24.929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Bygge 100kvm værksted. Bygge 100kvm værksted.

Nå drenge. Er i gang med at brainstorme ang mit værksted.
Har lige pt 100.000 kr

Min ide er, for at få pengene til at række længst. At lave det med stålspær, teglprofil tagplader og så mure en ydre mur i rødsten(det skal passe lidt til huset)
Beton gulv og så noget isolering og noget beklædning indvendigt.
Tænker ikke at 100.000 rækker til det hele men skulle gerne komme så langt som muligt.

Men hvorn ville i gribe det an?
Har endnu ikke søgt min byggetilladelse men har undersøgt med lokalplan osv og målt lidt op. Det skulle nok kunne lade sig gøre .

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bygge 100kvm værksted.
  • #1   1. maj 2016 For 50 kvm lignende dit skulle jeg af med 98.000 i byggematerialer. Dertil udgifter til fundament og strøm, så det ender nok i 150.000 for de 50 kvm. Og vel det dobbelte for dine 100 kvm.

Det besvarer ikke direkte dit spørgsmål, men så har du da en ide om hvor langt pengene rækker smiley

Og jeg ville klart få styr på byggetilladelse inden jeg gjorde noget som helst andet.

• #2   1. maj 2016 100% enig med Søren.

Man kan ikke bygge værksted for 1000,-/m2

Skal det være billigt, så kig efter en brugt stålhal, der får man mange m2 for små penge, men det kræver man er god til kompromisser smiley

• #3   1. maj 2016 Jeg byggede for nogle år tilbage 50m2 isoleret efter alle kunstens regler gulv, vægge og loft 48 stikkontakter godt med lys og elport Jeg lavede det hele selv købte mange ting " sort " Beton, rivenet, sokkelsten, flamingo, tagplader mv.
    Det endte op i ca 100.000.

• #4   1. maj 2016 køb brugt og fornuftigt , find et hus der skal lægges ned og rens sten derfra . (send mig evt en pb , jeg sælger brugte , døre ,vinduer , porte , tagplader etc . og lige nu har jeg et par gode nassauporte. blandt andet.

• #5   2. maj 2016 Lyder som et sjovt projekt. Har ikke så meget forstand på byggeriet som sådan, men har et godt triumf kort, min kone er arkitekt, så hvis du køre fast er du velkommen til at spørge om råd, kan jo være hun kan hjælpe lidt med nogen vejledning.

• #6   2. maj 2016 @hans
    Arkitekter er et stærkt fordyrende element. Og her mangler vi i forvejen mange penge smiley

• #7   2. maj 2016 Det er sandt ??

• #8   2. maj 2016 Ja jeg tænker også at bruge brugt hvor jeg kan. Døre vinduer osv.
    Men tænker også på om det er den nemmeste og billigste måde?
    Med en stål konstruktion og så noget beklædning. Som her en yder mur af sten.

• #9   2. maj 2016 Hvad kan du selv og hvad skal du ud og betale dig fra ?
    Der er mursten,mørtel.overliggere og div for godt 30.000,- men skal du have et murersjak til at stable stenene for dig så er hele budgettet jo for længst brugt.

Der skal graves/fjernes 30-50m3 jord og bruges ca 10m3 beton til sokkel og gulv. Det tager den lokale entreprenør nok 30-40k for..

Kan du selv svejse stålspærene, Trække strøm,vand og afløb ?

Opvarmning,?

Det er helt umuligt at gætte for dig med de sparsomme oplysninger du er kommet med smiley

• #10   2. maj 2016 regn med mindst 200 du skal også have port i hvad med varme osv?

• #11   2. maj 2016 Well.
    Grave og fundament arbejde skylder min kammerat mig.
    Kan selv svejse spær hvis jeg ikke kan finde en anden løsning.
    Kan også selv trække strøm og afløb.
    Port laver jeg selv.

• #12   2. maj 2016 du kan nok nærmest ikke lave en port . for det jeg kan sælge en for.

• #13   2. maj 2016 Haha det lyder fanme godt Michael smiley

Men det er jo heller ikke fordi at jeg søger et pris overslag på det komplette byggeri.
    Men mere ala, inputs til måden at bygge det på.
    Hvorn ville i gøre det?

• #14   2. maj 2016 Jeg ville først få 100% styr på budgettet. Og derefter lægge en plan.
    Min lyn hurtige vurdering er at din drøm kræver 250k . Så der skal kompromitteres, de knapper der kan skrues på er størrelse,kvalitet og byggetid.
    smiley

• #15   2. maj 2016 jeg tror jeg ville finde på noget andet end sten ,medmindre du selv kan mure eller har en billig en der kan .

