{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.426 visninger | Oprettet:

Valg af klassisk MC {{forumTopicSubject}}

Kære MCG,

Jeg har endelig taget mig sammen til at få taget et MC kørekort. Jeg er 42 år og jeg har en enorm hang til klassiske japanere. Min drømmecykel er nok en HONDA CB750 Four. Men jeg kigger i øjeblikket på følgende emner:
- HONDA CB750 Four K5
- HONDA CB550 Four K?
- BMW R75/6 fra 1976
- HONDA GB500 TT årg. 1992
+ lidt cafe racere.

Mit spørgsmål er nu... Hvad skal jeg være opmærksom på med disse gamle damer? Jeg er 186 cm høj og vejer 82 kg. Jeg kan godt tumle en større cykel.

Jeg falder pladask for 750'erens historie. Jeg ved, den er et godt investeringsemne. Men jeg fristes også af 550'eren, da den efter sigende kører bedre og mere underholdende en 750'eren.

BMW'en skulle efter sigende kræve minimum af mig i forhold til mekanisk snilde - og det har jeg ikke meget af.

Jeg er villig til at betale mekaniker for årlig service / rep. i forbindelse med sæsonstart og sæsonslut, men jeg glæder mig også til at lære noget om en MC's mekanik.

Jeg ønsker at bruge motorcyklen til hyggeture i weekends / træf - og jeg tænker, at den skal fragte mig på arbejde i sommerperioden - ca. 3 gange om ugen. Jeg har 45 km hver vej.

Hvad siger I? er der noget, jeg skal være særligt opmærksom på?

På forhånd tak for svar - hilsen en kommende aktiv bruger af MCG

//Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af klassisk MC
Kommentér på:
Valg af klassisk MC

Annonce