939 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Mike L
Mike L
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 24

Rygbeskytter Rygbeskytter

Ville i mene at jeg behøver en rygbeskytter selvom jeg "kun" kører på en CB400 ?

Står i det dilemma at jeg har fået noget fedt tøj,men er bange for jeg ikke kan klemme en rygbeskytter ind under dragten..jeg er sku lidt for stor omkring maven smiley

Sådan en CB400 er jo "kun" god for en 140 stykker,og i min dragt er der allerede en plade til beskyttelse af ryggen..
Har hørt at en rigtig lamel rygbeskytter kun er for de rigtige racere ?

Kan i give mig nogle råd ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygbeskytter
  • #1   10. jan 2007 det lyder som om du selv syntes det er en fed ide.....

Så køb da en....
    Kan huske at nogen grinte af en makker jeg havde fordi hans udstyr var dyrere end hans kværn....
    Men de griner nok ikke mere når de har ramt en fortovskant med rygsøjlen smiley

• #2   10. jan 2007 arg læste ikke dit indlæg ordentlig.......
    det er for letkøbt at sige tab dig her efter nytår.... er selv på den vogn med at dragten er stammere end den burde.........

Der er jo trods alt en plade i din dragt i forvejen... så mon ikke det går.

• #3   10. jan 2007 Hvis du ikke kan presse en ryg beskytter ind så der jo ikke meget at gøre ved det.-.
    Er uheldet ude så må du jo bare håbe du ikke brækker rygen så.
    Kører personligt ikke med sådan en og det 7-9-13 gået helt fint.
    Der sidder også en beskeden beskytter i min jakke .

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#4   10. jan 2007 Jeg kan ikke helt selv finde ud af det..
    En rygbeskytter er vel altid en god ide..

er den eneste funktion ikke at forhindre at man brækker ryggen bagover ?

• #5   10. jan 2007 Tag dit udstyr med ned i en butik, og flå pladen ud, og prøv så om der ikke kan være et rygskjold.
    Det er jo ligegyltigt hvilken mc man har hvis uheldet er ude...

Mvh. Rune
    Kører altid med rygskjold!

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#6   10. jan 2007 hvilke rygskjold kører i andre med ?

Har set man kan få med lameller som vel er det bedste ??

Og så en anden type,der ligner man har en dyne på ryggen,ikke særlig racer agtigt..Den er der vel ikke meget beskyttelse i ?

• #8   10. jan 2007 Kører med et Dainese: (link fjernet)

Mvh. Rune

• #12   10. jan 2007 kallorier er sådan nogle små djævle som kommer og syr en tøj mindre om natten smiley

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#13   10. jan 2007 Dannie J: jeg er interesseret i den kostplan,smid den gerne på mikearewin@hotmail.com smiley
    Du siger kæresten har en fra t.svansen..Har selv overvejet den derfra,hva` syntes du om kvaliteten på den rygbeskytter ?

Jeg er overbevist om at rygbeskytteren er det eneste rigtige,håber bare jeg kan klemme den ned i min dragt..

Har købt Neowell bozz dragten fra t.svansen på
    bud..indtil videre er jeg egentlig ganske overrasket over kvaliteten!!

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#16   10. jan 2007 det lyder sku godt...kan du på stående fod huske om den rygbeskytter fra t.svansen er noget værd ??
    Jeg er førstegangs køber af mc udstyr,så ved ikke hvad jeg skal kigge efter..

• #17   10. jan 2007 vil lige sige at man måske lige skal tænke over at den gerne må være let aftagelig (selfølgelig godt fastspændt) jeg brækkede selv kravebenet på mc for 1½ måned siden, og jeg ved hvilket HELVEDE det var at få min mc jakke af.... ikke så dejlig når det knaser når knoglerne rager op og ned af hinanden.... har nemlig set nogle modeller som nærmest er en extra trøje man kan tage på hvor rygskinnen er indbygget i ryggen.... men bare en ting jeg vil tænke over NÅR jeg skal have købt mig en..... hvilket jeg skal smiley held og lykke med slankekuren.... ellers må du jo have nyt tøj

• #18   10. jan 2007 jeg vil selv holde mig til kendte mærker.... kan rigtig godt lide dem som dainese laver... men ellers laver rukka også nogle gode nogle (men de koster så også derefter) der er jo ikke noget der ville være mere træls end at køre en lang tur med en der ikke har særlig god pasform

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#20   10. jan 2007 hehe,det bliver slankekuren jeg skal igang med..tøjet er købt og betalt smiley

Men det brækkede kraveben lyder ikke godt!!

Kan i garvede gutter ud fra billedet bedømme om denne her er noget værd ?

http://thansen.dk/product.asp?c=799416616&n=1364459000&pn=1364460891

Jeg har desværre ikke de store budget,så må købe det bedste til den bedste pris..

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#21   10. jan 2007 I er sku godt nok hurtige herinde smiley

Flinke og hjælpsomme mennesker,og hurtige svar..Jeg er kommer for at blive..!!

