{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnesygdomme på rf600
  • #1   11. jan 2007 Ventil justering er et sted mange springer let og elefant over , giver dårlig og meget ujævn motorgang , tikkende lyd lidt som en tikkende bombe hehe tik ...tik
    står på tanken : Suzuki .... tik hehe smiley


  • #2   11. jan 2007 Kører selv RF 900, og mener ikke at kende til deciderede problemer med 600'eren. Nogle har vist haft problemer med 1. og 2. gear. Så sørg for at den skifter som den skal i alle gear, og især de 2 første smiley
    Så vidt jeg ved er det ikke gearkassen der er svag, men angiveligt er en for lang vandring mellem 1. og 2. gear synderen. Således at nogle kørere ikke har fået den helt i gear, inden der bliver koblet ind igen smiley Ellers er det vist bare at klø på!?! smiley


  • #3   11. jan 2007 Har selv haft RF 600 R fra 93'. Og det skulle vist være bedst med modellerne fra 95 -frem, da børnesygdommene skulle være kurerret på disse.

    .

    Mht. til min egen så synes jeg ikke at det var en specielt god maskine grundet for tung vægt og for lille styrevillighed. Samtidig har jeg også hørt om mange der har haft problemer med gearkasse på dem. Min nåede at brænde et sæt stempelringe v. 42.000km, ikke imponerende efter min mening!

    Derfor ser man også mange af dem med motorskift -vær opmærksom på dette.

    Så hvis jeg var dig så jeg mig om efter en Honda Cbr 600, Yamaha Fazer 600, Suzuki SV 650, Suzuki Bandit 600, Yamaha Fzr 600, Kawa ZZRR 600 istedet..


  • #4   11. jan 2007 En RFér er en fin cykel .... også uden de store fejl...

    Jeg har kørt 6.000 km på min uden de mindste problemer .... og er glad for den...

    Jeg tror dog, at du skal gå efter en model 95 og frem (den med sølvfarvet stel og sort bagsæde samt bolt-on udstødning), idet børnesygdommene er kureret på disse...

    Med hensyn til gearkassen er jeg enig med Niels .... jeg tror ikke at dette fænomen er mere udbredt på RFéren end så mange andre cykler ....


  • #5   11. jan 2007 Men check om gearene går ordentlig i hak (især 1. og 2. gear) og om den evt. springer ud af gearene når den får nogle rpm....

    Derudover de generelle ting:
    Check om den tikker (ventiler) og om motoren trækker jævnt over hele registeret.

    Check derefter dæk, kædekit, bremser (kontroller tykkelsen af skiver, idet det ikke er helt billige at skifte disse), revner i kåben mv.

    Desuden har jeg på nogle (især årgang 93 og 94) set, at fodhvilerne i bag samt bagsvingeren har tendens til at ruste...


  • #6   11. jan 2007 Hej Kenneth Jeg har en årg. 97 og den køre som en drøm. Har gået ca 60000 km og der har ikke været problemer. Så spræng ud i det og få en FED mc.

Kommentér på:
Børnesygdomme på rf600

Annonce