{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

mc "diere"/røster {{forumTopicSubject}}

hej alle. min mc er begyndt at dire i håndtagene. ikke ret meget. lige nok til man lægger mærke til det. men det får min højere hånd til at sove. nogen der har en ide om hvor det kan komme fra?

min mc er en suzuki gsx 600f fra 97
har lige skiftet kobling og olie i forgafflen og ellers alm service.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc "diere"/røster
  • #1   5. maj 2016 Er den begyndt på det efter du fik lavet forgaffel?

Hvis ja: så ville jeg smide den tilbage til dem der har gjort det..

Hvis den gjorde det både før og efter: tjek dæktryk, er dækket gammelt eller skadet? Prøv at få en til at afbalancere forhjulet..

• #2   5. maj 2016 dækkene kom på lige inden vinteren. det med forgafflen gorde jeg selv. har brugt en håndstøtte til kassen så jar ikke lagt mærke til det før. vis den da gjorde det før.

• #3   5. maj 2016 dæktrykket thekkede jeg igår g det er fint.

• #4   5. maj 2016 Kæde der er justeret skævt

• #5   5. maj 2016 kan også nemt være. har haft den af for at gøre mcen ren. hvad kan jeg helt 100 gå efter når jeg stiller kæde. noget sted jeg kan måle. de der strejer ved stilleskruerne virker lidt upræcise.

• #6   6. maj 2016 Du har sandsynligvis haft fjedrene ude af gaffelbenene ? Så vidt jeg husker, er "viklingerne" på fjederne ikke ens i bund og top på din model OG får du feks. vendt den ene ( højre) på hovedet kan årsagen måske skyldes dette ?

• #7   6. maj 2016 Lidt om kæde justering ... smiley

https://www.youtube.com/watch?v=zB4DsHV8SAQ

• #8   6. maj 2016 Glimrende video.
    Ka´ du beskrive de vibrationer du har. På min er det ret slemt, men det er jo osse et helt andet koncept.

• #9   6. maj 2016 øm ja. skal prøve. føles som en lav højfrekvens summen i håndtagene hele tiden. omkring de 7000rpm kan man så mærke det i hele cyklen. men ikke sådan et den ryster vildt. men man kan mærke at sædet diere. (måske ville det være en del sjovere vis jeg var kvinde.) ??

• #10   6. maj 2016 Hvad med at tjekke afbalancering af dine dæk, kan være at nogle af afbalancerings klodserne har løsnet sig, ellers tjek dit dæk tryk igen og ikke i bar men psi, jeg ved det sidste måske lyder mærkeligt, men jeg har selv små vibrationer i mit styr hvis dæk trykket er fyldt på i bar og ikke psi

• #11   6. maj 2016 evt. karburator der trænger til at blive syncroniseret?

er det ved 7000 rpm det er værst i alle gearene?

• #12   6. maj 2016 tjekker altid i psi så er jeg nemlig sikker på det er rigtigt.
    ja det kan nemt være de trænger til det.
    ja det er i alle gearene.

• #13   6. maj 2016 Hvis det er i alle gear, ved samme omdrejninger, kan du udelukke en masse. Så taler vi om motor og ophæng. - Til at starte med. - Se lige om din kværn er skruet ordentligt fast på stellet. - En lille ubalance i svinghjulet kan osse være årsag. - Det kan osse bare være at biken rammer en frekvens ved de 7.000 omdrejninger. Det kender man fra lastbiler i gamle dage. Folk faldt i søvn på grund af frekvenser der ikke kunne høres. - Kan regne ud at den med at dæmpe styret ikke er brugbar. Ligger frekvensen ved de 7 kilo, er det helt sikkert din motor du skal sætte fokus på.

• #14   7. maj 2016 Jeg skal måske tjekke mit luft tryk i bar !! Jeg plejer at tjekke i psi , og den ryster nemli meget !!........................ Åhhh det jo en HD det forklarer en del smiley

Godmorgen venner en Weekend med dejlig vejr venter Ride save

• #15   7. maj 2016 #13 først. hvad mener du med at dæmpe styret?
    ja der er vist en del ting jeg kan gå efter for at se hvad det kan skyldes. frem med værktøjskassen igen. smiley

• #16   8. maj 2016 Jeg tænker bare på de styrdæmpere man kan få. De skulle kunne modvirke vibrationer i styret. - men hvis du kan konstaterer at disse vibrationer kun opstår ved samme omdrejningstal, vil jeg mene at problemet ligger i motoren. Altså noget frekvens / egenfrekvens - Nogle meget hurtige bevægelser i hele biken ved de 7 k. omdrejninger. - Hvis alt er som det skal være. kan du da prøve at sætte disse dæmpere i styret. - Har selv overvejet at gøre det på min, men tror ikke at det på min bike vil have nogen som helst virkning. - Jeg ved jo ikke hvordan dine vibrationer er i forhold til dem jeg har. Min er en hjemmebygget chopper der er banket op over en Triumph motor fra ´50´erne. Det kan ikke sammenlignes med din, der jo ikke burde kunne mærkes i sæde eller styr.
    - Lad os lige vide hvad du finder ud af, således at vi osse kan lære noget som måske kan gives videre til andre smiley

• #17   8. maj 2016 okay. skal nok lige give lyd framig når jeg får set det hele igennem.

• #18   8. maj 2016 Kan ikke forestille mig at styrdæmpere hjælper meget på en ældre chopper smiley

Kommentér på:
mc "diere"/røster

Annonce