{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frihøjde under cykel?
  • #1   28. mar 2016 som minimum en kantstenshøjde

• #2   28. mar 2016 Hvad er det der er upraktisk Flex ?

• #3   28. mar 2016 Den kan ikke kommer ind og ud af den garage jeg arbejder på den i med mindre at den bliver løftet (til gengæld er det jo så ekstra tyverisikring smiley ) . Hertil kommer at jeg bliver nød til at køre skævt ind og ud af indkørsler, fartbump etc. smiley
    Jeg ønsker sådan set bare at den kan gebærde sig på almindelig vej uden at skrabe på med motorblokken hver gang jeg kører over et bump smiley Jeg ved bare ikke hvor stor en frihøjde det kræver.

Rene: Jeg kan godt se din pointe. Men det er jo desværre et meget vidt begreb.

Tilføjelse: Jeg skal ud og have ny forgaffel på (vil have en AME med udlæg) og skal alligevel have fundet ud af hvor lang den så skal være. Men det kommer jo så også an på hvor stor min frihøjde skal være.

• #4   28. mar 2016 jeg ville sige 100mm , det må ikke være sjovt at køre når man hele tiden skal være "bange" for fartbump osv, det tager lidt af friheden væk...

• #5   28. mar 2016 Det har du helt ret i René. Det er bestemt ikke sjovt. Nu har jeg ikke kørt så meget, da den stadig kun kan være på prøveplader til testkørsel efter reparationer. Men jeg kan lige så godt få det lavet korrekt imens jeg er i gang og før den skal synes/godkendes.

• #6   28. mar 2016 Frihøjde er ikke kun afgørende. Hjulafstanden spiller også en rolle i dit tilfælde. Jo længere, jo højere bør den være.

• #7   28. mar 2016 Chris: Ja det er klart smiley En 9 grader udlægning som jeg har planlagt giver dog ikke en meget større hjulafstand.

• #8   28. mar 2016 Hej jeg kan lige prøve at måle min. den går ikke på ved fartbump. men den er bestemt også lav.
    har du med i dine overvejelser at du forringer køre egenskaberne betydeligt ved at få større udlæg på forgaflen. istedet for at holde standart vinklen. der findes jo mange fede broer.

• #9   28. mar 2016 Mange tak skal du ha' Kim smiley
    Mit laveste punkt er der hvor motoren går ned under rammen forrest på cyklen (bare for at give en reference).
    AME gaffelbroer har et specielt design der gør at de ikke ændrer på styreegenskaberne. De koster dog også derefter.

• #10   28. mar 2016 Hej igen.
    Hvad jeg kan se er der 90-95 mm frigang.
    og syntes ikke jeg har problemer med bumpene.
    men opkørsler tager jeg altid skråt.
    men jeg ville nok prøve at sigte efter de 100-110mm
    syntes så også din forgaffel ser sænket ud.

ok jeg vidste ikke de lavede noget specielt.
    cykler med lang hjulafstand vil dog stadig altid være mindre styre villige.
    men det er jo helt klart også hvad man går efter på sin egen cykel.

• #11   28. mar 2016 Tusinde tak skal du ha' for at have målt efter smiley Jeg regner med at gå efter de 10-11 cm så smiley
    Jeg mistænker lidt at ham der har sat den forgaffel på i sin tid, har kommet til at forkorte den smiley Mine bagerst fjedre er 300 mm, så det burde ikke være der problemet er i hvert fald smiley

AME's gafler er geniale. De ændrer ikke på trail, så de opfører sig som almindelige gafler. Jeg har prøvet at køre en med et udlæg på 14 grader, og den føltes retningsstabil og præcis både ved lave og almindelige hastigheder.

Så er det bare at få målt og beregnet. Tusinde tak for hjælpen smiley

• #12   28. mar 2016 Hej igen.
    Jeg syntes i hvert fald den ser lav ud i forenden på dine billeder.
    så tror du har ret.
    mine dæmpere i bag mener jeg er 290mm det er hårdheds justerbar koni dæmpere.
    velbekomme.

Kommentér på:
Frihøjde under cykel?

Annonce