1.340 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Erfaring med Choppere... Erfaring med Choppere...

Hej alle...og godt nytår.

Min kæreste vil tage mc kørekort til foråret, så jeg skål jo finde en mc til hende....
Det skal formentlig været en chopper pga sædehøjde osv....men jeg har INGEN erfaring med choppere, bortset fra dvs prøvekørsler af nogle HD modeller.

Jeg tænkte lidt på en Marauder 250 eller lignende...

Nogen erfraing med denne eller lignende mc'er ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Choppere...
  • #1   31. dec 2006 Skål = skal smiley

Skål..er først senere på aftenen smiley

• #2   31. dec 2006 Det skal lige siges at jeg tænker på køreegenskaber og driftsikkerhed osv...

• #3   31. dec 2006 Hmm. er nok ikke den store hjælp. Men har prøvet svigerfars Virago 750 cc. Den var sku meget behagelig at køre på, også selvom man kørte omkring 130.
    Godt nytår

• #4   31. dec 2006 aner ikke ,men 250 er ikke meget , det blivr hun sikkert hurtigt træt af at ligge bagerst

• #5   31. dec 2006 en virago 535, ville nok heller ikke væer helt ved siden af.

• #6   31. dec 2006 hej J.
    Du kunne jo købe en Honda shadow VLX 600 til hende. jeg er ikke ret høj (1.62) og kan sagtens nå jorden med begge ben. Den er dejlig driftsikker og nem at køre på.
    Held og lykke med det.
    Nytårs hilsner fra Anne-Lise smiley

• #7   31. dec 2006 Jeg tror også umiddelbart at hun bliver træt af en 250'er... Jeg tog kørekort på en Virago 250, og der var godt nok ikke meget spjæt i den smiley

Godt nytår!

• #8   31. dec 2006 prøv evt. at kigge på LTD 454 som min.

Den er let at manøvrere og rimelig frisk kørt selvom den "kun" er 450 cc

• #10   31. dec 2006 Det kommer vel først og fremmest an på, hvor mange penge I vil bruge på den... Men nogle bud kunne være:

- Honda CMX 450 Rebel, årg. ca. 1987.
    - Kawasaki LTD 450 og 454.
    - Kawasaki EN 500 C.

Ellers er der Honda CM 400 C/T, Yamaha XS 400 C eller Suzuki GS 450 L, men de er noget ældre og ikke "rigtige" soft-choppere.

• #12   31. dec 2006 Hvad med intruder 700 se min profil dejlig maskine den kan jo neddrosles tror en 250 er for lille køb en større det er det eneste rigtige godt nytår mvh Mikael

• #13   31. dec 2006 Hej.. Kan kun fraråde at nøjedes med en 250 ccm, min kone startede også på sådan en (Suzuki 250 marauder), efter en kort tur på motorvej og en lidt længere tur 250 km, blev hun træt af den og købte derfor efter ca 3 mdr en honda Vt600 c som hun er utroligt glad for, men dette bytte kostede trods alt ca 8000,-kr som kunne have været sparet, så jeg vil anbefale dig at holde dig over 500 ccm. for også at have lidt kræfter til motorvej og overhalinger..

• #14   31. dec 2006 Hvis det skal være chopper, hvad så med fx:

- Kawasaki vn 800 (sædehøjde ca 71 cm)
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47720726

- Honda vt 750 (sædehøjde ca 66 cm)
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47456252

- Suzuki 800 Marauder (sædehøjde ca 70 cm)
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47655795

Jeg vil ikke tilråde at købe en Marauder 250 - det er simpelthen for småt.

Pøj pøj med den videre søgning og godt nytår.

/ Martin

• #15   31. dec 2006 Hej:
    Kan kun give Bjarne ret, havde veninde der vandt i lotto.
    Det skulle fejres med kørekort + Maruder 250, da hun havde kørt på motorvej og fandt ud af hun ikke kunne overhale lastbiler, blev hun bange for den og mistede lysten til overhovedet at køre mc. Den er farlig langdom
    ja som der står andre steder, umulig at følges med andre.
    Køb en større, og din kvinde vil få meget større glæde af kørslen. Men hvorfor en chopper? hvorfor ikke GS , gpz eller cb 500. ??

