{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af mc'er i kassebil.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   25. apr 2016 Begge forhjul op mod væggen mellem varerummet og kabinen.

2 Skraldestropper per cykel som trækker frem og ned.

Det er det mest nødvendige. Skal du supplere med noget, så sørg for at styrene ikke kan dreje.

Men et godt råd: SÆT DEM IKKE PÅ BAGLØFTER!!!!!!! De skal kunne bevæge sig når bilen gør det.

• #2   25. apr 2016 Var godt klar over at løftebukke bag er en dårlig ide.
    Men skal man så sætte dem på sidestøttefoden, styrlås/ratlås, en strips på forbremsen.
    Også spænde dem ned på en måde ? smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#3   25. apr 2016 De skal stå på hjulene - gerne i gear, og hvis du bliver mere tryg ved at ødelægge bremsemasteren på begge cykler, kan du da godt sætte en strips på grebet.

Jeg har en skinne siddende i hver side af min kassevogn, som forhjulene passer ind i - kun for at styre dem ligeud.
    Dem kan du evt imitere ved at smide en træplade ind i bilen som er ca varerummets bredde og ca 60-70cm lang. Den skruer du så 4 lægder ned i, som sidder i bilens længderetning, og hvor forhjulet står imellem for at styre det.

Så sætter jeg en strop på hver side af hver cykel, som trækker ned og fremad. Det gør ikke noget de ikke er lige lange - bare cyklerne står 90 grader på gulvet...
    Den kan sættes lige over fodhvilerne, eller hvor det nu passer i forhold til de øjer du har til rådighed.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#4   25. apr 2016 Det som de fleste mennesker stresser over, er at cyklerne kan bevæge sig. Det SKAL de kunne, for at stropperne ikke trækker enten MC eller bil i smadder.

En anden ting man skal gøre sig klart, er at der er ret meget friktion mellem dæk og varerums gulv, som forstærkes af at man spænder ned i cyklen, så de glider INGEN steder.

Og den tredje ting, er at det KUN er en opbremsning man skal være særligt opmærksom på, og sikre cyklerne imod. Det er en af årsagerne til man sætter forhjulene op mod bagvæggen, og spænder fremad.
    Der er ingen hverken kassevogne eller biler som kan accelerere hårdt nok til at lortet flyver af - og hvis det sker, har man brugt for svagt nylon reb eller tøjsnor til opgaven.

• #5   25. apr 2016 +1 til Sajmon.
    Det er forbløffende hvor godt de egentligt står, når man bruger fjedrene til at give modhold til et par skraldestopper.
    Jeg har kørt over bump, ned ad skovveje osv, og det ser sjovt ud gennem ruden, men de bliver STÅENDE hvor man satte dem.

• #6   25. apr 2016 Det jeg er mest nevøs for er at de skal vælte.
    Hvorfor ødelægger det bremse Master ? smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#7   25. apr 2016 De vælter ikke hvis du gør som jeg siger.

Er din bremsemaster lavet til at være trukket hårdt i timevis?

• #8   25. apr 2016 Du har vel ikke et billede af hvor du har din bundet sådan ?

Næh kan du da nok have ret i smiley

• #9   26. apr 2016 Ignorer løfteren. Det lærte jeg siden på den hårde måde. En katastrofeopbremsning fik næsten traileren til at lette, og cyklen landede så hårdt i løfteren, at den ene bobbin brækkede af bagsvingeren. Cyklen skal stå på hjulene.

profilbillede
  • #10   26. apr 2016 "Ignorer løfteren."
    Nemlig. Det er kombinationen af bånd og fjedre der gør det så effektivt. Så, båndene skal også sidde lidt højere - altså OVENFOR fjedrene.

Alle enige?

• #11   26. apr 2016 De forreste stropper sidder henover nederste gaffelbro. Bagerst behøver man kun at bekymre sig om, at baghjulet bliver stående fast på gulvet. Jeg ser ingen formål med at spænde bagdæmperen ned.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#12   26. apr 2016 Spænder man bagdæmperen ned, sørger det for at holde et mere konstant træk i stropperne, og mere ensartet tryk på gulvet.
    Og affjedringen er vant til at bære en mand på cyklen, så den kan sagtens klare det i dagevis.

Sådan gør jeg...

• #13   26. apr 2016 Tjek! Bare ikke spænder på alu-fodhvilere, som kunne knække.

• #14   26. apr 2016 Jeg er absolut mest tryg når cyklen står i en wheel crop med forhjulet, med en af disse smarte dobbelte håndtags stropper i front, og 2 stropper bag fra svingaflen til gulv. så bliver cyklerne hvor de skal være.

Wheel croppen er genial i det at ingen behøver at holde cyklen når den er skubbet op i denne. så står den flot lodret mens man spænder smiley

• #15   26. apr 2016 bare 4 stropper igennem , holdt fint til jeg væltede min Toyota hiace 1 gang rundt på taget uden mcen fejlede noget efterfølgende

og den stod stadig da bilen blev sat på hjulene igen

• #16   26. apr 2016 http://www.thansen.dk/product.asp?n=-244695704&pn=-244695703 man kan godt skrue den her til bunden smiley

• #17   26. apr 2016 Jeg smed stropper på kryds fra styrenderne og frem foran, over sædet til at holde den nede og så igennem baghjul og bagud. Det holdt fra Ålborg til Holte uden problemer.

• #18   26. apr 2016 For lige at være besværlig, så er der tale om 2 mc'er, det var tanken at de skulle stå ved siden af hinanden.
    Der er ingen anker/lastøjer i midten af bunden på bilen, og det er en lånt bil så det er ikke muligt at bore huller osv. I bilen.
    Og indvistering i forhjulsholder kommer ikke på tale, da det er en engangs ting smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 358
    #19   26. apr 2016 Du kan vel lave noget i træ og donere det som pejsebrænde når I når frem?

• #20   26. apr 2016 så må stropperne i midten igennem forhjulet på den anden mc, bare stroppen ikke skal "rundt" om noget, så virker det fint. Det er dog noget bøvl at komme til, men hvis det kun er en gang...
    Jeg plejer at sætte en udvendig strop i bag også, bare så de ikke langsomt "kravler" ind mod midten når man rammer motorvejen syd for Prag smiley

• #21   26. apr 2016 "engangs ting" smiley

Underligt at man i så ung en alder allerede har besluttet hvordan resten af livet skal forløbe smiley smiley smiley smiley smiley

• #22   26. apr 2016 Det her må fanmer kaldes en engangs ting smiley

https://lejdet.dk/annoncer/mc-trailer/

• #23   28. apr 2016 Askar din nærig hund, køb nu en forhjulsholder til den mc, og ikke alt det pjat der smiley

• #24   8. maj 2016 Ja er en nærig hund smiley

Men det endte med at blive sådan her smiley og det har fungeret perfekt, og cyklerne har stået bom fast.

profilbillede
  • #25   8. maj 2016 smiley

profilbillede
  • #26   8. maj 2016 smiley

profilbillede
Kommentér på:
Transport af mc'er i kassebil.

Annonce