1.176 visninger
|
Oprettet:
Hvad må en CBR600 F Sport koste? {{forumTopicSubject}}
Nå, drenge. Nu skal jeg snart have ny MC. Jeg har ikke en specifik MC i kikkerten, men jeg har modellen. Hvad må en CBR 600 F Sport koste? Lad os antage den er fra 2002 og i farverne rød/sort og har kørt .... lad os sige 40kkm. Service er ok og dækkene holder sæsonen ud. Alt det der. Optisk i fin stand.
Kom glad.
Mvh.
Kim F.
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 233
Jeg har tidligere forsøgt at argumentere for at min F4 '99 næppe kan koste mere end 35k, så en 2002 med sprøjt bør vel ikke koste mere end 50k.
At der sikkert er en helt anden holdning blandt sælgere er nok en anden sag, men det er jo også en dejlig maskine
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
sep 2013
Følger: 6 Følgere: 13 Emner: 1 Svar: 21
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
sep 2013
Følger: 6 Følgere: 13 Emner: 1 Svar: 21
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
sep 2013
Følger: 6 Følgere: 13 Emner: 1 Svar: 21
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
http://www.123mc.dk/honda-cbr-600-f/mcid-121170
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Du mener vist teknisk næsten magen til...
"The difference between the 600F and 600FS was, well ... not too much actually.
The FS had the main stand removed for greater ground clearance, cosmetically it also it got a snazzy red/black paint job
with a black frame and swing arm which I totally love, a stepped seat and had smaller indicators and tail light to help with
a more slimmed down and sporty look.
On the mechanical side there was a different camshaft profile for higher lift valves and it had uprated valves springs.
A lighter flywheel. An eight (one extra) plate clutch and a larger final drive for greater acceleration completed the Sport.
All of this was done so the bike lended itself better for race tuning.
The FS was dropped in 2003 when the much sharper and more focused 600RR arrived.
The 600F (F4i) continued until 2006 giving riders a clear choice between Sport and more Touring."
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Well - der er lidt flere end det, og at ydelsen (den opgivne) er den samme, skal man ikke lade sig snyde af, det er den f.eks også på F2 og de første F3'ere, uden at de er hverken teknisk identiske eller yder helt det samme reelt.
Men som skrevet, det er jo ikke det helt vilde, men mange kan bare bedre li' FS'erens lidt skarpere design.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 64
jun 2012
Følger: 1 Svar: 1
De er simpelthen bare alt for dyre. Jeg har en cbr 600 f4i. Da jeg købte ville jeg have en fs da jeg slet ikke kan klare morfar-dobbeltsædet?.
Prisen på dem var dog helt hen i skoven. Jeg tog konsekvensen og købte istedet en fra 2007 og ombyggede bagenden til fs. Jeg stod så med en cykel der så ud som jeg ville have det bare med 20000 mindre på klokken og 5 år nyere?
Den er i øvrigt til salg hvis det kunne have interesse. Indreg 2007. Produceret 2006. Km 45000. Ellers kan jeg anbefale en ombygning i stedet for at få noget gammel skrammel til overpris. Mvh
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Der skal man bare lige være opmærksom på, at 2004-2006 CBR600F (F4i) er let nedgraderede/billigudgaver (bl.a affjedringskomponenter) i forhold til 2001-2003 CBR600F - hvilket Honda bevidst gjorde, fordi de nu havde den mere rendyrkede sportsmodel CBR600RR, så det blev et mere diffentieret valg mellem F (F4i) og RR.
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Nej, det gjorde den/de i virkeligheden ikke, ikke i Europa - Det er US-navne,som vi har "overtaget" uofficielt i DK på linie med F2 og F3 osv. De europæiske hedder egentlig bare CBR600F med en årgangskode, således CBR600F1 for 2001 og CBR600F6 for 2006. Derfor F4i i parantes, og tilsvarende er CBR600FS1 og CBR600FS2 de officielle navne for 2001/2002 FS
Tillykke med din FS'er
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 133
Det var også en årgang 2002, med knap 30.000 på klokken.
I min optik må de ikke koste over 50 den dag i dag.
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 64
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
Ja, måske er det derfor. Det der gjorde den attraktiv for mig er netop at kørestillingen ikke er alt for aggressiv, plus jeg synes udseendet er super - især alderen taget i betragtning. Det er en teknisk ok maskine med sprøjt og i Honda-kvalitet. Desuden er det ikke en maskine som alle mennesker og deres mor ejer, da der ikke blev lavet så mange af dem. At den så kan forsikres som sportstouring bliver det jo ikke ringere af.
/Kim
Hvad må en CBR600 F Sport koste?