{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.061 visninger | Oprettet:

Det kalder jeg sku god service fra Dækonline {{forumTopicSubject}}

Da jeg tjekker mine klodser foran, får jeg øje på mit fordæk, som jeg synes ser lidt underligt ud i rillerne og ganske rigtig, så slår det revner som om det er for gammelt, men de er købt feb 2016 og sat på 1 marts. og det er hele vejen rundt på dækket tog 4 billeder

Har ringet til Dækonline som sender et nyt fordæk til mig, sku da flot service!

men de vil jo gerne lige tjekke det, så det afhenter de på adressen. de skriver så
"BEMÆRK venligst: Skulle producenten afvise reklamationen, bliver vi desværre nødt til at genfakturere varen"

Bridgestone T30 EVO GT for og bag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det kalder jeg sku god service fra Dækonline
  • #1   11. jul 2016

    profilbillede
  • #2   11. jul 2016

    profilbillede
  • #3   11. jul 2016

    profilbillede
  • #4   11. jul 2016 Undskyld , hvori består den gode service ?

    Er dækket revnet er det jo en reklamation og omfattet af garantien

    Betaler de for udskiftning osv , er det fin service , men så heller ikke mere


  • #5   11. jul 2016 Ja jeg synes det er fin service at de bare sender mig et nyt dæk, afhenter det gamle på adressen og vist nok også betaler for at få det skiftet smiley jeg hadet forstillet mig at jeg skulle stå stille mindst i en uge - 14 dage, mens jeg rykker dækket af, sender det retur for at modtage et nyt. så i min verden er det en fantastisk service! selv om det også er en reklamation, omfattet af garantien smiley så jeg er bare en glad mand

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #6   11. jul 2016 For måske 8-10 år siden ville man kalde det "normal procedure" at holde kunden skadefri - i dag med de pressede priser og det store marked, er det ikke normen at se det.

  • #7   11. jul 2016 Sajmon
    Så snakker du altså forbi dansk detail handel som siger det modsatte og netop siger at pga netop net handel er service og garanti sager blevet meget bedre end for 10 år siden
    Nu må vi gå ud fra at det dæk har begyndene revnedannelser, og er omfattet af garantien, og så skal det byttes efter loven, da mcen ikke kan synes med det efter loven, at han så låner et andet imens som måske skal betales har da intet med god service at gøre
    Jeg vil kalde det dårlig service, hvis ikke reklamationen var foregået på den måde, og kunden ved jo endnu ikke hvem der betaler gildet
    Det vigtigste er egenligt at kunden er glad og føler sig godt behandlet


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #8   11. jul 2016 Man har ganske rigtigt krav på at få det byttet, men der står ingen steder at de skal stille en erstatningsvare til din rådighed mens de ombytter, så de kunne sagtens have bedt ham sende dækket tilbage og lægge ud for porto, og så først afregne det hele når producenten havde godkendt det som en reklamation.

    Han har ikke købt dækket hos en dansk detail handler, men et stort tysk firma som bruger et dansk domæne til at sælge deres dæk.
    Danske firmaer er ved at grave deres egen grav for fuld skrue, og mens de er det, sidder de alle sammen og skriger op om at internet handlen ødelægger deres forretning. Komplet tåbeligt.


  • #9   11. jul 2016 Ok. Synes da det er for vildt et nyt dæk kan slå revner, hvis det altså er det vi ser.

  • #10   11. jul 2016 #8 Sajmon

    Ja det var jo det jeg var bange for at de ville gøre, men tænk at man stadig kan blive overrasket i 2016 det i sig selv er jo fantatisk hehe smiley

    #7
    Kan ikke forstille mig at de revner ikke skulle være omfattet af garantien


  • #11   11. jul 2016 # Keld

    Ja det er det ogh de har kørt ca 14.000 km


  • #12   11. jul 2016 Det jeg læser er:
    Dækonline sender det defekte dæk til producenten (Bridgestone).
    Hvis Bridgestone afviser reklamationen, så sender Dækonline en faktura på det nye dæk de har leveret......
    Hvis dette er korrekt læst/tolket, så ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om sagen...


  • #13   12. jul 2016 #12
    Ja det er helt korrekt læst smiley
    Men man får jo heller ikke et nyt TV bare fordi man køre ud til Elgiganten med sit 6 måneder gamle TV og skriger at det er gået i stykker, så skal det jo også først på værksted for et tjek smiley og måske får man et nyt TV eller en regning fordi de ikke finder nogle fejl på lortet


  • #14   12. jul 2016 Det synes jeg jo så også det ligner, og da dækket umiddelbart er nyt, synes jeg det er bekymrede, men er 14.000 km som du skriver, ikke meget normal levetid for et dæk....???

