Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne olierester
  • #1   10. mar 2016 Wd 40 tager det

• #2   10. mar 2016 Avery surface cleaner er også nice

• #3   10. mar 2016 Nej, det skader ikke.

• #4   10. mar 2016 Helt alm margarine og det er ikke en joke det virker og skader ikke

• #5   10. mar 2016 når du skriver olierester mener du så rester fra kædespray osv? fordi det vil jeg også meget gerne vide hvordan dælen man får af. det er jo som limet fast

• #6   10. mar 2016 #5
    Gnid margarine på olien lad det sidde i et par minutter og tør det væk

• #7   10. mar 2016 okay. det vil jeg prøve så. lyder sku lidt sært. smiley

• #8   10. mar 2016 Det syntes jeg også det gjorde da jeg fik det af vide af en ældre dame da jeg stod og vaskede min MC og bøvlede med noget olie på på fælgene og bagskærmen men den virkede sku også var det bare og vaske med vand og sæbe bagefter

• #9   10. mar 2016 ...man skal ikke underkende husråd fra en gammel kone!

• #10   10. mar 2016 Motorens af god kvalitet, blæs børste, tålmodighed og rent vand.

• #11   11. mar 2016 Lampeolie er helt perfekt til det. Det skader ikke, er effektivt og billigt. Hér er et før billede.

profilbillede
  • #12   11. mar 2016 Og her er et efter billede

profilbillede
  • #13   11. mar 2016 Der er intet hokus-pokus ved brug af margerine. Pointen er netop at det er olie som er meget hydrofob (vand-skyende), så hvis du skal have det af hjælper det ikke at bruge vandbaserede midler - det olie der sidder fast er ofte halvt hærdet og derfor endnu værre. Hvis du så finder en olie der er nemmere at arbejde med (magarine, madolie, lampeolie), så kan du få fortyndet de halvhærdede oliereste således at disse fysisk kan gnubbes af. Nu har du så kun en overflade med ikke hærdet olierester tilbage, og disse kan som regel fjernes med vand og sæbe. Her er egenskaberne ved sæben netop stærke, idet det har en hydrofob (vandskyende/olieelskende) ende og en hydrofil (vandelskende) ende, og derved kan fungere som bro mellem de 2 faser (olie-vand).

Meget kort, hvis du skal have fjernet noget stads så find noget der minder om i egenskaber (men som er lettere at fjerne efterfølgende) og brug dette at opløse/fortynde det trælse stads.

• #14   11. mar 2016 Claus - Hvad har du brugt af midler til at få den så pæn?
    Udover lampe olie, hvad var din fremgangsmåde?

• #15   11. mar 2016 Jamen det hele blev sovset godt ind i lampeolie. Jeg brugte noget MC rens fra Motorex for at få lampeolien af bagefter. Du kan også bruge MucOff eller lign. Lampeolien er bare pissegod til at opløse al det indtørrede kædespray. Det skulle skrubbes med en børste på kæde og tandhjul. Men det var egentlig ikke et kæmpe arbejde. Og resultatet taler for sig selv.

• #16   11. mar 2016 Ja er du sindssyg.
    Det må jeg prøve smiley

• #17   11. mar 2016 Du skal bare være opmærksom på at det kan plette på fliser osv. Så du skal ikke lige gøre det på svigerfars nyanlagte herregårds sten, he he.

• #18   11. mar 2016 Og så smid da lige nogle før og efter billeder op. Det er jo et galleri :0)

• #19   11. mar 2016 Skader det så ikke lak osv på cyklen?

Hvis det laver pletter på fliser også

• #20   11. mar 2016 Nix! Problemet er, at olieresterne siver ned i porerne på betonfliserne - og der er det lidt svært at få op fra igen.. Det er ikke fordi beton'en bliver opløst smiley

• #21   13. mar 2016 Lampeolie er helt fantastisk og nemt at benytte. Smør på med børste eller lignende, lad det sidde og virke lidt, vask derefter med vand og sæbe.
    Så er den som ny bagefter, og skader ingenting - heller ikke kåbedele!

Kommentér på:
Fjerne olierester

Annonce