4.036 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Rens kædefedt af hvide fælge. Rens kædefedt af hvide fælge.

Hej alle mc'ister.
Er der nogen der har rigtig gode erfaringer med at fjerne kædefedt fra bagfælg. Har netop fået malet mine fælge hvide med metaleffekt. De er sindsyg flotte men det fedt fra den nye kæde er svært at få af.
Hvad bruger i ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rens kædefedt af hvide fælge.
  • #1   10. apr 2016 Lampeolie og det virker.

• #2   10. apr 2016 Brug lampeolie, madolie eller lignende. Det opløser fedtet og efterlader en fin overflade.

• #3   10. apr 2016 Hurtig svar. Tak det vil jeg prøve. Det har jeg godt nok aldrig hørt om før.

• #4   10. apr 2016 Lampeolie er Gud.
    Der fjerner alt det fedt og uden man skal kæmpe.
    Godt med lampeolie på en klud og så forsvinder alle fedtede pletter.

• #5   10. apr 2016 Petroleum kan også gå an, men lampeolie er typisk meget billigere og når det kommer til stykket er det næsten det samme produkt smiley WD-40 virker faktisk også rigtigt godt..

• #6   10. apr 2016 Endnu lettere er at hælde lampeolien i en spayflaske og sprøjte lidt på hele fælgen, lade det stå i 2 min, så er det lige før det kan skylles af.

• #7   10. apr 2016 Ja...som de andre også skriver lampeolie. Jeg forstøver det på og lader det opløse i et par minutter og aftører derefter med en microfiberklud.

• #8   10. apr 2016 Det med lampeolien på en sprayflaske det må prøves hurtigt. Super tak for jeres gode svar og erfaringer..

• #9   10. apr 2016 WD40, og så dufter det godt smiley

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 54
    #10   10. apr 2016 Ja lampeolie/petroleum er det samme, og på en gammel klud eller en tot papir, da fjerner det alt skidt.
    Prøv at rense kæden med en klud med petroleum. Kæden bliver som ny.
    Brug engangs latexhandsker. Så skåner du dine hænder.
    Handskerne fås til 100 stk. for 40,- hos Harald.

• #11   10. apr 2016 Jeg selv bruger petroleum, men det er meget tyndt, så det løber, men det virker rigtig godt, især til at rense kæden i samarbejde med en kettenmax. er lampeolie ikke lidt tykkere? eller er det 100% det samme

• #12   10. apr 2016 det har da ellers været oppe, en eller to gange før .

mvh

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=rens%20f%C3%A6lge

• #13   10. apr 2016 Lampeolie er skide godt
    Har tidligere brugt forskellig fælgrens og skrubbet i laang tid, og så de stadig ikk rene og hjørnerne er stadig fuld af snavs og olie.

Da jeg prøvede lampeolie, så det bare en blød klud og skyl wupti de står som nye smiley

• #14   10. apr 2016 Undskyld Busa. Havde ellers lige søgt i forum. Det kom desværre ikke noget op. Ellers havde jeg da læst dem.
    Tak til alle i andre.
    Og lanpeolie er Gud. Hold da op hvor det virker. Vil næste gang prøve med madolie. Det virker lidt billigere.
    Et nyt spørgsmål hvis i harlyst at svare.
    Hvilket middel smører i så jeres kæde med.

• #15   10. apr 2016 madolie? Det er petroleumet i lampeolien der gør at olien løsnes.
    kan ikke se hvordan madolie skulle hjælpe, der er forhåbentlig ikke petroleum i smiley

til det nye spørgsmål: Scottoiler

• #16   10. apr 2016 du skal ikke undskylde, tænkte at du måske kunne læse nogle god råd i de tråde der .
    smiley smiley
    mvh

• #17   10. apr 2016 Det er olien i lampeolie, der opløser olien - så madolie, motorolie og alle andre slags olier virker fint - selv magarine.. Problemet er bare, at bruger man madolie, eller motorolie skal man bare til at gøre rent efter det, man bruger til at gøre rent med smiley

• #18   10. apr 2016 Busa. Så havde jeg misforstået dig det beklager jeg.. og madolie for det er der en i starten der giver som mulig løsning. Det skal da prøves. virker det er det godt hvis ikke er det prøvet. Vi må bare gøre rent bag efter hvis det bliver nødvendigt.

• #19   10. apr 2016 Mere eller mindre alle olietyper vil kunne bruges. Lampeolie, madolie, petroleum, diesel, wd40, sågar margarine osv.

Den tyndere olie går i forbindelse med/opløser den tykkere kædefedt. Intet hokus pokus her smiley

Lampeolie bliver ofte brugt da det er billigt, nemt at arbejde med og ikke skader andre overflader.

• #20   10. apr 2016 Okay smiley så lærte man det

• #22   11. apr 2016 Eller brug Putoline Dry-Tec fra Thansen, det sviner stort set ikke.

• #23   11. apr 2016 #21 Jens E.
    Det er lidt svært at smøre en ny kæde lidt mindre. Så skulle jeg måske have renset der inden påsætningen. Men uanset hvad så vil der komme snask på de hvide fælge. Og der skal af. Og lampeolie virkede perfekt. Så tak for det råd.

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 54
    #25   22. sep 2016 Man kan også købe sig en Honda NC 700.
    Den har mørkegrå fælge, så man slet ikke ser oliesnask fra kæden smiley

Kommentér på:
Rens kædefedt af hvide fælge.

Annonce