{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Hjælpe til EBAY {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg så langt om længe oprettet en konto ved Ebay.
Men der er stadg noget jeg ikke har helt fat i.
Hvordan virker det der PayPal (Betaling system)?
Sådan som jeg har forstået det så opretter man en konto ved dem hvor man vis sit Visa kort overfører penge til.
Hvordan virker det så i praksis??
Virker det på den måde at hvis jeg vinder en auktion så vil sælger automatisk få penge fra min konto så så vil han automatisk sende min vare eller hvordan virker det.
Ved en handel over Ebay så har man vel overhovedet ingen kontakt med sælger vel???

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er lidt på bar bund....
Venlig hilsen
Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælpe til EBAY
  • #1   19. jan 2007 Hej Claus.
    Det virker ved a når begge parter har oprettet en PayPal-konto kan man overfører penge direkte til hinandens kontoer.
    Fordelen er a når du i andre tilfælde skal overføre til en udenlandsk konto koster det en del penge og tar flere dage, hvorimod PayPal er faktisk gratis og gør det med det samme.
    Det virker ved a du overfører penge til din PayPal-konto og derefter sender dem til modtagerens konto og så kan han/hun se med det samme a de er overført og derved osse sende din vare med det samme.
    Men kig her for mere info: https://www.paypal.com/
    Håber det kan bruges, jeg bruger det en del selv.


  • #2   19. jan 2007 Hej Mikael
    Jeg har lige oprette en paypal konto så jeg tror jeg har forstået det meste nu.
    Jeg har dog stadig et par spørgsmål.
    Når man skal overføre penge til sælger skal man så bruge sælgers E-mail?
    På min PayPal konte står der et max penge beløb opgivet i Danske Kroner.
    Men hvad så hvis jeg skal betale med engelske Pund £? Skal man så bare vælge det i det der "rulle gardin" eller hvordan fungere det?

    Jeg håber du kan forstå hvad jeg mener..


  • #3   19. jan 2007 Hej.
    Jep, dit "kontonr" hos PayPal er faktisk din email og ja du ber den bare om a veksle/overføre dem til pund.
    Nu har jeg kun gjort det i Euro og der har aldrig været problemer, men der sku jo ik være nogen forskel om det er Euro el pund.
    Hvad køber du ven, noget spændende til cyklen?


  • #4   19. jan 2007 For at fjerne max beløbet skal du holde øje med din kontoudskrift fra banken (eller via netbank).
    Da du oprettede dig hos PayPal trak 1,5 $ (hvis jeg husker rigtigt) og det vil fremgå på din kontoudskrift sammen med et fire-cifret nummer som du skal bruge til at fjerne max beløbet.
    Hvis du ikke kan se det fire-cifrede beløb, så skal du bede din bank spørge PBS. (Det skulle jeg da jeg har BGBank).


  • #5   19. jan 2007 Du kan betale direkte via eBay siden når du har vundet en auktion, så vælger den automatisk sælgers konto og det rigtige beløb (med mindre der skal tilføjes ekstra for evt. fragt)

  • #6   19. jan 2007 "fire-cifrede beløb" skulle have været " fire-cifrede tal"

  • #7   19. jan 2007 jeg køber ikke rigtig noget endnu. Jg er på jagt efter et komplet udstødning og nogle andre småting. Blinklys, nr. plade holder og hvad men eller kan få lyst til.
    Har også kigget lidt efter nogle wave skiver, men alle de ting må vente til jeg har betalt afgift af min MC.


  • #8   19. jan 2007 Paypal fungerer sådan her:

    Når du har vundet en auktion klikker du på "pay now" eller "jetz bezahlen" derefter kommer der et vindue hvor du skal lægge prisen for fragt oveni (prisen skal du forhører dig om hos sælger inden du byder på en vare).
    Derefter kan du vælge at betale via paypal hvis sælger har en konto (sælger betaler et gebyr til paypal for at modtage pengene). Pengene går ind hos sælger samme dag.

    De 1,5 $ som Rune R taler om er et verifikations gebyr som du betaler til paypal for at de laver en godkendelse af din konto. (der kan godt gå et stykke tid før du får den 4 cifrede kode du skal indtaste)

    Thomas


  • #9   19. jan 2007 Du opretter en paypal konto.
    Paypal trækker 1,5 euro på dit kort, samt vedlægger en 4 cifret kode på din konto udskrift.

    Så går du ind på din paypal og i verification. eller hedder det noget med Enroll expanded use.
    der bruger du din kode.

    Nu har du ophævet det max beløb du kan sende/hæve .

    Når du køber en genstand på ebay, så sender han dig en invoice, hvor der står hvad total prisen er incl fragt, ellers spørg på forhånd.
    så trykker du bare pay with paypal. eller hvis der er uden for ebay du skal sende penge for noget, så skal du ha hans paypal email adresse, som du bruger i din paypal send money.

    Det er gratis at sende penge men koster noget % at modtage penge, nogle gange vil de ha extra for de gebyd sælgeren får ved handlen.

    Du kan så Withdraw dine paypal penge hvis du har nogle til din bank konto. gebyr hvis det er under 500 kr. ellers gratis.

    Det er vist mere eller mindre det du skal vide.


Kommentér på:
Hjælpe til EBAY

Annonce