855 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Spørgsmål.. Spørgsmål..

Jeg er lige nødt til at stille jer dette spørgsmål.. Nu har jeg hørt forskellige meninger omkring gearskifte uden brug af kobling.. Nogen siger man skal bruge den hele tiden, og andre siger kun når man skal sætte i gang.. Hva siger i? Ps vi snakker om racer maskiner såsom min R1'er..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål..
  • #1   29. jan 2007 Jeg vil sige at den skal bruges hver gang.

• #2   29. jan 2007 Ville du starte fra lyskryds foreksempel., uden kobling? Det lyder lidt svært :o/

• #3   29. jan 2007 Gad vide, hvorfor der dog er kobling på sådan en smiley

• #4   29. jan 2007 Lad nu være med at komme med dumme kommentarer.. Som jeg skriver (hvis i kan læse) så er der nogen der mener at man kun skal bruge den når man SÆTTER I GANG, det vil sige evt. starter fra et kryds, mens andre mener at når først cyklen ruller så er der ingen grund til at bruge koblingen.. Har ladet mig høre den skulle være bygget til at skifte uden kobling.. Nu snakker vi jo så om min R1'er og ikke en gammel havelåge af en chopper ell. lignende...

• #5   29. jan 2007 Ikke for at lyde sur, er bare træt af kommentarer som " hvorfor mon den har en kobling??"..... Vil gerne høre fra nogen som ved noget om det.. smiley

• #7   29. jan 2007 Jeg synes først og fremmest det er helt ok at købe en R1er uden at vide hvordan man skifter gear....Ha ha

En moderne mc-gearkasse er konstrueret således at der snildt kan skiftes gear uden brug af kobling, og dette helt uden at kompromittere gearkassens holdbarhed.
    Hvis ikke man fornemmer gearskiftende går "glat" bør man bruge kobling, for så har man næppe den fornødne føling med "kræet"....

• #8   29. jan 2007 Man kan godt skifte uden kobling, ingen problem!!
    Dog skifter jeg altid med brug af kobling fra 1. til 2. pga frigeart der er imellem, og så bruger jeg også kobling ved nedgrearinger, men man godt uden, men det kræver en del øvelse!! Din gesrkasse tager ikke skade, hvis du kan finde ud af det ;o)))

• #9   29. jan 2007 Sorry, vidste ikke du mente at det kun var hvis man nu rullede hen til et kryds :o) Troede du ville lave stående start uden brug af kobling...! SÅ er man vist prof ;o)

• #10   29. jan 2007 Stående start uden brug af kobling kan sagtens lade sig gøre. Har måtte køre med det engang hvor mit kabel sprang.

Ved at skifte gear uden kobling sker der ikke så meget. Nogle gearkasser er ikke gode til springet fra 1-2 uden brug af kobling, men fra 2. gear og op, burde der ikke var nogle problemer. Har kunne skifte op blødt og lydløst på alle mine MC'er, inkl- den gamle 450'er fra 1975.
    Man skal bare presse på gearpedalen, og når man så vil skifte gear, slækker man hurtigt på gassen, og så er man i det næste gear.

/
    Jesper

• #11   29. jan 2007 Tak for de gode svar.. Det var lige de svar jeg ønskede.. smiley

Kommentér på:
Spørgsmål..

Annonce