  • #15   12. jul 2016 Det skal jeg sku ikke gøre mig klog på, men det er da stadig en del km i bagdækket. og de revner er jo ikke kommet på et par dage

    Fremover tjekker jeg dæk lidt ofter smiley hehe


    Delticom skriver i den mail jeg fik

    Når vi modtager formularen, vi vil sende dig et udskiftningsdæk og arrangere opsamlingen af det reklamerede dæk til nærmere undersøgelse.
    (Bemærk venligst: Vi afhenter kun det reklamerede dæk og ikke flere dæk, som muligvis blev købt på samme tid.)
    For at fremskynde processen, vil vi venligst bede dig vedlægge en kopi af anmodningsformularen i en kuvert og fastgøre den til det/de elementer, der sendes tilbage. Hvis det er muligt, skal du markere det defekte område på dækkene.

    Bemærk, at vi vil forsøge af afhente det reklamerede dæk tre gange. Hvis det tredje opsamlingsforsøg mislykkes, vil vi annullere kravet og vil fakturere dig for de nye dæk. Du bør også bemærke, at behandlingen af ​​en teknisk påstand kan tage op til 6 måneder. Hvis du ønsker at få refunderet udgifterne til montering af dæk, skal du sende os en kopi af fakturaen dertid.

    Hvis dit krav afvises af producenten, vil vi fakturere dig for eventuelle udskiftninger, som du måske har modtaget. I tilfælde af du fik refunderet pengene for de reklamerede dæk, vil du blive bedt om at overføre beløbet tilbage til vores konto.

    Bemærk venligst at kravet kun kan behandles, hvis du sørger for, at dækkene er til rådighed for os. Hvis du ikke er i stand til at returnere dækkene, fordi dækkene ikke længere er i din besiddelse, vil vi fakturere dig for de nye dæk eller vi bede om tilbagebetaling af det refunderede beløb.

    Med venlig hilsen

    Team Delticom


  • #16   12. jul 2016 Der er så lige lidt forskel,
    Og hvis man nu havde brugt en dansk forhandler af en slags så var sagen sikkert afgjort på 5 min, og det er jo så en af risicierne ved at købe på netttet ,

    Men ud fra det du skriver tror jeg ikke på at du sætter det dæk på igen selv om de melder det ok, du vil aldrig føle dig sikker og vil altid køre med den der Ahhhhhh fornemmelse smiley


  • #17   12. jul 2016 Nej for helvedet Chase smiley det kunne jeg ikke drømme om. som jeg ser det, er det dæk helt færdigt!!


  • Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   12. jul 2016 Hvad er fremstillings datoen på dækket?

  • #19   12. jul 2016 Tro datoen siger 04 / 15 smiley

  • Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #20   12. jul 2016 står på dækket


  • #21   12. jul 2016 Ja det er jeg klar over smiley gad bare ikke kravle helt ned på knæ

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #23   12. jul 2016 Aaaarh... Johan min ven. smiley
    9 år gamle dæk er ikke bløde - de er møre. smiley


  • #24   12. jul 2016 det er jo ellers kendt fakta jo ældre dæk bliver, des mere vejgreb ??
    Så efter 9 år er det tid til at ringe til Valentino rossi og sige at du har et sæt klar til næste gp


  • #25   12. jul 2016 Sajmon, du skriver man har krav på at få det byttet. Det er så ikke korrekt. Er der tale om en berettiget reklamation, har man krav på erstatning for den aktuelle værdi. Kunden har kørt km. 14.000 og det må han betale et beløb for. Der er tidligere afsagt dom i lignende sager. Om leverandøren eller Bridgestone gider gøre noget ud af det for de små penge der her er tale om, tvivler jeg på.
    Ved Forbrugernævnets behandling af klagesag der ender med returnering af f.eks en cykel, beregner syns -skønmanden en nuværende værdi af cyklen - altså må kunden betale noget for den problemfri periode han har ejet den.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #26   12. jul 2016 #25 - Fair nok, men det ændrer ikke ved at den service som dækonline yder trådstarter, desværre er undtagelsen frem for reglen.

    Mit indspark var mest svar på at #7 synes at service niveauet er højere end nogensinde før, og at jeg ikke er enig i det.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #27   12. jul 2016 Spild af alles tid at klage over et dæk der har kørt 14000 km, det er altså rimelig langt, på det første billede ser det ud til at det er slidt længere ned end lovligt, der er også meget hæl/tå, ude til venstre i billedet,og det tyder på at der er kørt med for lidt luft, så det arbejder meget i mønsteret, måske også derfor at det er ved at revne.