• #16   3. maj 2016 Fuldstændig som Brian skriver - budget, byggetilladelse og så en plan. For hedder budgettet 100.000, mens det vil koste 250.000, så skal du igang med at finde de steder, hvor du kan spare. Det være sig brugt, det tilbud Michael B. kommer med, Den Blå Avis, auktioner, etc.

Du kunne overveje træ i stedet for mursten.

• #17   3. maj 2016 "skuret" kommer til at stå foran huset ud til vejen. Så det skal sgu matche bare lidt, derfor de røde sten.
    Hvis jeg kigger min lille bog igennem kan jeg godt finde et billigt mure sjak.
    Er nu heller ikke så bange for en "mindre" budget udvidelse.

Har været inde og kigge den side igennem for byggetilladelser, og der skal stå ret præcist hvor stort man vil bygge.
    Lad os nu sige jeg søger for 13*8 meter.
    Men finder nogle billige spær hvor bredden så bliver 8.5m
    Ved i noget om hvor nemt det så er at få ændret sin byggetilladelse?

• #18   3. maj 2016 Så længe du ikke krydser byggelinier,bygger højere og større (m2) end det der er givet tilladelse til, plejer der ikke at være store problemer.
    Start med at tjekke din lokalplan for tåbelige servitutter smiley

• #19   3. maj 2016 Hehe jow tak. det har min bygningskonstruktør allerede gjort. Der skulle være frit lejde.

• #20   3. maj 2016 Min kones bedstefar sparede voldsomt mange penge på fundament til hans garage, ved at klargøre til det og så ringe til den lokale betonmand. Aftalen lød på at de bare skulle kigge forbi når de havde en "sjat" tilbage efter et andet byggeri. Det skal alligevel bare hældes ud før det størkner, så prisen var 500,- til kaffekassen. Ulempen var at han så ikke vidste hvornår de ville komme (de dukkede op efter 3 dage). Det var måske en mulighed som man kunne bruge til at spare på budgettet hvis man kan leve med en ukendt leveringstid.
    Køb derudover brugte sten som du selv renser. Nogle steder kan man endda finde dem gratis hvis man bare selv henter dem.

• #21   3. maj 2016 forstår ikke hvad du vil med stålspær ? tror jeg ville lægge en limtræsbjælke i toppen og lægge drager op til den , så får du også mere frihøjde.

• #22   3. maj 2016 @michael.
    Der er da ikke noget der giver frihøjde som stålspær ..... Ikke noget jeg kender til i hvert fald smiley

• #23   3. maj 2016 nu var det ift almindelige spær ,(når jeg nu skrev at jeg ikke forstod ,brugen af jernspær smiley men med en bjælke vil frihøjden blive ca den samme . som jernspær

• #24   3. maj 2016 @michael.

Kunne du ikke linke til en konstruktion hvor man opnår stålspærs frihøjde med træ ? Jeg er super nysgerrig smiley

• #25   3. maj 2016 jeg vil prøve at tegne det for dig .men bær over med mig , jeg er nødt til at tegne og tage foto

• #26   3. maj 2016 Mit største idol er Jørgen Clevin så kombardo smiley

• #27   3. maj 2016

profilbillede
  • #28   3. maj 2016 Det kræver jo en møjert af en limtræsbjælke, at forhindre spærene skubber væggene ud med en længde på 13m .

• #29   3. maj 2016 arh det er vist ikke så galt , men kræver måske en jerndrager i væg til understøtnig , (men stålspær kræver godkendelse og beregning også ,så den med gamle spær eller svejs selv , er ikke så ligetil mere)

• #30   3. maj 2016 Men Brian hop på cyklen en sommerdag og kør til sydfyn , så tager jeg dig med på studietur i fynsk byggeri smiley og efterfølgende en tur på det sydfynske øhav i båden .

• #31   3. maj 2016 Lyder brand hyggeligt Michael. Jeg kunne jo putte knallerten i kassevognen og parkerer den i Fåborg smiley ( true biker)

• #32   3. maj 2016 du kan da parkere den i indkørslen her smiley jeg har gjort det til midtjylland selv smiley alt over 100 km er for langt -

• #33   3. maj 2016 Ahhh kom frisk Brian så smutter jeg med !!

• #34   3. maj 2016 der kan vel stå 2 cykler i bilen smiley

• #35   3. maj 2016 Nej nej Brian må tage lufferne på og op på hesten ....

• #36   3. maj 2016 Hvis jeg skal kører MC 2 timer samme dag , så er det 6 pas af 20min på en racerbane smiley smiley

• #37   4. maj 2016 smiley smiley

• #38   4. maj 2016 Michael @ #29
    Ville det kunne lade sig gøre ved de enkelt stens mur?

• #39   4. maj 2016 så skal det ihvertfald understøttes udover . men det er jo heller intet problem.

