet lidt med sidste metode, men er meget i tvivl omkring reglerne mht selve prisen (skal der regnes inflation osv oveni?) og har registreringsafgift herhjemme altid være 100% og så 25% moms oveni?

Håber nogen kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nypris på ældre mc (Registreringsafgift)
  • #1   2. mar 2016 Du kan jo prøve med at skrive hvilken model der er tale om.



  • #2   2. mar 2016 http://sydfynmc.dk

    Vælg "MC Data" i menuen, og klik dig frem..


  • #3   2. mar 2016 Der er tale om en
    Honda CB 900 F2 Bold'or fra 82 og en
    Kawasaki Z1300 fra 79


  • #4   2. mar 2016 Tak Simon, fantastisk side, den er blevet bogmærket!
    Prisen på CB 900 F2 fremgår ikke, men der er en pris på CB 900 FB som nok er meget lig F2'eren?

    Jeg går ud fra at det så er nyprisen her i landet dengang, og det ligeledes er den jeg skal bruge når jeg plotter data ind i skats beregner?


  • #5   2. mar 2016 Til import kan jeg se det er den afgiftspligtige værdi der skal bruges... Så vidt jeg kan læse mig frem til så betyder det nypris hvor der indgår moms, men ikke registreringsafgift?
    Er det korrekt at antage at afgift også var 105% tilbage i 1979?

    F.eks. for beregning af Kawasaki Z1300.
    Nypris 1979: 66980kr
    Uden afgift: 66980/2.05 = 32764kr
    Og når det så skal beregnes i skats import når maskinen er veteran er det 40% der skal bruges, så: 32764*0.4=13069kr

    Giver en registreringsafgift på knap 4000kr, kan det passe for mig?

    Når den så reelt skal værdifastsættes, hvordan gør de så det, er det på samme måde ind og finde priser og så udregne prisen uden afgift osv?


  • #7   2. mar 2016 6#
    Selv om Kawaen er veteran, er den ikke fri for afgift, det er nyprisen for høj til..
    Så vidt jeg husker går grænsen omkring 20.000 nypris(uden at vide mig 100%sikker)..
    Og et forsigtigt gæt fra min side er at de 13.000 som skat udregner det til, er minimum for z1300,
    4000 bliver det aldrig..


  • #8   2. mar 2016 Ja, det kom jeg også lige til at se - inden du skrev smiley


  • #9   2. mar 2016 Ok, de 13000kr er dog nogen jeg har regnet mig frem til (nypris minus afgift og så 40% af det som er det der skal indtastes i skats beregninger)

    Men ja, jeg tænker også at det vel er i bedste fald... men hvis det er de oplysninger der er gældende er det vel også den beregning skat selv kommer frem til?
    (Det burde vel egentligt være beskrevet i nogen officielle dokumenter helt præcist hvordan den udregning bliver foretaget inde hos skat?)


  • #10   2. mar 2016 Det virker som om, der er nogle, der har misforstået noget her. Når det gælder veteraner, så skal afgiften beregnes af 40% af nypris (excl afgift men incl told og moms). For en Z1300 årg. 1979 er nyprisen incl. afgift ca. 67.000, hvilket ca. svarer til en nypris ex afgift på ca. 23-25.000, så der skal altså svares afgift af ca. 9-10.000, hvilket skal beregnes som på en ny cykel. dvs i 2016

    0 pct. under 9.400 kr.
    105 pct. af 9.400-26.100 kr.
    150 pct. over 26.100 kr.

    Så selv om der muligvis er en lille smule afgift, er det nærmest ingenting...


  • #11   2. mar 2016 Vent til næste år med at reg. Boldor, så er afgiften 0 kr. Da den er veteran der

  • #12   3. mar 2016 Lyder til at jeg har fået rigtigt forstået så.
    Bold'or holder hjemme i garagen, så den skal måske byttes til en Z1300 i udlandet, hvorfor jeg gerne ville have nypris.
    Ser ud til at der måske er lidt afgift at få tilbage på min CB 900 og omvendt en ret lille afgift på Z1300 så det tyder meget godt.

    Jeg takker mange gange for hjælpen, især sydfynmc.dk er en fantastisk ting at have ved hånden!
    Hvis jeg får gjort alvor af handelen skriver jeg herinde hvad det faktisk endte op i af afgift osv.

    Mvh Lynge


  • #13   3. mar 2016 Hvis det du taler om, er at eksportere en CB900 og få evt. resterende afgift tilbage på den, så husk, at man kun får 85% tilbage (de trækker dog min 4500,- fra) ved eksport.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048863


  • #14   3. mar 2016 Den er jeg med på, så det er ikke meget man kan hente ud der, men lidt...
    Kommer dog selvfølgeligt an på hvad der kommer af bud eller hvad der kan aftales af bytte handler her og i udlandet osv.


Kommentér på:
Nypris på ældre mc (Registreringsafgift)

Annonce