10.324 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Returpakke til tyskland Returpakke til tyskland

Jeg har købt en hjelm i tyskland, dog for lille. (Ja ja, køb i Danmark, så kan du prøve og få vejledning). Man kan bare ikke købe den hjelm i jylland, så skulle til Sjælland for at prøve, og så kunne jeg lige så godt bruge tyskland og spare meget.
Men, forsendelse fra tyskland var omkring 70 kr, skal jeg sende retur med DHL som de selv brugte beregner de sig til 2000 kr. Jeg er sikker på jeg taster noget forkert, men jeg kan ikke lure hvad. Postdanmark tager 300 kr. Er det bare at betale og være glad, eller er der andre måder?
På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Returpakke til tyskland
  • #1   11. jun 2016 Ligger der ikke en retur label i din pakke. Ellers skriver du til firmaet og de sender en retur label. Så aflevere du den i en DHL shop

• #2   11. jun 2016 Der ligger kun en returseddel hvor man skal skrive hvad man returnerer. Ok, jeg prøver at skrive til dem. Det kunne da være smart hvis de kan det. Det er i øvrigt FC-moto hvis nogen skulle have erfaring derfra.

• #3   11. jun 2016 Har både god og dårlig erfaring med dem.

Men har ups pakker og der skal folk kontakte firmaet de har købt varen i. Hvis de vil returnere. Nogen firmaer ligger retur seddel med.

• #4   11. jun 2016 Ok, jeg har skrevet en mail til dem at jeg gerne vil returnere. Så må vi se om de vil af med en label. Ellers bliver det bare post dk. Jeg har stadig sparet 1000 kr i forhold til Sjællandforhandleren smiley

• #5   12. jun 2016 Ellers GLS de plejer slå pest dk i priser

• #6   12. jun 2016 Hvis ikke, så undersøg evt. hvad du kan sælge hjelmen til her hjemme. Har jeg før gjort i stedet for at returnere pakken til Tyskland. Det kunne slet ikke svare sig...

• #7   12. jun 2016 Har du betalt med Paypal? Mange er ikke klar over det, men de refunderer returfragt op til 220,- !!!!
    https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/refunded-returns/general-conditions

Jeg plejer at sende mit med http://www.pakke.dk/. Det plejer at passe meget godt med 200 kr for en pakke til tyskland..

• #8   12. jun 2016 Har også overvejet at sælge den igen. Men hvis der er en måde at få den tilbage på, så er det lettest. Det var ikke Paypal, bare almindelig visa.
    Tak for svar

• #9   12. jun 2016 Jeg bruger pakke.dk........de kommer endda selvog henter pakken på din privat adresse.

Gå ind på deres hjemmeside og tast oplysningerne ind, så kan du se hvad det koster. det bliver ikke nemmere og temmelig sikkert heller ikke billigere....!!!

Har selv købt en del hos FC-Moto og altid fået sagerne til en uhyggelig go' pris.......... smiley

• #10   12. jun 2016 Jeg fik foræret nogle handsker fra louis.de til 700kr som var for små. Louis bruger DHL, jeg tror de tog ca. 50kr i forsendelse. Da det var sendt med DHL virkede det naturligt for mig at returnere med DHL, men det ville koste 1300 kr, ja 1300!!!
    Post Danmark var også uinteressante, da der ikke er forsikring på forsendelsen.
    Det blev GLS, forsendelsen er her forsikret op til 4000kr, Jeg mener jeg gav i prislejet 250 kr plus / minus.
    Pakke.dk lyder også interessant, men så vidt jeg kan se på deres hjemmeside, så yder de kun op til 500 i forsikring, men det kan være jeg overser noget

• #11   12. jun 2016 Pakke.dk tager 230kr, man nærmer sig noget smiley ja, de var nemlig rigitig billige hos Fc-moto. De havde kampagne med 10% rabat inden 3. juni, derudover havde jeg lige fået en mail med yderligere 10% der også galdt i forvejen nedsatte varer, og så på en hjelm der var noget billigere i Tyskland end Danmark.
    Jeg kan godt forstå danske forhandlere har det svært ind i mellem.

Ja, der er lidt med forsikringen hos pakke.dk. Det koster 200 kr oven i hvis man taster 4000 ind som værdi.
    DHL forstår jeg heller ikke. Virker voldsomt.

• #12   12. jun 2016 ......DHL-medarbejderen kunne heller ikke forstå det, med det var hvad hans tabel sagde..........

• #13   12. jun 2016 kør ned over grænsen og send din pakke. Det kan ofte svare sig.

• #14   12. jun 2016 skulle selv sende nogle MC støvler tilbage til det tyske. Gav 305kr hos post DK smiley GLS skulle have 309kr

Overvejede seriøst at flyve ned til det tyske, tage en overnatning og sende den.
    Billetten kostede 500kr, og så havde jeg et gavekort til en gratis hotelovernatning.. Så det ville blive 200kr mere + forsendelse inden for den tyske grænse. Så maks 300kr ekstra i alt - og ville få en hel tur ud af det smiley

• #15   12. jun 2016 Jeg kan heller ikke forstå det skal være så dyrt. Jeg venter lige og hører om de har mulighed for at sende en returlabel. Det ville være smart.
    Eller er der nogen der kan bruge en Icon Variant Carbon Raiden str 59/60 til 4100 kr? smiley

• #16   12. jun 2016 http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/DHL-Return-Label

FC-moto sælger returlables på deres hjemmeside. for ca. 90 kr. Fragten får du igen (da der bliver krævet automatisk fragt ved køb) og så får du den på oplyste email.

Sendte selv en lædderdragt retur. ingen problemer med dem

• #17   12. jun 2016 Det var smart! Tak for det, den havde jeg ikke selv fundet.

• #18   12. jun 2016 Yes, stod i præcis samme situation, også og prøvede så lige at tjekke derinde og så var man sq heldig. Det er Post nord der transportere pakken, til tyskland og ikke DHL, så det gør det lidt lettere da den så bare skal afleveres i den lokale brugs eller hvor i nu har post butik henne smiley

• #20   12. jun 2016 Det ville jeg meget gerne. Den udløb dog 5. Juni. Hvis jeg får en igen skal jeg se om jeg kan huske at skrive den herinde. De skriver selv i mailen man er velkommen til at dele den.

Det lyder godt Elias. Sådan en bestiller jeg med det samme.

• #21   29. jun 2016 Kode til 10% på alt, også nedsatte varer. Gælder til og med 2. Juli 2016. FCMOTO616

Deres retursystem fungerer fint, man får en label på mail. Min nye hjelm kommer i morgen et nummer større.

Kommentér på:
Returpakke til tyskland

Annonce