• #22   10. jan 2007 hehe takker.... smiley hvilken mc har du eller skal du have?

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#24   10. jan 2007 jeg har planer om en Honda CB400N..
    Den er pænt billig,og skulle ikke være til at slide op smiley
    Og samtidig til at skrue på..

Men hvis der ruller en lotto gevinst ind på kontoen,så er det en duc 1098 jeg skal ud og køre på til sommer smiley

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#25   10. jan 2007 Dannie J: jeg er glad for du siger det er en nogenlunde kvalitet,har virkelig haft mine spekulationer om den rygbeskytter...Fro den koster jo "kun" sølle 400kr..

Så må jeg vist ofre mig og køre ud og købe en imorgen

• #26   10. jan 2007 Den ser helt ok ud.
    Og hvis du piller den plade der sidder i din dragt ud er der sikkert også plads til den smiley

Mvh. Rune

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#28   10. jan 2007 Det håber jeg..!!
    For den plade der sidder i jakken er ikke andet end en tynd skum plade.
    Den kan ikke hjælpe meget i et styrt,men den fylder sku smiley

Men mon ikke også det ville hjælpe at komme af med de 5kg der kom på i julen.. smiley hehe

Meeen maden smagte sku så godt... smiley

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#29   10. jan 2007 Go`nat champ...og tak for hjælpen smiley

• #30   10. jan 2007 Det vigtigste er at du tager din jakke med, prøver rygskjoldet hvor du sidder på en stol let foroverbøjet (ikke op af ryglænet) og så drejer overkroppen fra side til side... hvis den ikke generer/gnaver (du vil selvfølgelig kunne mærke at du har den på) så er den fin... ellers prøv en anden smiley

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#31   10. jan 2007 Er inde og kigge på FC-Moto.de...
    Alpinestars laver godt nok nogle dejlige ting smiley

• #32   10. jan 2007 det er jo den jeg bruger den der fra t-hansen .
    den har sku taget en del styrt for mig og jeg har ingen dårlige ting at sige om den .
    for en gangs skyld hænger pris og kvalli ikke sammen . her får du god pris og fin kvalli .

• #33   10. jan 2007 Mike L: Ja, de laver rigtig mange lækre ting! Men helt sikkert også kun for den kræsne/kvalitetsbevidste.. smiley Næsten alt mit grej er AS..

• #34   10. jan 2007 PS. Dog ikke nævnt for at hæve mig selv over andre.. Er måske bare et fjols, der bruger alt for mange penge på min hobby! smiley

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#35   10. jan 2007 Men nu tror jeg konklusionen er at jeg må ind forbi t.hansen og ha` en rygbeskytter med hjem..så håber jeg sku den passer ind under jakken,og alt fedtet smiley

• #36   10. jan 2007 hmm om det er en god ide? hmm JA... den kan redde dit liv...

• #37   10. jan 2007 Hvis ikke du kan have en skinne inden under, så tab dig så du kan inden du kører igen ellers få en større dragt.
    Jeg har i sommers haft stor brug for min rygskinne, jeg kører kun scooter med 20 heste og det var kun med 60 km/t at jeg fandt ud af at det var godt jeg havde købt en Jakke hvor jeg havde skinne i.
    Du kan se skinnen igennem dette : (link fjernet) ryngten billede. Politimanden der afhørte mig i ambulance gik ud fra at jeg både havde bækkenbrud og brud på rygsøjlen. Men det blev kun til ømme muskler. og kæmpe store blå mærker.

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#38   10. jan 2007 Jeg takker for alle jeres kommenater..Er i rigtig hurtige herinde smiley

• #39   10. jan 2007 Jeg har lige købt den fra Thansen, og den sidder rigtig godt på mig. Jeg har ellers lige været i hamburg og shoppe hos Louis og Hein Gericke m.fl. Men der havde de ikke nogen der sad lige så godt på mig som den fra Thansen, så derfor blev det den... Den er CE godkendt, så mon ikke den er "total i orden" smiley

• #40   10. jan 2007 Hej hej
    Den rygbeskytter fra T-Hansen bruger min kæreste også og han er vældig glad for den.
    Da jeg skulle ud og have et rygskjold, prøvede jeg også T-Hansen da de er billige, men måtte opgive.
    Den passede slet ikke til min ryg.
    Har et rygskjold fra dainese og det er jeg kanon glad for.
    Godt nok måtte jeg betale noget mere, men det sidder perfekt og jeg mærker slet ikke at jeg har det på, når jeg kører....
    Samtidigt, tror jeg også, at det beskytter bedre smiley

• #41   11. feb 2007 Både kæresten og jeg har Dainese BAP2000 og vi er begge rigtig godt tilfredse...

Den sidder godt, man lægger faktisk ikke mærke til at den er der og den varmer ikke mere end at man på en varm sommerdag alligevel ville være gennemsvedt...

koster lige under 100€ hos MotShop på havnen i Flensborg...

Kommentér på:
Rygbeskytter

Annonce