{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.999 visninger | Oprettet:

Yamaha YBR125 {{forumTopicSubject}}

hejsa...

ville høre om der var nogen der kender til den maskine.. ¨på godt on ondt... jeg har lige fået mit kort så ville høre om hvad i synes om dernne som begyndecykel..

og så lige et par enkelte spg:

er den er 4 takter??

og findes der et kåbe kit til sådan en??

på forhånd tak

Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha YBR125
  • #1   29. dec 2006 takker drenge...

ved i om man kan få sådan en op og køre omkring 130 kmt??

det er ikke så super vigtigt men det kunne bare være rart at have lidt og give af man man køre på større landeveje

• #2   29. dec 2006 Jeg har været ude og prøve den...
    Jeg syntes en TZR125 er langt sjovere....

MEEEEEN overvej lige en større maskine, evt med droslingskit. en 400ccm koster heller ikke så meget, men får du meget mere ud af.

Jeg kunne få YBR125 op på 85 km/t

• #3   29. dec 2006 køb en ældre og kraftigere maskine for mellem 20-25.000.-

Den Ybr125 falder du i søvn på inden du har kørt en sæson....

Thomas

• #4   29. dec 2006 Sådan en tzr125 er svært og holde under 90 km/t smiley
    Den rammer fint 130 km/t.
    Men vil nu stadig holde på 400ccm, eller GPZ500s?

• #5   29. dec 2006 Tjaeee, den er fin nok til at køre jorden rundt på:
    http://www.tavooo.com/
    Men du kommer nok til at mangle kræfter hvis du vil køre over 80km/t
    Til 2007 kommer der en 250 udgave af den, ellers så find en brugt 250'er. Eks. en CB250 N eller RS. De har lidt over 20 hk, kører mere end 20 km pr L benzin og kan godt køre motorvej.

/
    Jesper

• #6   29. dec 2006 Yamaha har IKKE lavet denne maskine! Maskinen er lavet af Kinesiske Qinqi (tror jeg det staves). Yamaha har så fået Qinqi til at lave en version med deres logo og nogen små ændringer .

Du kan købe en qinqi 125 til halv pris. Eller en qinqi 200 som ligner ybr125 99% men med 200ccm motor for ca 15000kr.. Reservedele fra Yamaha'en kan bruges på Qinqi'en, så jeg vil mene den er et bedre køb.

• #7   29. dec 2006 Edit: Det staves qingqi og den koster kun 13995 for 200ccm udgaven. Du kan se billeder af den her:

http://bikedanmark.dk/mc10.htm

• #8   29. dec 2006 Og lige en sidste ting: Jeg kunne godt forestille mig at Yamaha har testet mere grundigt end Qingqi har før de smider produktet på gaden.

• #9   29. dec 2006 Martin: Du skal nok vende den om. Qingqi er en licensbygget kopi af Yamaha'en. Det er rigtigt at YBR er bygget i Kina, men det er altså af Yamaha selv.
    Hvis su sammenligner de 2:
    (link fjernet)
    http://www.motofaktor.cz/i/Image/Modely/YBR125/Barvy/ybr125_4.jpg
    Vil du opdage at der er mange små forskelle.
    Hjul, bremse, forlygte, instumenter, motor (forskellige topstykker og starteren er placeret anderledes), udstødning, tank, sideskjold, sæde, bagagebærer (de sidder heller ikke fast på samme måde) osv osv osv.

/
    Jesper

• #10   29. dec 2006 Martin L: takker... hvor finder man så sådan en qingqi??

• #11   29. dec 2006 Hej Jesper,

Jeg har læst en Engelsk test af Qingqi'en på nettet hvor der stod at Qingqi havde haft så meget success at Yamaha havde købt licens til produktet. Det kan selvfølgelig være de har taget fejl. Jeg skal prøve at se om jeg kan finde den test igen.

