Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læderdragt til gadebrug?
  • #1   13. maj 2016 Jeg vil helt klart anbefale dig at finde en 2-delt dragt. jakke bukser der kan lynes sammen, og derved også bruges separat.

• #2   13. maj 2016 køre du bane, er 1 piece bedst.
    Til offentligt brug vil jeg også benytte 2 delt. smiley

Det er aldrig tosset, men hvid dragt høre imo kun til på bane, den bliver så hurtig beskidt på gaden, hvis man køre tit med den af insekter, jord/grus, trafikfilm osv. Der er pleje, og der er RØV at køre med i regnværd, der er tekstil (gore-tex el. ligende) klart at fortrække.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #4   13. maj 2016 Jeg kører i heldragt, og skal aldrig have andet.

Til regnvejr har jeg en overtræks ting fra thansen, som er helt vandtæt - men det er kun hvis jeg bliver fanget i det. Jeg kører aldrig afsted i regn - det har jeg bilen til.

• #5   13. maj 2016 Jeg kører også med 2-delt læder.. Det er rart at kunne lyne jakken af, og lægge fra sig, hvis man er på besøg et sted. smiley Jeg kører heller aldrig ud i regnvejr. MC´en er kun for sjov, og kun på gode dage, ganske som med den gamle V8´er. smiley

• #6   13. maj 2016 Der er ikke noget, der er overkill, når det gælder din egen sikkerhed på MC. Selvom det tager et par minutter at komme i den her om morgenen, så vejes det så rigeligt op af den sikkerhed, som den giver.

• #8   13. maj 2016 Der er intet overkill når der gælder sikkerhed.. som Søren også skriver smiley

Jeg kører selv med læderjakke og kevlar jeans

• #9   13. maj 2016 Jeg er til dels enig i, at der ikke er noget der er overkill når det kommer til sikkerhed.

MEN, man skal overveje om det er realistisk at man kommer til at bruge det man får købt.
    Hvis man eks. køber en heldragt rygskjold osv, men man kører mange små ture, vil man så helt ærligt, tage dragten på hver eneste gang? For en jakke der bliver brugt, er mere sikker end en læderdragt der ligger hjemme i skabet.

• #10   13. maj 2016 #9 alti alti det er jeg fanme ligeglad med. Det tager ikke mere end 1 min mere at tage fuld læder og rygskjold på i forhold til bare et par shorts og en tshirt.

• #11   13. maj 2016 Køre IKKE i læderdragt, men ligesom ingen skal fortælle mig hvad jeg skal tage
    på når jeg køre, skal jeg heller ikke fortælle dig hvad du skal køre i.

Men som de andre siger er det aldrig overkill når det handler om din sikkerhed.

smiley

• #12   13. maj 2016 #9 jeg har samme holdning. Sørg for at find noget der er nemt for dig at få af og på. Ellers får du det sikkert ikke på hvis du bare lige skal ned i kiosken og det er altid den dag man glemmer det man kører galt smiley

• #13   13. maj 2016 Har du et tekstilsæt nu?
    Det startede jeg med, og de dage hvor jeg "bare lige..." - er er det den jakke og mine draggin jeans jeg hopper i, men det skal ikke være meget mere end en hurtig tur, for det er læderdragten der bliver valgt.

Der er jo ingen der siger man skal smide sit gamle gear ud, bare fordi man køber noget andet. smiley

• #14   13. maj 2016 Har intet gear lige nu faktisk smiley

• #15   13. maj 2016 jeg kører altid i fuldt Udstyr(læderdragt 2-delt).
    har set et par grimme styrt, så jeg besluttede at jeg hellere ville svede end at bløde smiley

• #16   14. maj 2016 Hvis du er så ringe til at køre på 2 hjul, skal du naturligvis have en dragt på. - Når du har lært det, kan du nøjes med jeans og en jakke. smiley

• #17   14. maj 2016 Ja man behøver i hvert fald ikke andet på sådan nogle tøffe dyr du køre på Stau smiley

• #18   14. maj 2016 Nemlig. Køre aldrig over 150 km/t på den. Der er alt for meget vind og bremslængden er alt for lang.... smiley

• #19   16. maj 2016 Alt er bedre end ingenting. smiley
    Men om man er til læder eller tekstil er smag og behag.

Du kan jo tage forbi en forhandler og spørg om råd, og sikkert få lov tiæ at prøvr begge dele - hvem ved, måske de ligefrem vil sælge dig et sæt. smiley

• #20   16. maj 2016 Køb nogle pæne kevlarjeans, en jakke eller hoodie og nogle lækre skoat køre i.
    Langt federe at kunne bruge sin motorcykel.
    til andet end at køre ned til grillen uden at ligne en idiot.

