{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker garantien på en ny mc?
  • #1   6. maj 2016 Ville ikke forvente at de dækker hvis du ikke har haft den opbevaret hos forhandleren i vinter.
    Hvis du ikke har haft en lader på der har holdt det ved lige i vinter er det nok bare at købe et nyt batteri og så til næste vinter sørge for at have en impulslader der holder batteriet i live.

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #2   6. maj 2016 Hvad står der i manualen? I min manual stod det meget tydeligt at såfremt den stod stille i en måned eller mere skulle man tage batteriet ud og vedligeholde det med en lader.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 312
    #3   6. maj 2016 Jeg håber, at de dækker den uden bemærkninger.

Et batteri bør let kunne stå vinteren over uden at gå til.

Det kan mit 4 år gamle T Hansen-batteri til 449,-, så det er elendigt, hvis dit fabriksnye ikke kan.

• #4   6. maj 2016 Det lyder godt nok spøjst... 13 måneder gammel og batteriet er dødt?? Når du skriver dødt mener du så virkeligt dødt? Er du sikker på det ikke kan bringes til live ved at lade det op ?!

• #6   6. maj 2016 Har du overhovedet ladet på det?

• #7   6. maj 2016 Hvis du har en startspærre eller alarm osv så står den og sutter på batteriet hele vinteren så kan du ikke forvente der er strøm på når det bliver sommer, det dækker garantien ikke,og det bør den heller ikke.

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #8   6. maj 2016 Hvorfor ikke spørge forhandleren, i stedet for et internet forum?

• #9   6. maj 2016 Man har altid 2 års reklamationsret smiley det burde ik være dødt allerede smiley

• #10   6. maj 2016 Jeg fik byttet et batteri i biltema der kolapsede efter 3 - 4 måneders stilstand på en Mc.

• #11   6. maj 2016 Mange nye cykler bruger strøm ved stilstand.
    Så hvis du ikke har ladet på det er det sikkert kørt helt i bund og pladerne er sulfateret = dødt batteri.
    Så som andre skriver - hvad står der i manualen?
    Og hvad er du blevet lovet af garanti - købeloven giver kun 6 måneders garanti, så det afhænger af hvilken cykel/forhandler/importør om de giver længere garanti.

• #12   6. maj 2016 Du altid 2 års reklamationsret.

• #14   6. maj 2016 Nej det har du ret i. De skal bevise der ikke har været fejl på produktet

• #15   6. maj 2016 Nope men reklamationsretten går igang her vel?

• #16   6. maj 2016 Tak for alle jeres svar.

Jeg har været dum og lod batteriet siddende vinteren over skulle ha pillet den af og ligge den hjemme men nu er det sket.

Og ja jeg har ladet den op også kørte den fint. Men dagen efter var den død igen og prøvede at satte laderen til igen men lagde mærke til at selvom laderen var på i 8 timer, så var den kun halv opladet som om batteriet ikke vil lades op. Så nøjes jeg med det og monterede jeg den igen også kørte jeg 5 min på det også gik den ud igen.

Jeg var nervøs for at generatoren var stået af men den har jeg målt til ca. 13.65 v hvilket er ok som jeg ved. Batteriet var kun på ca 8-9 v så jeg tror der er noget galt ned batteriet.

Og til dem som spørger til manualen, så har jeg ikke fået sådan en med. Det var mere hvis nu forhandleren dækkede det så ville jeg jo spare det 500 smiley jeg har ladet den med en lader fra ctec fra thansen sådan en der er automatisk.

• #17   7. maj 2016 Du skal have 12, 6 - 12,8 volt på i hvile for at det er ladet op.
    8-9 volt er ikke bare fladt - det er sten dødt.

profilbillede
  • #18   7. maj 2016 Har du ikke fået en manual med ved køb af fabriksny mc?

• #19   8. maj 2016 hapsi: tro lige du skal læse lidt op på reglerne.
    Og et batteri går ind under slid dele og derfor behøves de ikke gøre en skid - med mindre de selv vil.

• #20   9. maj 2016 Nu har jeg købt et batteri med fuld knald på så det virker. Så dropper bare at spørge forhandleren smiley

Kommentér på:
Dækker garantien på en ny mc?

Annonce