• Kent Z
    Kent Z Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #40   4. maj 2016 Husk du skal overholde bygnings reglementet

• #41   4. maj 2016 Nogen der ved hvor man kan købe billig isolering rockwool eller lign

• #42   4. maj 2016 alle trælaster og byggemarkeder isolering er en ludervare , så det er bare at finde dem der vil sætte flest penge til ,når du skal bruge det , gå efter 16 -17 kr pr m2 pr 100 mm så går det ikke helt galt.

• #43   4. maj 2016 I weekenden hjalp jeg med at lægge tag på og lod mig fortælle af tømreren, at når man skulle have vælge isolering, så skulle man vælge Knauss (mener jeg det hedder) fremfor Rockwool. Det kan man lægge på med de bare hænder og der er intet generende ved det. Samme pris endda. Det kunne være et lille fif.

• #44   4. maj 2016 Nej hør nu her Brian du skal ud og lufte " Nat toget " den kan du jo alligevel ikke bruge til trackdays.......... smiley

• #46   4. maj 2016 Hæ hæ Michael. Jeg kørte ikke til Fyn på hd'en om jeg fik 5000,- for det... Det er tortur.! Det er jo et forfærdeligt oldnordisk skrummel (der er en grund til den kun har kørt 11000 siden sin fødsel i "00) smiley
    Den har jeg kun for at få anerkendende blikke ved kalø slotsruin 1 Tirsdag hvert år.... Og så hygger jeg mig med at pudse den når jeg kommer hjem smiley (sandheden er nok at jeg mod min overbevisning slet ikke er til HD.. Illusionen om at kører HD kan jeg godt lide... Den dør bare når jeg prøver fordi jeg ved hvordan en rigtig MC kan kører :()

• #47   4. maj 2016 Ha ha det lyder da af noget ........... GG... Nej vi er jo heldigvis forskellige.

• #48   4. maj 2016 det er fint i kassevognen med dem , og så kører vi efter is om formiddagen og sejler om eftermiddagen smiley og så skal jeg nok lade ære med at skrive mere OT her .

• #49   5. maj 2016 Jeg har tegnet en garage til min bror. 96 kvm, skalmuret med bærende konstruktion i træ, med plader (krydsfinér) på indersiden og vindgips bag murstenene, og 200mm isolering. Tagkonstruktion med almindelige hanebåndsspær (så kan du lave et loft, hvor du kan gemme alt dit rod), beregnet til tungt tag (betontagsten). Spærene kan naturligvis dimensioneres til let tag, hvis du påregner at bruge profilerede stålplader.
    Konstruktionen er lavet i samråd med en bygningskonstruktør, så dimensionerne burde være i orden.
    Sig til, hvis det har interesse; jeg kan sagtens sende dig en kopi af tegningerne.

• #50   5. maj 2016 Freddy L
    Hvad kostede det samlede projekt så?

• #51   5. maj 2016 Freddy L . God stil

• #52   5. maj 2016 Jeg byggede 65 m3 værksted med lift og isoleret efter gældende regler for 125000 jeg murede det i leca stålspær indvendigt og så osv plader på væggene og til sidst netpusset udvendig mit råd er at få lavet sokkel væge og tag så det er tørt inden i så kan du altid ta resten som det kommer og jeg fik enda råd til at lægge klinker i værkstedet til de 125000 så kan du egentligt trække 25000 fra til liften så er det bygget for 100000 men har også lavet alt selv smiley
    God fornøjelse

• #53   5. maj 2016 Freddy L> Må man se tegningen? smiley

• #54   5. maj 2016 Halløj så er jeg tilbage på nettet.
    Det kan godt knibe lidt med det herude.

@Freddy, så har jeg lige sent en PB med min mail.

@Jesper j, det er også min 1. Prioritet at få fundament, vægge, tag og vinduer. Så kan jeg altid isolere og beklæde senere hen.

@ Michael, så bliver det nok aldrig helt off topic at arrangere Mc tur her på galleriet. smiley

Mvh

• #55   5. maj 2016 nej det har du ret i , hvis du på et tidspunkt vil se på materialer så send mig en pb , så får du et nr.

• #56   5. maj 2016 Will do.
    Bliver nok sidst i juni.

• #57   5. maj 2016 Min brors garage er ikke bygget endnu, så prisen kendes ikke lige på dette tidspunkt. smiley
    Jeg skal nok smide tegningerne op, men det bliver nok først på lørdag, når jeg er hjemme igen (er nemlig på besøg hos bemeldte bror).

• #58   5. maj 2016

profilbillede
  • #59   6. maj 2016 The wise cat:)

• #60   6. maj 2016 Træ er billigere og lettere at arbejde med.

• #61   6. maj 2016 Grunden til jeg ville have stålspær var fri højden.
    Ender jo nok med at få en bil lift møvet derind.

Kommentér på:
Bygge 100kvm værksted.

Annonce