• #16   31. dec 2006 Jeg kan kun sige det samme som min kæreste (Anne-Lise j ) siger, og det er nok den billigste bike i forhold til hvad man får for sine surt tjente dollars, jeg har haft nogle fede ture på hendes og selv om den er noget mindre end min egen, så kører den sgu fedt, hvis jeg skulle ud og købe en bike ville jeg helt sikkert kikke lidt på import vi sparede ca.15 af de lange på at købe import da vi købte den (lille) shadow du skal vøre velkommen til at skrive til mig / os på vores konto hvis det har noget interesse eller hvis der er noget vi kan hjælpe med

• #17   31. dec 2006 Hvis hun sætter pris på at have noget der ikke står på et hvert gadehjørne kan jeg anbefale en CMX450 Rebel.

/
    Jesper

• #19   31. dec 2006 Hejsa

Jeg har jo også lige købt som begynder, og er lav 160 og 70 benlænge.. Jeg blev fra rådet at købe 250ccm, da mange bliver hurtigt træt af dem.. Men kan kun sige at Savage kan jeg nå jorden med flad fod.. Må sige jeg føler mig sikker her, så det gør at jeg glæder mig til at komme ud og kører...
    Den er også til at få for en lille pengpung, men kan jo kun sige ud og kig på en del og og sidde så finder man ud af hvad man kan nå osv... ;o)
    Godt nytår

• #20   31. dec 2006 Woow, tak for de mange svar smiley

Hun er omkring 165-168 cm høj...
    Jeg er jo Suzuki fanatiker (med et hjerte for Yamaha's R-modeller)...så det bliver nok et af disse mærker smiley

Hun har aldrig kørt knallert eller lignende, så den 2 hjulede med motor, bliver helt nyt for hende...
    Prisen er holdes på max 30000 kr, så det var en af grundende til ideen med en Marauder 250...sådan en har hun siddet på og synes godt om...
    jeg synes også at den er for lille, men jeg er på den anden side slet ikke til en GS500 pga motoren...
    Den perfekt maskine til hende (efter min mening) ville være en GSX-R 400....men hun vil helst have en chopper.

Strada: ja en XV535 er et godt bud...skal lige checke priser osv...

Hekto: Ja, jeg hader selv at køre på motorvej, det er simpelthen for røvsygt efter mit temperament...

• #21   31. dec 2006 Okay vil så lige sige at jeg har heller aldrig kørt på noget med to hjul og motor før, jo lige to gange en 45 uden held... hehe
    Jeg har givet 29500 for min, kan kun sige man sidder godt på den og den er ikke tung osv...
    Men ud og prøv...

• #22   31. dec 2006 Gitte: Ja, jeg troede bare ikke at man kunne finde en som din til under 30k...den ville være super

• #25   31. dec 2006 Jo det kan man godt, bare med at kigge i DBA der har jeg haldlet igennem...

Okay fedt at hører Søren... ;o)

• #26   31. dec 2006 Min Tante er 155. Hun kører Virago 535 og er meget glad for den =)

• #29   1. jan 2007 Helt systematisk:

Choppere er generelt meget driftsikre, da de ikke har højtydende motorer. Det betyder, at al mekanik lejer og lignende holder godt.

Umiddelbart tror jeg ikke du skal købe noget under 400 CC, der er ikke nok at tage af:-)

Omvendt skal man være opmærksom på, at de bliver ret tunge, når man går lidt op i størrelse.

Der er en del håndteringsmæssig forskel på dem, selv om de ser ret ens ud. Det er noget med højdeforskel på for og bag, der kan gøre f.eks en intruder lidt svær at bakse rundt med, hvis man ikke har en del at stå imod med. Omvendt kan Kawasakis VN 800 tumles rundt af hvemsomhelst, men så har man en cykel med vedligeholdelseskrævende kæde.

Løsningen er nok at prøve nogle stykker og så finde det man kan lide. En Suzuki Savage, som Gitte nævner, er en bragende god begyndermaskine, med en rigtig god momentkurve. Virago 535 eller Dragstar 650 er også fine bud. Der er også mange interessante Shadow varianter

Kig på transmissionen også - kardan eller remtræk simplificerer vedligeholdelse og sparer en masse svineri.

• #30   1. jan 2007 Jeg blev anbefaldt enten en Savage som jeg så købte, men det havde også noget med prisen at gøre.
    Eller en Shadow, men den er noget dyrer, eller der var ikke nogle i min prisklasse da jeg handle...

Kommentér på:
Erfaring med Choppere...

Annonce