{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

HADER sætningen "kom med et bud" {{forumTopicSubject}}

Har lige været på udkig i markedet.

En masse annoncer mangler priser og sælgeren skriver "kom med et bud". Det er bare det værste man kan skrive i en annonce (synes jeg).

Der er da kun ÉN der kender prisen på grisen og det er sælgeren. Hvad er det der seriøst afholder sælger i at skrive varens pris??? Nogle gange skal man nærmest tigge sælgeren om at komme med en ca. pris. Og så får man af vide at hvis man er seriøs, så må man komme med et bud. Problemet er bare at det tit netop er prisen der "kan" gøre en seriøs. Det skal siges at jeg personlig ALDRIG har budt rigtigt i forhold til sælger endnu. Og tit bliver sælger fornærmet over buddet.

Er det bare mig eller????



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HADER sætningen "kom med et bud"
  • #1   4. jan 2007 PS! Det har pt ikke noget personligt på sig, kun iagttagelser fra markedett der lige hentede begivenheder frem fra baghovedet.

  • #2   4. jan 2007 Nej det er ikke dig.... de må jo ikke være interesseret nok i at sælge! smiley

  • #3   4. jan 2007 det er ikke bare dig nej .

  • #4   4. jan 2007 Jeg havde håbet at nogle ikke-pris-skrivende- annoncører ville forklare hvorfor det er så svært at skrive en pris.

  • #5   4. jan 2007 jeg synes også det er træl for at sige det på jysk. og komer man så med et bud så er det aaaaalt for lav. så er det sket jeg har fået at vide jeg ikke er seriøs og bare finde tingen et andet sted. jamen han ville jo ikke kome med et bud så er jeg vel i min gode ret til at fx bude 100 kr for en hel mc. eller? skam byde ? jojo men han ville ikke selv komme med et udlæg. kan også pisse mig af.

    OT ? det er da et fedt. synes det er okay det er sat som en dis.


  • #6   4. jan 2007 Hj-admins kan bare flytte den hvis den er forkert placeret.

  • #7   4. jan 2007 Der er da motorcykler nok til salg der har en pris, og så kan man da bare købe dem i stedet for.

  • #8   4. jan 2007 Sælger bør altid komme men en salgspris, så har han/hun sgu da et udlæg. og er de til at "prutte " med. er da et rimeligt grundlag for at nå til enighed. Generelt holder jeg med Original T... Den der har grisen bestemmer prisen. Hilsen Rørmand

  • #9   4. jan 2007 Og til Henrik, jeg tror ikke det var brok, nærmere en god ide så man har chancen for at søge på en MC. i en prisklasse der passer en. For der er virkelig mange der vil have et seriøst bud (forståeligt) men at kigge annoncer igennem og ringe til alle der ønsker et seriøs bud kan hurtigt blive uoverskueligt.....

  • #10   4. jan 2007 Ja, det handler ikke om at sælger ikke aner hvad varen er værd, tror bare det handler om at de håber på en tosse byder over det de havde forventet, for de er sq hurtige til at skyde en pris ned hvis man melder ud bare lidt for lavt.
    Hvis jeg er interresseret i sådan en annonce så tjekker jeg priserne og byder godt lavt...
    Rasmus


  • #11   4. jan 2007 søren: det var bare et eksempel. overdrivelse fremmer forståelse som du ved.

  • #12   4. jan 2007 Thomas>

    Rigtigt.


    Rasmus>

    Det kan der faktisk godt være noget om og man kan tydeligt mærke på en sælger om han er hug på buddet smiley


  • #13   4. jan 2007 Kim L>

    Netop min pointe. Hvorfor ikke bare skrive prisen for starten?


  • #14   4. jan 2007 Kim L :

    Tror ideen med det er at køber måske sætter en højere pris end det sælger forventer..


