{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

drosling til a2 kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej jeg overvejer at købe en gammel honda cx 500 fra 81 med 50 hk.
Jeg må dog kun køre med højst 48 hk.
Den er synet for nylig, så den skal ikke synes ved ejerskifte.
Mit spørgsmål er om jeg virkelig får store problemer med politiet hvis jeg ikke drosler den 2 hk ned?
Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drosling til a2 kørekort
  • #1   16. apr 2016 principielt ja smiley
    i realiteten skal konen vist være lidt sur der hjemme ??


  • #2   16. apr 2016 Haha jamen det er det jeg tænker. De skal satme da gå i små sko hvis de vil gøre et nummer ud af 2 hk.

  • #3   16. apr 2016 ja men i princippet kan de

  • #4   16. apr 2016 Så i værste fald, kan de give mig en bøde og sige at jeg skal have den synet med droslingskit? smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #5   16. apr 2016 Ja.

  • #6   16. apr 2016 Problemet er vel mest forsikringsmæssigt, du bruger jo et køretøj du i realiteten ikke har kørekort til.

  • #7   16. apr 2016 Personligt ville jeg opsøge en færdselsbetjent, snakke lidt med ham, og så spørge til hans ærlige mening. Og gøre det klart for ham at det er hans personlige mening og at du naturligvis ikke vil holde ham op på det.
    Jeg tror at hvis du har kørt pænt og du bliver stoppet i en rutinekontrol, så gør de ikke noget ud af det. Men har du på nogen måde gjort noget der generede pågældende betjent, så kan de jo angribe det også (og vil sikkert gøre det)
    Personligt havde jeg kørt på den og taget risikoen, og så havde jeg brugt det overfor mig selv som en reminder om at jeg skal køre pænt smiley


  • #8   16. apr 2016 Jeg kan sagtens forstå dine tanker. Den går bare ikke hvis du møder den forkerte betjent..
    Loven kan ikke gradbøjes.

    "jamen jeg kørte jo kun en lille smule over for rødt", eller "jeg kørte jo kun en lille tur i bilen uden kørekort"


  • #9   16. apr 2016 Nej man må acceptere at risikoen er til stede uanset hvad, men når man kører pænt er risikoen for overhoved at blive stoppet ustyrlig lille smiley

  • #10   16. apr 2016 For lige at slukke den inden den debat blusser op, din ansvarsforsikring dækker færdig punktum. Evt kasko gør ikke. Og du vil i værste tilfælde få en bøde for at køre uden rigtigt kørekort, den er i størrelsesordenen 2-4000 når du har kørekort til lignende kategori. Får du den bøde, ville jeg tage den i retten og appellere til at det er en gammel maskine der næppe har alle kræfterne endnu og at det kun drejer sig om 2 hk. Så kan man håbe på bøden bliver sat endnu lavere.

  • #11   16. apr 2016 Du har måske ret Andreas, men det der færdig punktum er en sandhed med modifikationer. Hvis erstatningen er meget høj, kan /vil forsikringsselskabet gøre krav gældende. KOMMA.

  • #12   16. apr 2016 Så vidt jeg husker så har Steffen der har arbejdet med forsikringsret i mange år kommenteret herinde at han ikke har kunne finde en eneste sag i Danmark hvor der er gjort regres og forsikringsselskabet har vundet.. Så ja du har ret, forsikringsselskaber har ret til at kræve regres, men de vinder tydeligvis ikke sagerne, derfor mit punktum smiley

  • #13   16. apr 2016 Tak for svarene. Har de samme tanker som jer. Så tror sgu jeg tager chancen, ved godt at der er en risiko for bøde osv. Men så længe den ikke er værre.
    Herregud førhen kørte vi da rundt på scootere der kunne køre 100kmt uden kørekort og forsikring. Og det kunne have gået meget værre smiley


  • #14   16. apr 2016 God fornøjelse ud i mcverden smiley

  • #15   16. apr 2016 Jo tak smiley

Kommentér på:
drosling til a2 kørekort

Annonce