  • #28   12. jul 2016 #27

    Jeg køre aldrig med for lidt luft i mine dæk! tjekker dæktryk hver 14 dag

    Får jeg et nyt dæk er det fint, får jeg ikke nyt dæk og skal betale for det er det også fint smiley men deres lort har slået revner og jeg prøvet at få et nyt på garantien, går den, så går den smiley længer er den ikke


  • #29   12. jul 2016 Har fået en mail om at mit dæk er afhentet af GLS og er på vej til danmark, så måske i starten næste uge får jeg nyt dæk på smiley

  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 29
    #31   13. jul 2016 Mit avon dæk byttede de også med det samme det tog 7 måneder for at finde en løsning og jeg måtte betale for de ville tage prøven jeg skrev til deakonline og de skrev videre til avon og tilbage igen og inden de fandt ud af der var fejl på dækket og de ville afstatte 50% hvis jeg kom med regningen men hvis dækket slipper slidbanen med 110kmt vil jeg slet ikke vide hvad der have været sket hvis jeg havde kørt stærkere

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #32   13. jul 2016 14000 km på 4 mdr. - du må køre en del smiley

    Havde revnerne været i siden af dækket, ville det være fordi de var for gamle, men i slidbanen tyder nu mest på for lavt dæktryk - hvordan checker du dæktryk - og hvor?


  • #34   13. jul 2016 nu er jeg forvirret... hvad så med os der regner i hektopascal ????

  • #36   15. jul 2016 # Ole

    Hehe ja jeg køre hele tiden, kan slet ikke få nok af det på nu 5 år og udelukkende for fornøjelsens skyld, jeg bruger den ikke til at køre på arbejdet. det er ren rå hygge!!

    Jeg kontrollere dæktryk på div Q8 tanke ca hver 14 dag smiley med de gode gamle pumper smiley og det skal være på forhjul 2.5 og baghjul 2.9. meget sjældent at mit dæktryk ikke er som det skal være, fordi jeg kontrollere det hele tiden! (på kolde dæk) enghave motor siger at de revner ikke har noget med dæktryk at gøre, heller ikke at det er slidt forkert. og som regl kan jeg mærke hvis mit dæktryk ikke er som det skal være, så styre den underligt i skarpe sving, lyskrys og rundkørseler smiley


  • #38   16. jul 2016 #37

    Hehe smiley hvad fanden mener du med det?? har den sku da også smiley


  • #39   16. jul 2016 Jeg får ca 2000 ud af mit... såååå.....;)

  • #40   17. jul 2016 Når man handler på sider som deakonline, deakleader osv. så skal man lige være opmærksom på dækkets alder.

    Det er ikke uden grund, at de kan sælge dækkene markant billigere end andre steder.

    Det er først set, at overstående firmaer sælger dæk som er flere år gamle.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #42   17. jul 2016 Jeg har aldrig set det - og jeg har skiftet rigtigt mange dæk der fra.


  • #43   17. jul 2016 @Milling
    Nej, det er ikke uden grund, at de er billigere. Men det er ikke dækkenes alder, der er grunden...
    Man skal være opmærksom på et dæks alder uanset, hvor man handler dæk. Man kan med fordel købe nyeste generation af en fabrikants dæk, så er man sikker på at få friske dæk.
    De omhandlende T30 Evo er nyeste skud fra Bridgestone og er max et år gamle.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #44   17. jul 2016 Grunden til de er billigere, er........... wait for it................ Antal...

    Sgu ikke fordi de sælger uddaterede dæk... smiley

    Desuden er et dæk ikke for gammelt før producenten siger det er. Visse siger 5 år før de skal smides ud - andre siger mere.


  • #45   17. jul 2016 Siger ikke de alle er for gamle jo... Men jeg siger at det før er set at dæk fra ovennævnte er 3-5år gamle ved køb. Søg bare i forum.

    Grunden til nogen af dem er ældre end andre... Wait for it... Hele deres lager (fra store indkøb) bliver ikke solgt én gang.

    Handler selv ved overstående, og siger blot at man bør være opmærksom på dækkes alder.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #46   17. jul 2016 3-5 år er heller ikke for gamle dæk. Det er indenfor holdbarheden.

  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 29
    #47   18. jul 2016 De sidste 10 dæk jeg har købt på deakonline har ikke været over 6 måneder gammelt hvor min kammerats har været 1,5 år gammelt og det var købt i Ringsted hvor han også købte sin Suzuki

  • #48   19. jul 2016 Så fik jeg nyt fordæk på i går smiley så bliver det spændende at høre hvad Bridgestone siger smiley

    Men det kan jo tag sin tid, op til 6 måneder er lang tid smiley
    "Du bør også bemærke, at behandlingen af ​​en teknisk påstand kan tage op til 6 måneder. Hvis du ønsker at få refunderet udgifterne til montering af dæk, skal du sende os en kopi af fakturaen dertid."


Kommentér på:
Det kalder jeg sku god service fra Dækonline

Annonce