2.962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Nybegynderen
Nybegynderen
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Cafe racer. Hvilken model er lettest Cafe racer. Hvilken model er lettest

Hej alle

Jeg er totalt nybegynder i faget og har aldrig rodet med motorcykler før, men vil gerne springe ud i et cafe racer projekt. Mit budget er ikke det højeste skal lige siges

Ville høre hvilken model der er nemmest at arbejde med. Havde tænkt noget honda

Mvh.

Tobias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cafe racer. Hvilken model er lettest
  • #1   6. apr 2016 cx 500 er fine
    men alle kan bruges
    cb 350/400 med egerfælge og kickstarter er nok idealt

• #2   6. apr 2016 Honda XBR500, Honda FT500, Yamaha SR500.

• #3   6. apr 2016 Honda CB fra 350 til 550 er nok de letteste. Der er lavet et hav af dem igennem tiderne.

• #4   6. apr 2016 Lettest. Kommer jo an på hvilket slutresultat du sigter efter. En model egner sig til en slags cafe og en anden egner sig bedre til en anden slags cafe... Så du må smide nogle billeder op nået du sigter efter som er realistisk inden for dit budget.

• #5   6. apr 2016 Husk at starte med en uden afgift, så du ikke risikerer at ryge i afgift fælden smiley

• #6   6. apr 2016 Kan godt smide nogle flere billeder op. Men noget lignende den stil

profilbillede
  • #7   6. apr 2016

profilbillede
  • #9   6. apr 2016 Hvis du skal lave motorarbejde, så er de en cylinderet som jeg nævner, en del lettere at skrue på, end de gamle Honda Fours.

• #10   6. apr 2016 Har overhovede ikke forstand på motorarbejde, men tænker jeg vil prøve at springe ud i det med noget hjælp fra youtube hvis det endelig skulle være smiley

• #11   6. apr 2016 Så ville jeg holde mig til noget med maks 2 cylinder.
    Jeg er pt igang med en Honda CB250g5, den og den tilsvarende CB360 er meget simpel at skrue på, og dele er lette at finde.

• #12   6. apr 2016 Problemet er at jeg ikke er begejstret for lyden.

• #13   6. apr 2016 Yamaha XV 750 årgang 81-83
    Så slipper du for at skære i stellet, da hele sub-framen bare kan boltes af. smiley

https://youtu.be/l_qh7YAH8wg

• #14   6. apr 2016 Hvorfor er det så fedt uden skærme, fatter det ikke.

• #15   6. apr 2016 Det kan man jo bare sætte en på, hvis man har lyst til det. Der kommer da en lille hugger på min XV'er. smiley

profilbillede
  • #16   6. apr 2016 Ja Lars, det står jo en frit, men med det ustabile vejr vi har her i landet,ville jeg godt nok blive træt af plørestriber og max rengøring hver gang det er lidt fugtigt.
    Men hver sin smag.

• #17   6. apr 2016 Vi er helt enige Uffe. Og der kommer også en lille forskærm på min. Så slipper jeg også for, at Jens betjent vinker mig ind til siden, hele tiden, eftersom der jo skal være en skærm. smiley

• #18   6. apr 2016 Gå ind på nettet og find den cafe racer du bedst kan lide.
    Så starter du jagten på en basis mc. Når du så er begyndt på projektet, så finder du ud, af at et lille budget slet ikke rækker til at bygge din drømme cafe racer.
    Eller aller bedst, køb bogen af Mick Walker "Cafe racers of the 1960´s" for så kan du se hvad en cafe racer er. For så ender du ikke op med et eller andet misfoster, der er alt andet end en cafe racer.
    Og til sidst, lad dig ikke skræmme af alle dem, der fortæller dig at alt er ulovligt og du kommer i fængsel hvis du bygger noget som helst.
    Gør det fordi du ikke kan leve uden en cafe racer smiley
    Så byg for satan, dit liv bliver meget sjovere når du har en cafe racer.

