799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Importering af suzuki gsx-r 1000 Importering af suzuki gsx-r 1000

Hey Boys & girls!

Jeg sidder med store overvejelser om at importere en suzuki gsxr 1000 fra 2007 og op efter, da jeg synes dem herhjemme har efterhånden en del km på bagen smiley

Hvad har i af erfaringer ang import af tyske cykler?
Er det et større projekt bare hente en hjem og betale afgiften på dem?

Giv mig alle de gode og dårlige erfaringer i har støvet op med årene! På forhånd TAK ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Importering af suzuki gsx-r 1000
  • #1   11. maj 2016 Import af mc:
    At du køber en der har været brugt til racerløb i 5-8.000 km og så fået sat den spitnye kåbe på igen, det er træls.

Der er kun garanti hvis du køber ved forhandler, det kan du så også bare gøre, både i Dk og udlandet.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #2   11. maj 2016 Hvad er "en del km" i din verden?

Alt under 100.000 skal du ikke være bange for, hvis ellers der er en fornuftig service historik.

Tro mig - det kan ikke betale sig at importere en cykel som er i den dyre ende af skalaen i alle andre lande end DK.

• #3   11. maj 2016 For lige at fortælle om det at importere og betale afgift, så har jeg lige været igennem processen. Det er blevet gjort meget nemt, hvis ellers det er en gængs model.
    Du starter med at køre det importerede køretøj til told- og registreringssyn. Når det så er gjort bliver køretøjet oprettet via stelnummer hos Skat og man kan med sin NemID søge Skat om værdiansættelse/afgift. Jeg havde et svar efter få dage, men nu kunne jeg også se på Skat's hjemmeside hvad andre havde betalt for en tilsvarende mc. Så betaler man afgiften enten via Skat's hjemmeside, eller som jeg gjorde, ved at henvende sig på et motorkontor. Den sidste løsning har den fordel at man kan gå ud af døren med en nummerplade i hånden.

• #4   11. maj 2016 Hjem, toldsyn, anmode om afgift, betale

• #5   11. maj 2016 Tak for svar alle sammen! Især Peter :)????

Sajmon 100,000 km er MEGET til en ræser! Kan godt være det kan holde men synes efter hånden at betale 130,000kr for en der har kørt mellem 25-40,000 km er en del, så højt kurs var de slet ikke i sidste år .. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #6   11. maj 2016 Nej 100 er ikke meget hvis den er passet korrekt.

Du er kilometer forskrækket... smiley

Alt omkring MC'er er blevet forholdsmæssigt billigere så folk har mere råd og mere tid til at bruge deres cykler, så sammen med at cyklerne er langt mere solide, er det en naturlig udvikling at de har flere km på bagen.

• #7   11. maj 2016 Man kan da ikke forvente at købe en 6-8 år gammel cykel der har gået under 25-30000 km. jo, i Tyskland for der er der ingen der har kørt over 40000 km. og så er det lige meget hvor gamle de er.
    Det er vist ikke så længe siden du var aktiv på scootergalleriet smiley

• #8   11. maj 2016 Vil sige at skal du købe en GSXR, så find en der har gået mange km med en pensionist ved roret, så går det ikke galt.
    Men jeg fornemmer lidt du er ret grøn i mc gamet, så kig efter en 750, den har altså 150 hk, den kan altså også noget, mere end de fleste kan tumle 100%.

• #9   11. maj 2016 Kan ikke lige blive klog på om det er en på 50 eller 20 år der har tråden her?

Men har du haft VFR, så søger du nu en mere ekstrem kørestilling, meget af din vægt kommer til at ligge på håndled og skuldre.

• #10   11. maj 2016 Har kørt de sidste 2 år på en gsxr 600 k4

Og Karsten hva fanen er det for en latterlig kommentar at komme med! Det eneste jeg blot søger er mere info på emnet import, da jeg ikke er kendt på det område, og ønsker en cykel med få km..

• #11   11. maj 2016 Kan det økonomisk overhovedet betale sig? Sidst jeg kiggede på en GSX-R 1000 kostede den næsten lige så meget i afgift som man kunne finde en dansk med plader til.

Kommentér på:
Importering af suzuki gsx-r 1000

Annonce