• #21   16. maj 2016 Læder jakke med god beskyttelse og et par jeans til korte ture. One piece når det er med drengene. Alpine støvlerne ryger altid på. Så kan skoene være i tasken hvis vi skal rundt og sparke dæk. One piece er røv irriterende hvis du skal andet end køre på cyklen, eks træf eller hvem ved. Så jeg kan kun nøjes med to sæt smiley hoodie og sandaler er total No go fra min side

• #22   17. maj 2016 Uhhh - lignende tråde kommer op hvert eneste år..... smiley

Jeg har designet og produceret lædertøj til MC i snart 10 år og har set, følt på og hørt om MC-tøj der har haft diverse kontakt med asfalt....

Jeans, Cordura (Gore-Tex), Kevlar Jeans (af forkerte materialer) samt desværre for mange mærkevarer i lædertøj - klarer sig alt for dårligt når uheldet er ude. Dog skal det pointeres at enhver læderdragt er bedre end det bedste MC-tekstil tøj.

En lille guide som måske kan hjælpe dig på vej:
    Når du skal ud og køre - stil dig følgende spørgsmål - også når termometret viser 26 grader og derover.
    1. Det er jo lige vejr til vind i håret... Hvis en eller anden idiot kører ud foran mig - har jeg så lyst til at have hjelmen på ??
    2. Fuck det er varmt idag.. - men hvis jeg svæver i luften med udsigt til en lang kurretur på sandpapiret 0.5 sekunder efter en eller anden idiot har overset mig pga. han/hun lige skulle sende en SMS eller tørre vaffelisen af mulen - vil jeg så helst have shorts og T-Shirt eller hele lædersmoking'en på ?
    3. Når nu alle de mange udenlandske test institutter har lavet så mange test af MC-tøj, hvor alle viser at Læder er det bedste og en gennemsnitlig kurretur på asfalt ved et styrt med 80 Km/t - varer op til 4-5 sekunder og diverse tekstil stoffer kun kan modstå optil 1,2 sekunder - har jeg så lyst til at foretage de resterende 2,8 - 3,8 sekunder på min medfødte læder og panser (læs: hud og knogler) ???? - især når man ved at blot en gennemsnitlig læderkvalitet i lædertøj kan klare hele turen uden at slide igennem.

Læs evt. denne beretning fra Rasmus Kilt (test af dragt på bane)
    http://www.dragtdesigneren.dk/-ip-48.html?pages_name=En%20glidende%20beretning

Efterfølgende blev samme dragt "færdig testet" på Knutstorp i Sverige - Dragten hænger nu til skue i vores showroom - Det 5. styrt blev "foretaget" på langsiden med ca. 200 Km/t og en glidetur på ballerne forbi pitten - her er tykkelsen på læderet vigtigt - Rasmus fortalte efterfølgende at hans kr. 2000,- dyre mærkevare handsker eksploderede ved første kontakt og hang derefter i laser - vil ikke nævne mærket her i offentligt rum - men de klarede absolut ikke den tur....

Jeg har lavet denne guide for nogle år siden som du måske kan bruge:
    http://www.dragtdesigneren.dk/-ip-47.html?pages_name=Guide%20-%20L%C3%A6derdragter

Til sidst vil jeg lige understrege at de tests man har udført med med tekstil vs. læder er teoretiske og udført på maskiner i laboratorier. Der er mange faktorer man ikke kan tage højde for så som hvordan styrtet er i virkeligheden.
    Hvis du i tekstil tøj med CE-beskyttere kun glider på knæ/albuer/skulder som de bærende zoner der aftager slag og kurretur - så kan du sagtens slippe godt fra det, idet CE-beskytteren (såfremt den er fikseret korrekt) stå for kontakten til asfalten.

Derudover skal du huske at lædertøj som er for stort, yder ikke den optimale sikkerhed.

Husk at støvler også er vigtige - søg evt. på Youtube for videoer med MC-styrt - rigtig mange videoer viser endda risikoen for at gummisko og andet ikke-MCfodtøj simpelthen bliver revet af fødderne er markant højere.
    Seneste video jeg så - var en kvinde på en Harley på en amerikansk motorvej, som foretog "Splitlane" kørsel og blev overset af en billist. Billisten ramte hende på højre side og hendes basket støvle blev flået af foden - så husk også lige de rigtige støvler.

