1.631 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Pige-cykel? Pige-cykel?

Halløj igen.
Min kammerat (måske lidt kæreste), vil så gerne at jeg selv får en motorcykel, som jeg har drømt om i årevis. Self. skal jeg lige erhverve mig et kørekort til dyret først, men vil alligevel gerne vide, hvad jeg måske skulle købe for en motorcykel.
Han har foreslået en Kawasaki vn800, i rød og hvid, men efter at have kigget MANGE billeder igennem, tænder jeg faktisk mere på en lækker, fræk sportsmodel med kåbe. Den må ikke være for stor, grundet mine små 162 cm. Jeg ved som sagt ikke meget om disse fantastiske maskiner, ud over at jeg nok har mere benzin i blodet end først antaget. Jeg vejer heller ikke mere end små 54 kg, så alt for tung må den heller ikke være. Let at styre må den gerne være..men det er sikkert mere en vane-sag...

Kom med ALLE jeres bud, gerne med links til billeder, så jeg ved, hvad jeg skal drømme om. Håber i kan hjælpe mig!!!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pige-cykel?
  • #1   29. jan 2007 tja... kig min der får du sport for alle pengene og det er en fin begynder cykel men gode køreegenskaber, billig i forsikring, og kan købes til en rimelig fornuftig pris så man kan nøjes med en ansvarsforsikring...... tror godt det kan gå med din højde tror jeg...
    Mvh Jon smiley


  • #2   29. jan 2007 Hvis det er den blå Suzuki du tænker på, synes jeg den er rigtog flot!!! Lige min stil!

  • #4   29. jan 2007 Eller sådan en Yamaha SZR660 som min?

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11118

    Mvh. Rune


  • #5   29. jan 2007 Rigtig mange af de nye cykler kan sænkes idag så de passer bedre til din højde...

    Det går dog lidt ud over køreegneskaberne, men det skal du nok ikke bekymre dig om det første stykke tid.


  • #6   29. jan 2007 Tror faktisk lige jeg er faldet ret meget for den FLOTTE Suzuki GSXR 400... mere i den stil, tak.. er sq nok lidt kræsen.

    Dannie: enten er det en MEGET stor hund du har, eller også er motorcyklen tilpaslille til mig.. Ellers MEGET flot..måske er jeg bare ikke lige så vild med farven, men den fåes vel i andre farver..


  • #7   29. jan 2007 Richard: Nu siger du køreegenskaber?? Så siger jeg whaaa???? Aner jo som sagt lige pt BJÆLDE om mc'ere, og forsøger at læe mere.. Hvilke køreegenkaber? Bliverden sværere atstyre? Ligger dårligere på vejen? hjælp!

    Når i sådan skriver sådan noget om motorcykler, må i MEGET gerne komme med forklaringer... Har jo so far, kun siddet bagpå og kørt mange km i bil.. Men ELSKER lyden og lugten af en motorcykel..og følelsen af, at have et så stort maskineri mellem benene.. Er jo lige til at blive våd i bukserne af..


  • #10   29. jan 2007 Der er jo også sådan noget ligesom det her...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=107

    Det er da en pige som kører på den...

    Du bør nok overveje og undersøge noget forsikring, på den pågældende cykel inden du køber, da det tit slår alt ihjel for førstegangs købere...


  • #11   29. jan 2007 Dannie..Sorry..har nok set forkert..hi hi hi. Men den der Kawasaki du viste i grøn...WAUW!!! Det er jo LIGE DEN!!! Den er SÅ flot! Er dybt in låååve nu!

    Men...ja, undskyld jeg spørger så dybt idiotisk, men de der "slanger" fra tanken og op til "styret"...er de ikke generende at køre med? Og hvad er de der egentlig for?


  • #13   29. jan 2007 Richard: DEN er også superFLOT!!! Åh, gud, hvad skal jeg dog vælge???
    Forsikring? Er den model meget dyr at forsikre?


  • #15   29. jan 2007 Generalt kan man sige at når der står R på, så stiger forsikringen betydenligt...