• #19   6. apr 2016 Hørt! smiley

• #20   6. apr 2016 Ikke for at starte en diskussion men i dag er cafe racer 1 ting hvis du spørg de gamle og 1 anden ting hvis du spørg de unge... om det så er de gamle der ikke har fulgt med skal jeg ikke kunne sige...
    Men et billigt projekt er oftest bare et billigt projekt.

• #21   6. apr 2016 Selvfølgelig er begrebet cafe racer noget mere flydende i dag, end det var i de go'e gamle dage.

Mit XV projekt, bliver nok også en mellemting mellem en cafe racer og en bobber. Men jeg vælger dog stadig at kalde den en cafe racer. (Eller måske en cafe bobber) smiley

• #22   7. apr 2016 #20 Det var præcis derfor, jeg anbefalede bogen om cafe racere.
    En Cafe racer, er og bliver det samme, som det altid har været. Cafe racere er en selvstændig stilart der ikke kan gradbøjes. Man kan lave noget der ligner, men det er og bliver aldrig en cafe racer.
    Emnet har intet med alder at gøre, for enten er den ægte, eller også er det en kreativ ombygning efter eget valg.

• #23   7. apr 2016 Måden at stave remulade har også ændret sig gennem tiden.... men kan godt huske min gamle lærer også insisterede på den kun skulle staves på 1 måde...

• #25   7. apr 2016 Stavemåder kan ændres lige som sproget kan, men en stilart, om det er kunst, byggeri osv. kan ikke ændres.
    F.eks et hus bygget med ornamentik, kan jo heller ikke pludselig kaldes funkis stil.
    En chopper kan jo heller ikke kaldes en cafe racer.
    En husholdningsbil kan jo heller ikke kaldes for en racer bil fordi man sætter alu fælge på.

• #26   7. apr 2016 Hvad?!?! Jeg har lige bestilt Alu til min bil fordi at jeg har hørt at det gav 100hk mere! ...pis...

• #27   7. apr 2016 Hmmm.......jeg synes denne tråd er på vej i en forkert retning. smiley

• #28   13. apr 2016 Kommentar til billederne: Fede dæk ødelægger køre egenskaberne / styregeometrien

• #29   13. apr 2016 Du kunne jo også prøve noget mere eksotisk, som f.eks. en Morini:

http://motorivista.com/moto-morini-350/
    http://bikeglam.com/moto-morini-3-12-treemmezzo-by-emporio-elaborazioni/

Motoren er overkvadratisk og vil gerne have omdrejninger, specielt sportsmodellen.

Letkørt, driftsikker og pærenem at reparere. Ellers findes der hjælp i div. Morini fora.

Dele er også til at få til ok priser.

Den ene af mine ser så'n ud.

profilbillede
  • #30   13. apr 2016 Den der Morini er pis'lækker! Rigtig fed klassiker, og sjov da den ikke holder på hvert andet gadehjørne. Måske potterne lige er halvanden meter for lange - er det de originale? Men ellers topfed cykel - den var jeg klart gået efter smiley

• #31   13. apr 2016 Tak Lars smiley
    Potterne er ikke originale...og ja, de er også efter min mening for lange smiley
    De originale er desværre lige så lange. MEN jeg har fundet gamle fabikstegninger på "tun" potter på nettet. Nu skal jeg "bare" finde én der kan lave dem.
    Og du har ret, jeg har fået meget positiv respons på den, selvom den lille dame jo nærmest "drukner" ved siden af en HD E Glide Classic f.eks., skal alle liiiige hen og se hvad dét da er for én smiley

• #32   13. apr 2016 Ha ha, skøn historie.. Men jeg kender det; kører selv Guzzi V50, det er jo omtrent samme stil, størrelse og alder som din... Men de skal sgu nusses de italienske damer, ellers bliver de i dårligt humør. Personligt synes jeg de er laaaangt federe end japsere. Så må man bare leve med humørsvingningerne smiley

Kommentér på:
Cafe racer. Hvilken model er lettest

Annonce