Jeg sidder lige og sammenligner billederne af Qingqi og Yamaha'en igen og synes de ligner hinanded imponerende meget. Der er små forskelle på feks sæde og udstødning, men om man kan lide den ene bedre end den anden er vel en smags sag.

Jeg vil stadig mene at man får langt mere for sine penge ved at købe qingqi'en. Man kan jo næsten købe to qinqi 125'ere til samme pris, og så har man jo et komplet reservedels lager når de 2 års garanti er udløbet smiley

• #12   29. dec 2006 Martin L: De to link jeg har sat på er begge til YBR. Kineseren er her. Det var mere din bemærkning om at de bruger samme reservedele der fik mig op af stolen, for hverken topstykke, karburator, elstarter, knastkædestrammer eller bremse er ens på de 2, og så er det lidt begrænset hvad der kan være af fælles dele...
    På det link Rexman har sat ind, kan man se en nærbillede af YBR motoren, og der er forskellen tydelig.

• #13   29. dec 2006 Jesper, jeg sidder og sammenligner billederne i dine links (ybr) med det jeg posted ovenover (qinqi).

Jeg videregiver kun hvad jeg har læst mig til. Men jeg må give dig ret i at det umiddelbart ser ud til at motoren ihvertfald er en helt anden (sikkert Yamahas egen)

I min søgen efter den engelske artikel faldt jeg over denne artikel på BT:
    (link fjernet)

Ved ikke helt hvad jeg skal tro. Men det jeg skrev med 99% identiske vil jeg da godt trække i mig igen, nu hvor jeg har læst lidt mere smiley

• #14   29. dec 2006 Martin: Du linker til 200ccm modellen. Den anden er her http://bikedanmark.dk/mc9.htm

• #15   29. dec 2006 Jeg tror nu stadig at du vil kunne tage feks: sæde,udstødning, dæmper for/bag, hjul, intrumenter, lygter, tank , skærme, kåbedele og mere og montere direkte på Qinqi'en. Dette er selvfølgelig er gæt, men delene ligner hinanden og måden de er monteret ser også ud til at være ens.

• #16   29. dec 2006 Motoren på YBR 125 er den samme Yamaha bruger på deres Off Road modeller der koster omkring 40.000 kr.
    Læst i MC-Touring nyts modeloversigt 2006 (så vidt jeg husker)

• #17   29. dec 2006 Martin M.... jeg købte selv en sidste år som jeg kørte 4500 km på...... det højeste jeg har haft den oppe på er 112 kmt ifølge speedometeret.... og det var mens jeg kørte ned af en ret stejl og lang bakke (vildsundbakken) og hvor jeg havde masser af medvind..... personligt købte jeg den i stedet for en knallert 45...... men jeg blev godt nok selv skuffet hvis der blot er lidt modvind kan den kun MAX køre 80 på jevn vej og man kan mærke det hver gang det bare går en smule opad..... mig selv... jeg er 183 høj og vejer 75 kg.... den er god til bykørsel men den hører slet ikke hjemme udenfor et byskilt... det er den altså for svag til..... jeg solgte den til min søster som så har kørt på den siden.... nu har den kørt 8000 km og den er ved at være rustet op..... udstødningen er snart rustet igennem samt ophæng.... og der er mange steder den er angrebet af rust bla bolte og skruer..... og det på trods af at den er passe og plejet og har været til alle service.... jeg er ikke i tvivl om at den nok skal holde i lang tid..... men den bliver hurtigt rustet og grim.... og selvom der står yamaha på den så tag ikke fejl den er ikke meget bedre end diverse andre kinesere.... mit råd... brug pengene på en større maskine (der findes mange i den prisklasse) som lige har det mere i hastighed/hk for det er sq træls at ligge og trække den ene kø efter den anden ude på landevejen.... køb hellere en gsx-r 250 eller noget i den stil.... held og lykke med købet

Kommentér på:
Yamaha YBR125

Annonce