    Og hvis du skal hen og låne penge til dyret kan din bank kræve at du får kasko på cyklen også er det slet ikke lige meget hvad det er for en cykel.

    Det er meget alm. at folk betaler mellem 20000 og 25000 kilo for kasko på de nyeste sportcykler. Altså som førstegangs køber... Har selv været en af dem...


  • #16   29. jan 2007 Dannie: Nu skriver du "prøvesid"....øøh...how? Hvordan finder jeg ud af, hvad der passer bedst til mig? Er der nogle muligheder for at måle? ex. at man skal kunne nå jorden med fødderne eler hvad??

  • #19   29. jan 2007 Ja, det er næsten logisk at forsikringen bliver dyr. Men håber lidt, at det hjælper, at jeg er pige og over 25, så jeg er måske ikke i målgruppen til at køre vildt...
    Vi har nu Sønderjyske forsikring, der giver os den billigste bilforsikring. Har haft bil i snart 2 år, og ansvarsforsikrer en Audi 80 2,0 fra '93 til 5000 og et eller andet..om året.. Det synes jeg er billigt..


  • #20   29. jan 2007 Bor "desværre" i Sønderborg-området. Men har en meget god ven, der kører Kawasaki og hans far, der kører BMW. Faren har kørt i MANGEMANGE MANGE år, og min ven, har kørt i 4 år. Så jeg tror faktisk godt de kan hjælpe mig med det.. Men er det måske en god ide, at få min ven til at køre cyklen med mig bagpå inden jeg får mit kort???

  • #22   29. jan 2007 Godnat godnat... og tak for hjælpen..

  • #23   29. jan 2007 Jeg kan også stå inde for Yamaha SZR 660, især til dem som ikke er så høje. Hos mit forsikringsselskab (LB) koster den det samme at kaskoforsikre som en GS 500...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4188


  • #24   29. jan 2007 SZR660

  • #25   29. jan 2007 Mette L -

    Prøv evt. at kigge på en:

    Kawasaki ZXR 400 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10561

    Yamaha FZR:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4382

    Honda CBR:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8739

    Jeg er sikker på at du vil synes om deres udseende smiley


  • #26   29. jan 2007 Hvad med en gsx-r 250?? Også en frisk lille cykel, og samtidig en god begynder.

  • #27   29. jan 2007 Jeg vil ikke anbefale Suzuki GSX-R 250. De fleste har 15-20 år på bagen, og da maskinen snurrer med op til 17.000 omdrejninger i minuttet er det efterhånden svært at finde et eksemplar med sund motor. Min den gamle havde i hvert fald set bedre dage smiley Da det er en relativt sjælden maskine der aldrig officielt er importeret til Danmark (eller Europa, for den sags skyld) KAN det være svært at finde stumper til den hvis noget går i stykker.
    Desuden er det en typisk begyndermaskine som givetvis har haft mange forskellige ejere i den lange liv.

    Se evt. den her tråd:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=28879

    Som skrevet længere oppe her i tråden kan langt de fleste cykler sænkes et ikke ubetydeligt antal centimeter, både i affjedringen, og ved at tage noget af polstringen ud af sædet.

    Mvh

    Mathias


  • #28   29. jan 2007 Tag ud i nogle mc-forretninger og kik de forskellige modeller, lige pludselig er der en du bare må eje. Det var på den måde jeg valgte min, var egentligt forelsket i en Blackbird men syntes de var for dyre i forhold til hvad man fik. På et tidspunkt så jeg en ZZr 1100 og så vidste jeg det var den jeg skulle ha. Da jeg så begyndte at gå ind og kikke grundigere på de forskellige modeller var jeg ikke i tvivl om det var en D og ikke en C model der var målet for min videre søgen. Så find den du kommer til at drømme om find så ud af om der er forskelle på de forskellige årgange, og vælg så ud fra det. Som der blir skrevet så køreegenskaber er da dejligt men, den du vælger nu er jo ikke som en mand, den må gerne skiftes når den er godt brugt, ej pjat men de fleste skifter igen når man får rutine. Held og lykke med det, find nu snart en så du kan komme til at sove igen om natten uden, at det er det sidste du tænker på før du falder i søvn smiley

  • #29   29. jan 2007 Hvad med en Honda VFR 400 eller en RVF 400?

