Prøvekørsel om vinteren? Prøvekørsel om vinteren?
Hej
Jeg har min mc til vinteropbevaring hos forhandler. Den er til salg, og der er en som er interesseret og vil komme og kigge på den. Dette har jeg også snakket med forhandleren om, da jeg afleverede den, så de kan godt lige sætte batteriet på, så man kan høre den og kigge nærmere på den.
Problemet er så bare, hvordan gør jeg mht. prøvekørsel. Umiddelbart vil jeg helst ikke have dette, da jeg kun har sæson-forsikring på. Mit spørgsmål er så, om man kan få en prøveplade eller noget, så man kan køre en lille tur, således at mc´er er lovligt forsikret?
Skal jeg have fat i mit forsikringsselskab? Forhandleren? Motorkontoret?
jul 2004
Følger: 70 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 440
hvis den står ved forhandleren og de sætter prøveplader på den er det deres forsikring der skal dække hvis der sker noget ...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
/
Jesper
jun 2006
Følger: 75 Følgere: 71 Emner: 48 Svar: 804
Du skal have køberen til at skrve under på at prøvekørslen er på hans egen regning hvis det går galt.
Jeg ville bede ham om at lægge et depositum på minimum 30% af salgprisen før han prøvekører den, hvis ikke han vil gøre det , er han nok ikke så intr. alligevel.
Thomas
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 183 Svar: 1.405
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Uha. Det ku i værste fald ende med et laaaangt tovtrækkeri.
Husk nu det med kørekort og ID af vedk så vi ikke skal høre endnu en historie med en prøvekørsel der endte med en bortkomst - som egentlig er men ikke er tyveri... puuuha..
Ellers må vedk da for Søren finde en MC magen til og prøve den hvis han/hun ikke kender modellen.
Hvis det er en nyere MC og den ikke hamrer og banker i moddoren så kan man jo checke rigtig mange ting selv om den står stille. Ifht en bil er der jo ikke så meget der er svært at se efter hjullejer, kronrør osv osv.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 253
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.981
Men var jeg int. nok... Så ventede jeg selvfølgelig til det var "forår".. Ville da ikke selv ha en mc, der havde kørt om vinteren.. =8o)
Og det der med en "slutseddel" hmm.. den holder jo ikke alligevel... Det eneste der virker.. Er et par på munden.. LOL
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
Imorgen ringer jeg til forhandleren hvor jeg har den stående, måske han har en plade jeg kan låne, hvor der også er en eller anden form for forsikring med i, og så må jeg jo se videre derfra
Prøvekørsel om vinteren?