Men når alt kommer til alt - så er MC-tøj / beskyttelse for mange - et overset begreb man ikke lige tænker på før efter man har brugt alle pengene på Maskinen.
    Næsten det samme som at sammenligne en dyr smart bil, man har brugt alle sine penge på - også har man lige glemt at reservere penge til Airbags, sikkerhedsseler og ABS systemer.....

Håber du kan bruge ovenstående til noget i din søgen - held og lykke og god sommer med din MC - Kør koncentreret !! smiley

Mvh
    Thomas E - Dragtdesigneren

• #24   18. maj 2016 Jeg droppede læder, da Touring Dress lukkede. De kunne lave tøj der passede!
    Siden forstod jeg på tyske MC blade, at moderne tekstil MC tøj ofte er sikrere end læder. Mindre friktion, og man glider i stedet for at slide.
    Men husk at få et rygskjold i - Det er nu en god sikkerhed.

Og jeg tager jakken på, også med den lille MZ - tør ikke andet.

• #25   18. maj 2016 Glider hen over "korn 20" smiley

• Sajmon ™

#26   18. maj 2016 "Jamen det sagde producenten selv!"

• Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 21
    #27   19. maj 2016 Jeg har 2 2-delte, en som er ventileret læder til de varmeste dage, 1 tykkere til resten af året, og jeg kører året rundt. Kører aldrig uden en af dem, aldrig uden støvler. Væltede i december og fik ikke en skramme.
    Den tykkere har vandtæt behandlet læder og klarer faktisk alt andet end de værste storme, men dertil har jeg overtrækket til.

Har set for mange skader på folk i de varme lande, Florida, Tunisien og Frankrig på selv korte ture, til at tage ud "ubeskyttet." Heldragten er for fristende at IKKE tage på i varmen eller på korte ture eller på arbejde. (Jeg kører for tiden til kontoret i london og kan "skifte" til civile på gaden med 2-delt, med bukser under)

Held og lykke med handleturen!

profilbillede
  • Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

#28   19. maj 2016 Forestille den værste hudafskrabning du fik på elbuen eller knæet som barn. Gange det med 50% af kroppen.....

• Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

#29   19. maj 2016

profilbillede
  • #30   19. maj 2016 Fy for en skefuld, Jas D!

Jeg så også engang et billede af en der var skvattet på MC uden støvler. Hans fod var slidt væk og benet stoppede midt på anklen.

• #31   19. maj 2016 Klamt nok alligevel

• #32   19. maj 2016 Edvard Korsbæk:
    Der findes intet tekstil der kan hamle op med læder.
    Cool facts

smiley

• Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

#33   19. maj 2016 Beklager det klamme. Men hvis bare en person stopper en passager fra at køre i uhensigtsmæssigt tøj eller selv ændrer adfærd, var det billedet værd IMO.

Sommeren er her! Hyg jer!

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 28
    #34   19. maj 2016 Hvorfor skal de fleste lære det på den hårde måde. Flere vil dø eller få slemme knubs i år. Muligvis en der har læst det her indslag. Er begyndt ikke at hilse på dem uden fornuftig mc beklædning. Det såkaldte fællesskab er allerede ophørt der. Så en på en Yamaha R1 køre på baghjulet med følgende outfit - sweatshirt, jeans, gummisko og så den frække med rygbeskytteren uden på tøjet. Han nåede lige at sætte den ned i tide inden autoværnet. Ingen kontrol og et totalt fladslidt bagdæk. Han tæller snart i statistikken. Ser desværre så mange der kører elendigt på mc med stor fare for sig selv og andre. Stemmer for at det skal være lovpligtigt at køre med fuld mc-beklædning. Lige så simpelt som sikkerhedsselen i bil. Er det for varmt må man lade svinet stå. Øv at mange tager så let på det.

• #35   20. maj 2016 Ingen skal bestemme hvilket tøj jeg har på når jeg kører. Danmark er sgu´ snart blevet så helligt og formynderisk, at det føles kvælende.
    Fint at folk ønsker at klæde sig i en masse gummitøj. Det betyder bare ikke at jeg skal følge deres eksempel. Det næste bliver vel at de skal bestemme farven.

• Sajmon ™

#36   20. maj 2016 Jeg kan sagtens have en mening om det, men jeg blander mig heller ikke i hvilken beklædning folk bruger, og jeg stopper slet ikke med at hilse på dem.
    Hvad fanden er det dog for en dybt latterlig og formynderisk holdning at have?
    Hvis jeg skal køre tur sammen med en der ikke har skænket sikkerheden en tanke, så kan jeg finde på at spørge ind til det og evt komme med råd og vejledning, men jeg gider ikke trække noget ned over hovedet på folk, på samme måde som de heller ikke skal dømme mig.