    Hvis du er til 2-taktere så skulle du måske kigge på en Cagiva Mito 125


  • #30   29. jan 2007 Hvad er dit budget?

  • #31   29. jan 2007 Hej mette L
    Hvad med at komme igang med et kørekort den kørelærer du vælger kan jo hjælpe dig, og komme med forslag til den cykel der passer dig. du får jo kører teknik og der igennem finder du jo ud af mange ting.


  • #32   29. jan 2007 Aggemam: har intet budget so far...lige nu, skal jeg bare finde min drømmecykel, og så arbejde ud fra det. Ved egentlig godt så nogenlunde hvilken stil jeg kan lide, men må diskuteredet med min kammerat..

  • #33   29. jan 2007 Tror du får svært ved at forsikrer en gsxr. jeg er selv 25 og har 6 år skade fri snart, jeg giver 14000 kr med kasko.

    Hvis jeg var dig ville jeg kigge på en Honda Vfr 400..

    Rigtig fin cykel som kan tage pusten fra de fleste..


  • #34   29. jan 2007 Kasper: tage pusten fra de fleste? hvordan det?

  • #35   29. jan 2007 Hej mette!
    En god lidt sportsagtig begynder og til at forsikre...
    Er vel Suzuki gs500e, Honda cb500 årg 95-, Kawa ER5 og lign....

    Hvis det skal være hypersportsligt og til at tumle så er alle 400cc sportsmaskiner..... zxr, cbr, gsxr, fzr, vfr, rfv nok et hit......

    Personligt syntes jeg Honda RVF400 er rigtig fed (men dyr)....
    Kawa ZXR400 kan oxo gå og er nok den hurtigste. Samt populær til ræs, så der er sjove stumper til den.

    Overvej måske en ældre Cbr600 87-90 f1 ell 91-93 f2.... f1eren er billigere end end 400 og f2eren koster ca. det samme.
    Evt. en f1 og drop kasko, dog en ldre cykel og måske knap så køn. Sædehøjden er oxo lidt højere. Så måske nr2 cykel....

    Søg på modellerne så du kan se dem.... og prøvesid dem du kan li. Bedste råd prøv dem prøv dem prøv....

    Held og lykke til din måske kæreste smiley


  • #36   29. jan 2007 Morten: har ikke bestemt mig endnu. Har dog fået af vide af min kammerat at 400'ere er der for lidt skub i, og skal prøve at finde noget større. Men er stadig kun på shopping efter modeller, og ja, jeg kigger lidt efter udseende, og efter hvad der taler til mig... fornemmer i maven, hvad der føles godt.

  • #37   29. jan 2007 400 for lidt skub i???

    Hvor erfaren er din "kammerat"???

    Hvad kører han på?

    Jannik...


  • #38   29. jan 2007 jeg vil nu sige min 400 flytter sig fra 0-10 på lidt over 4 sek... det må være nok til en begyndermaskine, specielt hvis man ikke ved hvad man kan magte.

    400 cc'erne skal man ikke kimse af, de skal bare nogle flere omdrejninger, og der skal arbejdes lidt med gearne.

    400 cykler er klart at anbefale


  • #39   29. jan 2007 haha 0-100 smiley

  • #40   29. jan 2007 Jannik: Han har kørt mc i 4 år, bagpå sin far i 15 år, er automekaniker, mc-mekaniker og pladesmed...og så laver han lidt almindeligt smedearbejde i ny og næ...eks. sit eget bagagebærer, der er vildt flot!
    Han kører Kawasaki Zephyr 750 og sin fars BMW et-eller-andet stort...
    Han kører MEGET på sin mc, lige så snart vejret byder sig aka: det ikke regner eller er glat.


