944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Prøvekørsel om vinteren? Prøvekørsel om vinteren?

Hej

Jeg har min mc til vinteropbevaring hos forhandler. Den er til salg, og der er en som er interesseret og vil komme og kigge på den. Dette har jeg også snakket med forhandleren om, da jeg afleverede den, så de kan godt lige sætte batteriet på, så man kan høre den og kigge nærmere på den.
Problemet er så bare, hvordan gør jeg mht. prøvekørsel. Umiddelbart vil jeg helst ikke have dette, da jeg kun har sæson-forsikring på. Mit spørgsmål er så, om man kan få en prøveplade eller noget, så man kan køre en lille tur, således at mc´er er lovligt forsikret?
Skal jeg have fat i mit forsikringsselskab? Forhandleren? Motorkontoret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekørsel om vinteren?
  • #1   28. dec 2006 min mening..
    hvis den står ved forhandleren og de sætter prøveplader på den er det deres forsikring der skal dække hvis der sker noget ...

• #2   28. dec 2006 Enten ringer du til dit forsikringsselskab og får en tilladelse fra dem, eller også får du forhandleren til at sætte sin prøveplade på.

/
    Jesper

• #3   28. dec 2006 Forhandlerens forsikring dækker ikke, heller ikke hvis den vælter under opbevaringen. Det er kun din egen kasko der skal betale.

Du skal have køberen til at skrve under på at prøvekørslen er på hans egen regning hvis det går galt.

Jeg ville bede ham om at lægge et depositum på minimum 30% af salgprisen før han prøvekører den, hvis ikke han vil gøre det , er han nok ikke så intr. alligevel.

Thomas

• #4   28. dec 2006 thomas ... hvis forhandleren har den til indendørs opbevaring og den vælter .. er det dem der skal betale ... står den uden for på gaden skal du selv betale .. med mindre de er forsikret i mod det .. og det er de som regl ikke :o(

• #5   28. dec 2006 "Du skal have køberen til at skrve under på at prøvekørslen er på hans egen regning hvis det går galt."

Uha. Det ku i værste fald ende med et laaaangt tovtrækkeri.
    Husk nu det med kørekort og ID af vedk så vi ikke skal høre endnu en historie med en prøvekørsel der endte med en bortkomst - som egentlig er men ikke er tyveri... puuuha..
    Ellers må vedk da for Søren finde en MC magen til og prøve den hvis han/hun ikke kender modellen.
    Hvis det er en nyere MC og den ikke hamrer og banker i moddoren så kan man jo checke rigtig mange ting selv om den står stille. Ifht en bil er der jo ikke så meget der er svært at se efter hjullejer, kronrør osv osv.

• #6   28. dec 2006 da jeg skulle prøve min honda, skulle jeg skrive under på at jeg ville betale den selvrisiko som forhandleren skulle af med i tilfælde af styrt. dvs. at jeg kun skulle betale 5000 kr, hvis jrg styrtede og på den måde var det kun mig og forsikringsselvskabet der kom til at lide nød. og jeg skulle så "kun" betale 5000. det syntes jeg var MEGET fair.

• #7   28. dec 2006 gør som thomas zx9r foreslår.. det lyder fornuftigt i mine ører

• #8   28. dec 2006 Jeg ville da ikke slippe en "rød reje" hvis jeg var int. i en anden mc...
    Men var jeg int. nok... Så ventede jeg selvfølgelig til det var "forår".. Ville da ikke selv ha en mc, der havde kørt om vinteren.. =8o)

Og det der med en "slutseddel" hmm.. den holder jo ikke alligevel... Det eneste der virker.. Er et par på munden.. LOL

• #9   28. dec 2006 Jeg snakkede med min forsikring idag, og det er ikke muligt med en dispensation. Manden fortalte mig dog, at jeg bare kan hente en prøveplade på motorkontoret for 100,-, så skulle der i det mindste være ansvar på.
    Imorgen ringer jeg til forhandleren hvor jeg har den stående, måske han har en plade jeg kan låne, hvor der også er en eller anden form for forsikring med i, og så må jeg jo se videre derfra smiley

Kommentér på:
Prøvekørsel om vinteren?

Annonce