1.768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

MC kørsel i England... MC kørsel i England...

Er netop hjemvendt fra et kort ophold i England (Manchester). Min kammerat tog mig med på sin MC til et område sydøst for byen; Peak Distrckt National Park, et område på små 1500 kvadratkilometer og højder op til næsten 700 meter. Et sandt paradis for MC kørsel; mange bakker og mange sving (+ en del hårnålesving). Asfalten er fin og ingen sten/grus i sving. Dette har rigtigt mange MC-kørere selvfølgeligt opdaget, og på de største weekender samles op i mod 20.000 MC'er og kører i større eller mindre grupper. Politiet er dog også tilstede med radar og helikopter...
PS! Venstrekørsel på MC kræver kun kort tilvending!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC kørsel i England...
  • #1   20. jun 2016 Men hvis nogen overvejer at tage der over og køre, så husk at få justeret jeres cykel over til venstrekørsel, så I undgår at få bøde for at køre på en højrestyret motorcykel.

• #2   20. jun 2016 100 km t på små enkelt bane landeveje kan være sjovt, selv om det er inden for hastighedsgrænsen smiley :). Man skal også prove "a pint of Theakstons XB please" når man stopper...

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #3   20. jun 2016 Skal man vende styret om for at måtte køre i uk??

• #4   20. jun 2016 Nej men gasrullen og bremsen skal flyttes over på venstre håndtag og så skal blinklysene vendes. Det lyder måske mærkeligt, men forestil dig at køre i her hjemme højre side med gasrullen på venstre håndtag? Det ville jo slet ikke fungere, så derfor er det naturligvis omvendt til venstrekørsel, så det passer til retningen. For i venstre side kører du jo modsat retning af hvis trafikken kørte i højre side, så gasrullen skal gå modsat af her hjemme og blinklys skal vendes til den rigtige retning.

• #5   20. jun 2016 Man skal også huske at du skal have dit momentnøgle (sværd) i højre hånd (for at forsvare sig mod modkørende (rider) bilister), og derfor gashåndtaget er på den anden side.

• #6   22. jun 2016 Nummerpladen skal i øvrigt vendes så den læses fra højre mod venstre..

• #7   22. jun 2016 De bruger også en anden slags blinklysvæske derovre

• #8   22. jun 2016 Er det rigtigt Jesper, der må være noget nyt. I mine dage brugte vi håndsignaler, råbte højt, eller en størrelse 46 (12 in real sizes) støvle.

• #9   22. jun 2016 Jeg bor herovre. Men jeg er normalt i den danske side af vejen..................... med stram gaskabel og næsten på begrænseren ;).

Kommentér på:
MC kørsel i England...

Annonce