  • #41   29. jan 2007 Hej Mette
    Jeg fik mit kørekort i sommers og jeg købte en kawazaki gpz 500 s. Det er en rigtig skøn begynder cykel og den har jeg været rigtig glad for den.
    Jeg har den til salg, så hvis du er intereseret så sig endelig til. Du kan se den på min profil.
    Du tænker måske... hvorfor sælger hun den allerede, hvis det er sådan en skøn cykel..... Grunden til salget er at jeg fik nogle penge fra en bil som jeg solgte og havde mulighed for at købe lige den model jeg gerne ville have. Ellers havde jeg ikke købt en ny mc.


  • #42   29. jan 2007 Hans 750ccm har et vægt/ kraft forhold der siger at hver hk på hans mc skal slæbe 2,9 kg. Det samme på min CBR400RR er= 2,7 kg. Så det kan godt være hans har flere hk på papiret, men da den vejer så meget mere betyder det ikke noget smiley
    Det er selvfølgelig en lidt overfladisk måde at se det på meeeen...


  • #43   29. jan 2007 Rune... det fattede jeg bare virkelig ikke en bjælde af.... men tak for svaret.

  • #45   29. jan 2007 Jeg startede selv på en GSX 400cmm, rigtig lækker maskine, men syntes bare den er ALT for dyrt langt de fleste af dem der er til salg..
    Derimod en Kawa GPZ500s er også en lækker maskine...


  • #46   29. jan 2007 Hvis du seriøst overvejer en GSX-R 400, så tjek også lige kawa ZXR400, mere lækker maskine...

  • #47   29. jan 2007 Det jeg mener er bare at hvis han er flasket op med motorcykler vil det være en helt anden oplevelse for han at køre på en 400ccm end en der skal starte på en nu.

    Desuden er det fede på en mc jo ikke at køre stærkt ligeud. (Eller ikke kun fedt!) men det fede opstår når du på din 400ccm kan køre fra en 1000ccm på de små snoede veje eller på bane, og det kan de på mange af de mindre baner hvor topfarten ikke betyder så meget som at cyklen er lille og let at kaste rundt med.

    Min holdning er at en 250ccm er for lille men en 400 - 650ccm er en perfekt størrelse.

    Eks: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11983
    er i mine øjne en perfekt cykel både at starte på men også at køre i mange år uden at den bliver kedelig!

    Jannik...


  • #48   29. jan 2007 Jannik: Så kan det være jeg må have en 650 ccm i stedet. Hvordan kan man egentlig mærke forskellen på kubikstr???

  • #49   29. jan 2007 Hmm der er jo også stor forskel på 2 og 4 cyll.
    sådan en sv650 / GPZ500s (2 cyll) har meget mere motorbrems end fx en 4 cyll har (ZXR / GSX-R)
    Aner ikke hvordan en 1 cyll køre (Yamaha SZR660)

    Tag ud og prøve kør nogle når du har kortet...


  • #50   29. jan 2007 Der er den store forskel at du ikke behøver mange omdrejninger på motoren for at den trækker.

    Eks: 250ccm skal op mellem 14.000 - 17.000 omdr/min før der sker noget hvor eks SV650s trækker maks fra 7000 omdr/min.

    Dvs. at du skal skifte gear meget ofte jo mindre motoren er. Det er en charme for nogen, men jeg syntes nu det er fedt at man kan overhale på landevejen uden at skulle skifte ned i 4, men bare kan holde den i 6 og bare dreje på gassen...

    Hvis du ender med en Suzuki SV650s så kig forbi www.svrider.dk og få gode råd og hjælp til at finde den rigtige cykel til dig.

    Jannik...


  • #51   29. jan 2007 Jesper: En 675 til en nybegynder???

    Syntes du ikke den er lige voldsom nok til en begynder??

