1.623 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Nicolas S
Nicolas S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

MC-mekaniner med personvogn-udannelsen. MC-mekaniner med personvogn-udannelsen.

Hej McG
Som overskriften siger, så vil jeg høre om det er muligt at blive MC-mekaniker selvom man har personvognsmekaniker uddannelsen.
jeg tænker mest på om en arbejdsplads overhovedet vil ansætte hvis jeg ikke har uddannelsen. eller om de ser bort fra det hvis jeg allerede har personvognsmekaniker uddannelsen.
eller er der evt. et kursus eller lign. man kan supplere med?

Fortsat god dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC-mekaniner med personvogn-udannelsen.
  • #2   11. jul 2016 Det er op til den enkelte forretning.. Dine odds er nok ikke de bedste, med mindre du vil gå til ufaglært løn smiley

• #4   11. jul 2016 Det er op til det enkelte sted. Hvis du kan dit kram så er der gode muligheder for at det kan lade sig gøre. jeg har arbejdet som mekaniker hos bla Fiat uden uddannelse overhovedet og fik samme løn som de udlærte.

• #5   11. jul 2016 Som jeg forstår det, at hvis du vil i lære som mc mekaniker, så vil du få noget merit, måske det halve eller en trediedel, så du kan være udlært mc mekaniker om 2 år.

• Nicolas S
    Nicolas S Tilmeldt:
    apr 2016

#7   11. jul 2016 Anders:
    Jeg tænker nemlig det samme, men det er jo ikke til at vide med systemet idag.

• #8   11. jul 2016 Mc mekanikere skal nok være lidt forsigtigere, ridser tollereres ikke af bikere.
    Vil nok også sige at mc mekanikere laver mere inde i motorer end bilmekanikere, koblinger skiftes oftere på mc end biler, men ellers er principperne jo meget ens.

• #9   11. jul 2016 Du vil kunne opnå en kortere læretid pga din uddannelse. Jeg har haft lærlinge som var uddannet automekker, en anden var klejnsmed - forskolens varighed vil du altid kunne spare og sikkert også mere. jeg kan desværre ikke huske hvor meget mine lærlinge fik i 'rabat'

• #10   11. jul 2016 Som bilmekker kan du godt lave det meste forfaldende arbejde som MC mekker... men når det kommer til hastighed og problemløsning er du langt bagefter pga. manglende erfaring og uddannelse. hop ind i faget, nap de 130-150 kr. i timen til at starte med og hvis du kan lig det så få uddannelsen så du kan få den sidste 50´er oveni.

• #11   11. jul 2016 Kram dit regnestykke mangler lige 4 år på lærlingeløn smiley

Allan så du acceptere ridser på din bil hvis den er på værksted ?

• Nicolas S
    Nicolas S Tilmeldt:
    apr 2016

#12   12. jul 2016 Okay, så hvis jeg forstår det rigtigt. så kan jeg tage min automekker uddannelse og derefter få merit for det teoretiske (eller det meste af det) og så være lærling i 2 år på en mc-mekaniker uddannelse.

• #13   12. jul 2016 Casper K
    Der er altid noget i motorrummet der bliver skrammet, man ser det bare ikke før flere år senere, eller måske aldrig, udvendigt ser man det jo med det samme og nej, det er ikke acceptabelt, men da jeg selv skruer eller får en makker til det, så er det ikke et tema. Jeg går ikke særlig meget op i en bils farve eller fartstriber og ugentlig vask, lavede da også 2 fede hak i lakken idag da jeg tabte noget ned på bagskærmen, det bliver lige duppet ved lejlighed.

• #14   15. jul 2016 Allan, så du insinuerer at bilejerne tolerer ridser i deres bil når at den er på værksted?. Jeg ville blive lige tosset uanset om det var min bil eller MC der var på værksted og den havde ridser når at jeg fik den igen...

• #15   15. jul 2016 Der er ingen som står og glor efter ridser i hele motorrummet.

• #16   16. jul 2016 Allan, og det gør MCister?

• #17   16. jul 2016 Bikere kigger efter ridser på ders mc ja, der er intet motorrum, så der ser man jo alt med det samme.

• #18   17. jul 2016 Jeg ville personligt kun være interesseret i ridser på kåbe, tank med mere og ikke så meget på selve motoren.

Kommentér på:
MC-mekaniner med personvogn-udannelsen.

Annonce