  • #15   4. jan 2007 Det jo ikke altid lige nemt at skrive 20 forskellige ting i samme annonce og forlange èn pris for det hele sådanne annoncer må man vel skrive et minimum beløb på ????
    men køber kan jo også være en fedtsyl , der underbyder bevidst og tror han får det hele til det halve


  • #16   4. jan 2007 Ps jeg er altid klar på en handel og sætter bestemt ikke mine priser højere end forventeligt smiley mener selv mine dele ligger yderst rimeligt inklusive så leverer jeg tit selv delene på adressen hvis jeg har andre ærinder rundt om i Danmark
    Det kaldes alm. service og jeg ved delene er havnet det rigtige sted og tid
    PS er igang med oprydning hjemme og har efterhånden solgt en del og har vist ikke forskrækket nogen endnu smiley


  • #17   4. jan 2007 Så jeg nok bare for billig med delene hehe
    og folk må gerne spørge efter pris osv. man bliver da ikke uvenner fordi nogen siger det er for dyrt og siger nej tak og sælger bliver vel ikke pryglet for at forlange for meget for en stump , så sælger han vel bare intet !?!


  • #18   4. jan 2007 Det er vel lige slemt når man har sat noget til salg og en evt. køber kommer med et bud UDEN at have set varen.
    Hvis jeg f.eks vil sælge en MC er jeg vel til at snakke med, men ikke hvis folk vil diskuterer prisen over Mail eller telefon, det kan man gøre når man kigger på den.
    Med stumper/reservedele er det lidt anderledes. Det er så bare min mening.


  • #19   4. jan 2007 Det kan godt være at jeg er doven, men jeg gider ikke ligge og gætte på hvad sælger vil have for sin mc eller regner med at kunne få. Der er ofte masser af lignende cykler til salg i den blå til en yderst rimelig pris, så hvorfor lige bruge sin tid på en cykel, hvor ejeren ikke kan finde ud af, hvad han vil have for den?

    Skal jeg byde på noget uden pris, skal det være lige den MC i lige den farve, med lige det udstyr og lige det..., jeg har altid har ledt efter. Eller selfølgelig lige den reservedel, jeg står og mangler NU og som ikke er til at få andre steder.


  • #20   4. jan 2007 Christian: Den fik jeg lige fejlformuleret, undskyld.
    Hvis jeg sætter en MC til salg så er der pris på, jeg gider bare ikke diskutere prisen hvis ikke man står og kigger på cyklen.



  • #21   4. jan 2007 Eller når man sidder og drømmer om en bil man liiiige har råd til (tror man måske), og der så står i annoncen "Ring for pris". Og det står der altså tit i bilbladene...
    Men gu' vil jeg da ej... Jeg har lige købt det blad jeg står med i hænderne for at finde ud af prisen!!!

    ring ring... "Bill's Billige Biler, goddag...." - "Dav, hvad koster den Mercedes CLK I har stående?" - "350000" - "tak, farvel" klik.

    Kedelig samtale... NOGET nemmere at skrive hvad den koster....!


  • #22   4. jan 2007 Allan>

    Superfedt eksempel hehe


  • #23   4. jan 2007 Så så venner...
    Kom med et bud - er da en ganske alm. opfordring til handel. "Købmandsskab" - om i vil.
    Jeg køber og sælger til daglig - det er mit job. Og jeg giver da mange bud hver dag på handler, som starter med "Kom med et bud".
    Mange gange opstår den slags handler i form af en varer man måske gerne vil af med hurtigt eller som man har svært ved at prissætte - og netop her får køber jo en rig mulighed for at gøre et godt køb.
    Og vi ved da alle - almen købmandsskab - at får du først interesseret i snak kan der mange gange også sælges til osere.
    Alle kneb gælder, blot skal man altid huske at være ærlig.
    Personligt kan jeg bedst lide den slags handler - det giver mig en følelse af at have gjort en god handel - og hvis sælger ikke føler at prisen jeg byder er god nok, kan han jo bare takke nej.
    Så for mig lyder starten til dette indlæg som en ubegrundet kritik af ingenting......
    Hav en god aften - mine herrer.


  • #24   4. jan 2007 Hmm hvis en sælger bestemmer en pris, kan jeg da ikke se nogen grund til at køber skal begynde at prutte om prisen.

    Han har jo grisen, så han bestemmer prisen... Og uanset hvordan i andre siger den gamle vending er "bestemmer" jo med i dem alle.

    Så hvis han har sagt en pris, er det den han har valgt.

    Mærkelig diskussion i har! Så byd realistisk i stedet for 100 kr.! Alle har da en eller anden ide om prisen. Er den lav er der noget galt og for høj er sælger tosset. Den rigtige... slå til.


Kommentér på:
HADER sætningen "kom med et bud"

Annonce