4.797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Dennis J
Dennis J
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 4

Jinlun 250 Jinlun 250

Hej... Vil høre om der skulle være nogen herinde der har kendskab til jinlun 250 ?? Har problemer med at starte den, der er både gnist og benzin, har lige købt den og viste den ikke kunne Starte, men til morgen sprang den igang som den skal, og da jeg så ville køre en tur ville den igen ikke starte, håber nogen kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jinlun 250
  • #1   25. mar 2016 "Den vil ikke starte" er så generisk en fejlbeskrivelse, at det ikke kan bruges til noget som helst..

Tørner startermotoren som den skal?
    Du skriver at der er benzin og gnist - hvordan ved du det?
    Det eneste der så kan mangle er luft..

Prøv at give den et ordentligt pulver dieselstart i luftfilteret, mens du kører på starteren..

• #2   25. mar 2016 Rens dyserne i karburator!
    Tjek om luftblanding skruen er " raslet" løs under kørsel!
    Tjek om der er utætheder i gummistudser op til karburator

Ja og prøv at fyre diesel start i luftfilteret! Det er også effektivt til at tage lidt belægninger diverse steder

• #3   25. mar 2016 Kendskab til Jin-lun ? Hmm en smule. En Jin-lun er noget nær den eneste MC der kan få en MZ 250 til at fremstå som et frådende vilddyr. Hvis der er både gnist og benzin, kunne det lyde som en periodisk fejl. Først ville jeg nok lige tjekke tændingen, om der er noget der er rystet løs. Mens du er ved det, så tjek at tændinger står rigtigt.
    Tjek ledningsnet for løse forbindelser, evt. med et multimeter.
    Tjek tændspoler og tændkabler for brud.
    Rens karburatorerne for gammelt lort.
    Tjek luftfilter.

- Og så må du ALDRIG lade sådan en satan bo på gaden, den skal ind i en garage eller et skur. Den ruster nemlig ad helvede til.

Håber du får den til at køre, så du kan nyde foråret

• #4   25. mar 2016 Ps. Har lavet en del kinesere der " ikke ville starte" ! De egner sig ikke til at stå stille i længere tid- det er der egentlig ik nogen mc'er der gør smiley men generelt har jeg startet med at rense karburator og tjekke alle utætheder omkring karburator det plejer at hjælpe!

• #5   25. mar 2016 Ikke et ondt ord om MZ 250 - det er en helt anden liga smiley

• #6   25. mar 2016 Man skal bare ikke forvente mere end det man får til prisen smiley De er i dårligere kvalitet i alle dele men de kører fint når de kører smiley

• Dennis J
    Dennis J Tilmeldt:
    mar 2016

#7   25. mar 2016 Karburator er renset, ledninger kontrolleret og lavet dem der så dårlige ud, har en lille ide om det er choker, men ikke sikker

• #8   25. mar 2016 Det er muligt det bliver lidt nemmere med en manual. Her har du et online eksemplar:
    http://kinojserguru.dk/images/tips/Jinlun%20JL%20250-5/manual/jl250ins.pdf

• #9   25. mar 2016 Det kan sagtens være chokeren! Den har også drillet mig på en Jinlun! Den blandet med forkert indstillet luftskrue kan gøre den svær at starte smiley

• Dennis J
    Dennis J Tilmeldt:
    mar 2016

#10   25. mar 2016 Hvis jeg giver fuldt choker og piller den lille skrue i indsugningen ud, starter den med det samme,

• #11   25. mar 2016 hvordan har luftfiltret det?

• Dennis J
    Dennis J Tilmeldt:
    mar 2016

#12   25. mar 2016 Er i tvivl om de er originale men de ser dine ud

• #13   25. mar 2016 Kan du lige oploade et billede af din karburator

Kommentér på:
Jinlun 250

Annonce