    Der er i mine øjne ingen grund til at starte for voldsomt, for det ender bare med at man bliver overrasket og bange for at køre på den.
    Så hellere en cykel som ikke tager røven på dig hvid du bliver overmodig eller kommer ud for uforudsete hændelser...


  • #52   29. jan 2007 hvid = hvis
    smiley


  • #53   29. jan 2007 Jannik: det kan du nok have ret i.. Jeg vil jo ikke blive bange, men kører bil efter forholdene og nogenlunde efter hastighedsbegrænsninger...kan være lidt svært i en lidt potent Audi thihi..Men jeg tror nu ikke på, at jeg vil flexe min højre hånd så meget...og slet ikke i starten. Skal jo lige vænne mig til fornemmelsen af at køre selv..

  • #54   29. jan 2007 Jeg tror nok lige jeg er forelsket..eller misundelig. Wauw, hvor er den bare vanvittigt flot. Men handler nok lige så meget om lakering. Og de blinklys er da alt for blærede.. men er de overhovedet lovlige?

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4245


  • #55   29. jan 2007 du kan sagten forsikre gsx-r 400 i egent navn.... fik min i eget navn som 18 årige.... tror jeg giver 2...3.. stykker i ansvar... så det er til at komme over for en sportscykel.
    håber du finder den cykel der passer DIG bedst... alle der har forslag er kun en hjælper! ud og sidde, mærke og prøve!


  • #56   29. jan 2007 sv 650s er en fin begynder og er meget let kørt!! lettere end gsx-r400... men den er også dyere! alle dem jeg kender har købt sprit nye sv650s fordi det næsten ikke kunne betele sig og købe en der var 2år gammel når man i stedet kunne give lidt mere og få en Sprit ny som andre ikke har kørt på...

  • #57   29. jan 2007 Netop! Men det har virkelig været en god hjælp. Jeg har lært en masse om ccm og navne og så videre...dejligt. Nu har jeg noget viden at brilliere med senere...

  • #58   29. jan 2007 suzuki gs 500 kik i min profil

  • #59   29. jan 2007 Hvis du sammenligner trækkraften fra din audi med en MC, så er samtlige 400, og 500ccm Mc'er rigeligt til dig..

    Du skal nok få et chok første gang du giver den gas, men alt bliver jo kedeligt i længden, når man har vænnet sig til det..


  • #60   29. jan 2007 Pizza: Deter muligt du har ret..det håber jeg faktisk lidt du har..hi hi hi.. Tror der går lang tid før jeg kommer til at kede mig..

  • #61   29. jan 2007 @ Jon N

    Hvor er du forsikret?


  • #63   29. jan 2007 Jeg vil holde med Bettina, Suzuki GS 500 er en lækker begynder maskine smiley

  • #64   29. jan 2007
    Hejsa

    Jeg sætter også lige en stemme på yamaha SZR 660.
    Super fed sjov og letkørt mc som jeg selv startede på. Den er større og ser sejere ud end standard begynder mcérne og den har nogle fede detaljer og et lækkert bundtræk.
    Tag ud og prøv en!! :o)


  • #65   30. jan 2007 Hej Mette

    GPZ500, GS500 og CB500 er klare favoritter, man bliver bare hurtigt træt af de manglende kræfter.

    Og min erfaring er at langt de fleste udskifter sådan en efter første eller 2 sæsson.

    Min bedre halvdel er selv kun 158-160cm, men langt de fleste mc kan sænkes.

    Da hun startede blev der købt en FZR600, den har lige under 100HK og er en "rigtig" sportsmaskine.

    Den var hun ihvertfald glad for de første 2 sæssoner..

    Hvis du vil prøvesidde et par forsk. sænkede maskiner (hun er jo ikke blevet større) har vi nogle stykker stående der er lavet til hende.

    Jeg bor godtnok ved vejle, men turen tager altså kun 1time, og når vejret arter sig, så kan vi gdt arrangere en prøvetur smiley

    --

    Morten
    - ikke så nervøs anlagt smiley


Kommentér på:
Pige-cykel?

Annonce