679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Køreteknisk kursus pengene værd? Køreteknisk kursus pengene værd?

Jeg overvejer et køreteknisk kursus niveau A på Jyllandsringen. Men synes egentlig beskrivelsen lyder lidt banal. Jeg har 3 år og 15.000 km's erfaring, og en fortid med lidt motocross mm. At skulle bruge en formiddag på st lære at bremse virker som overkill. Det jeg savner er svingteknik nedlægning, og at blive lidt mere bekendt med min mc og dens muligheder og grænser. Er der nogen der kender kurset og kan sige lidt for/imod.
(niveau B kan først tages hvis man har A)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køreteknisk kursus pengene værd?
  • #1   12. maj 2016 jeg lærte mere på de 2 dage end på 10 års kørsel , ingen var utilfredse , det kan klart anbefales.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #2   12. maj 2016 3 år og 15.000km er ca ingen erfaring - slet ikke når det kommer til at reagere i en presset situation.

Tro mig - det er alle pengene værd. De fleste motorcyklister bruger ikke deres bremser korrekt ret ofte, så det gør du sikkert heller ikke. smiley

• #3   12. maj 2016 glemte lige at nævne ,at foruden det er lærerigt er det vildt sjovt og ren drengerøv:)

• #4   12. maj 2016 Jeg har kun de allerbedste erfaringer med at tage på kørekursus smiley

• #5   13. maj 2016 jeg sprang kørekurserne over da jeg som du var mere ude på at lære svingteknik.
    Kan klart anbefalde grøn / gult hold hos en trackday arrangør i stedet for hvis du føler du har styr på det basale. Der lærer man altså bare svingteknikker, med en guide der køre forest og hjælper med teknikken!

• #6   13. maj 2016 Jeg er helt på linje med michael.b - da jeg første gang var på FDM's kursus i 2009 udviklede mig mere på de to dage end jeg havde gjort de foregående 14 år på motorcykel.
    Siden da har FDM (nu niveau smiley været fast inventar i foråret og Mestersvinger i sensommeren.
    Køreteknisk kurser er alle pengene værd uanset hvilket man vælger og efter min mening er FDM's, der var hvor man får grundigste undervisning med både teori, kravlegård og banekørsel. Mestersvinger er et rent svingkursus og foregår derfor kun på bane.

• #7   13. maj 2016 De holder nogle ret gode kurser, selv efter 25 år på mc syntes jeg bestemt at jeg fik lidt med derfra på flere måder...

Et par hyggelige dage med sjove oplevelser, men det kræver god tålmodighed ikke at eksploderer lige op i fjæset på braldrerøven Tommy Rønn.

• #8   13. maj 2016 #7: Ja det har jeg også svært ved...

• #9   13. maj 2016 Jeg er på linie med Jeppe B, Sajmon, og de andre der sige, at 3 år og 15,000 er ingen erfaring. jeg tager også typisk Mestersvinger og FDM en gang pr. år.
    Mestersvinger = sjov dag, hvor der er fokus på nedlægning og placering i kurver. Det giver masser af overskud på vejen.
    FDM er mere trafik relevant - og du vil lærer masser på A-niveau - og når du så tager B-niveau vil du se den logiske røde tråd.

Tommys attitude.....uhmmmm ja, men han ved noget om motorcykelkørsel og så er han passioneret...Bralderrøv ja....;-)

PS. 15.000 er vi jo en del fra tirsdagsbanden der kører om året.

• Newbie.
    Newbie. Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 2
    #10   13. maj 2016 Det er sådan et godt kursus, du skal nok blive presset/udfordret. Dit overskud vil blive større på mange fronter. Kør i sving med sand, se de rigtige steder hen på vejen, og i trafikken. Eksempel..... Mit hade sving, inden kurset= 50 km.t nervøst.
    Efter kurset: limet til midten af vejen med 80 km.t. det er så fedt.
    Klart pengene og tiden værd.

• #11   13. maj 2016 Tak for fine input, jeg er nu mere klar på at det nok vil være en god investering.

• #12   14. maj 2016 Lige en lille personlig erfaring.
    I 2009 tog jeg med min gode ven SJYP og MC-ferie til Alperne.
    Kaare der har MC-ferie arrangere mc ture med fokus på mange kilometer og frisk tempo. 1500 alpe kilometer på 5 dage sammen med kompetente folk gav mig et stort løft i tempo, sikkerhed og køreglæde.

• #13   14. maj 2016 Er hver år en tur på køreteknisk anlæg i Skjern. Bare lige for at blive mindet om at man skal passe på i trafikken.

Kommentér på:
Køreteknisk kursus pengene værd?

Annonce