• #37   20. maj 2016 For lige at komme med en lidt anden vinkel til den her diskussion. Hvis jeg på motorcykel kolliderer med en bil, det kunne for eksemplets skyld godt være en halvgammel berlingo med en hel familie i. Mand, kone, tre børn bagi. Uanset hvor meget det ville være deres skyld, har jeg virkelig ikke lyst til at de børn skal vide, at den ene af deres forældre har været skyld i en motorcyklists evt. død/varige invaliditet. Denne risiko nedsættes så usandsynlig meget, hvis man ifører sig noget ordentligt grej.

Trafiksikkerhed handler om alle i trafikken. Måske hjælper mit lædertøj føreren/passagerene af bilen, men det hjælper potentielt på resten af deres liv, når de ikke skal være vidne til et trafikdrab de måske har været skyld i. Og når jeg kører rundt og statistisk set er en høj-risiko trafikkant, så synes jeg at det er det mindste jeg kan gøre.

Jeg vil selvfølgelig ikke fortælle jer hvad i skal gøre - men de gange hvor min egen sikkerhed ikke er incitament nok, så husker jeg på det her.

• #39   20. maj 2016 Jeg tænker ooså, at ved et frontalt sammenstød er det nærmest 'lige meget' om du har læderdragt, tekstil eller er iført bar røv - dér er det nogle helt andre kræfter, der er på spil. Og det redder hverken læder eller tekstil dig fra.

Men du har selvfølgelig en pointe om at passe bedst muligt på sig selv.

• #40   20. maj 2016 Til Søren M's pointe, skal vi nok ikke hænge os så meget i selve eksemplet, men princippet i at godt udstyr dels kan redde vores liv, og dels lade andre slippe for en potentiel traumatiserende oplevelse. Selv en død mc'ist er nok mindre uhyggelig på forruden hvis han er iklædt læder og hjelm som holder tingene på plads, end hvis der ligger ligstumper rundt omkring og kranium og hjernemasse er tvært ud på ruden... Ikke er speciel rar tanke.

• Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

#41   20. maj 2016 Jonas, jeg poster ikke sådanne billeder her......benet og pigen med asfalt eksem er nok......men de findes nemt nok på nettet.

Jeg gyser af tanken om, at tøj bliver "påbudt," (som ER blevet foreslået på EU kontorer!!) Jeg bliver nok ved med at hilse de 2-hjulet om de er på H-D eller R1, men jeg kan ikke lade være med at snakke med de usikker-klædte når anledning er der. På samme måde som jeg vil snakke med en som synes han/hun skal køre hjem fra drikkegildet. Jeg blander mig----suk.
    Jeg har en ven hvis ven købte en stor japser raket, helt uden erfaring ellers, kørte i T-shirt, slæde bagdæk til trådene med burn-outs. Jeg sagde til min ven "sige pænt farvel til ham, han lever ikke længe," og håbede meget på at gutten ville så snakke med mig. Han lo bare, vinkede og lavede endnu en burn-out for at vise sin foragt. Nu ligger han 2 meter under. Skulle jeg blandet mig mere? Tjah. Man kan lede en hest til vand men man kan ikke tvinge den til at drikke. Konsekvenser har alle handlinger. Når jeg kører med min kammerat og vi synes selv vi har holdt os meget fornuftigt, under 120 MPH til Brighton på A-vejen med 70 MPH grænsen, så må vi også acceptere at det kan gå galt en dag.
    Men i 35 år (han er 10 år ældre) har jeg kun haft ulykker når jeg kører 20-30 og meget forsigtigt. Mærkeligt

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 28
    #42   20. maj 2016 Vi er alle forskellige. Jeg har bare den holdning at min sikkerhed ikke er til diskussion. Kører jævnligt på bane med de hurtige drenge og sjovt nok skal man have hele pakken på der. Derefter kan man køre i bar røv og styrthjelm på landevej. Det giver bare ikke mening i min verden. Nu er jeg kørende i min 29. sæson og har både set og oplevet lidt af hvert. Er helt med på at folk kan gøre hvad de vil med deres påklædning, men det ændrer ikke på min holdning til dem der kører i deres "det går jo nok" verden uden at tænke konsekvens. Jeg er ikke formynderisk og latterlig, men det er bare summen af de oplevelser jeg har, som giver udslag. Min påklædning er toptrimmet som maskinen. Det hele hænger sammen. Bare kør løs.

Kommentér på:
Læderdragt til gadebrug?

Annonce