{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

Hjælp til ombygning til Cafe racer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!
Nogen som har kendskab til et godt sted i Københavnsområdet i forhold til ombygning?
Evt. en privatperson som er fix på fingrene og har noget erfaring med ombygning.
Jeg kan jo bare betale et MC-værksted fuld timepris, men det vil gå hen og blive småpebret alene i timeløn.

Jeg har en Honda CB1100F Boldor fra '86 som skal bygges lidt om. Jeg har ikke selv den store erfaring og vil hellere have hjælp til det frem for at kaste mig ud i noget som jeg ikke magter.

Jeg har selv alle delene som skal skiftes ud.

Sæde
baglygte med nr.pladeholder.
speedometer
4 stk luftfiltre
4i1 udstødning

Nogle bud? eller nogen der tænker, det der kan jeg sgu sagtens!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ombygning til Cafe racer
  • #1   5. sep 2016 http://www.wrenchmonkees.com

  • #2   5. sep 2016 Det der kan jeg sgu sagtens. smiley

    MEN!

    4 luftfiltre? Hvis det er åbne filtre, skal cyklen sikkert dyses om, og køres ind, hvilket bedst gøres på et værksted.
    Jeg har skiftet luftfiltre et par enkelte gange, til åbne filtre, men er nu kommet til den konklusion, at der er en grund til at de er lukkede fra fabrikken
    Der er simpelhent mindre ballade med dem.

    Der er altid mere end man bare lige tror, når man først går i gang med en ombygning. Tilpasning af sæde, tilpasning af skærme, tilpasning, tilpasning osv osv osv.

    Bedste bud, er at gå i gang selv. Tag dig god tid, og køb en manual, og lad være med at gøre noget dumt, og overilet smiley (Jeg taler af erfaring)


  • #3   5. sep 2016 Blæksmeden, ja du har nok ret mht. luftfiltrene. Jeg har i hvert fald hørt det samme, at den kører bedre med det originale...
    kan være jeg skal tage udskiftningen af luftfiltrene som det aller sidste...

    mht. sædet skal der skæres/tilpasses ved en bøjle/beslag under det originale sæde... ved ik om jeg tør selv, men det er nok ikke så svært når man først har en plan.

    jeg prøver at kaste mig ud i det smiley


  • #4   5. sep 2016 Den cb1100 er ikke særlig egnet til et rearloop pga stellets linier hvis den ligner cb900 stellet ... Så er det bedre at finde et hel sæde der dækker det... hvis du spørger mig.

  • #5   5. sep 2016 Lars, stellet er præcis det samme som til 900'eren.... ja det skal tilpasses..

  • #6   5. sep 2016 Ved godt det skal tilpasses siger bare at stellet ikke er så egnet til det klassiske "flade sæde" man kommer på da stellet går op den sidste del. Hvis du forstår. På mange andre skærer man den bagerste del af og svejser et loop i. Men på den her bliver det ikke pænt hvis det er det du har tænkt.

  • #7   5. sep 2016 Men du kan jo smide et billede op af dine dele så er det nemmer at se

  • #8   5. sep 2016 Jeg har fået et customlavet sæde der følger stellet hvor det går op.... men der e rnogle beslag som lige skal skæres væk. Yderligere er der en bøjle som skal "slutte" stellet af...
    ik lige noget jeg har erfaring med...


  • #9   5. sep 2016 Ok. Så er det bare at finde en der kan svejse det sammen. Rearloop kan du købe i forskellige str på eBay men ved ikke om det passer til sædet. Plejer at lave loopet først og så sædet. Så er man sikker på det passer sammen.

  • #10   5. sep 2016 Jep... jeg fik lige et tip til at bruge et stykke haveslange til loopet... så har man den præcise størrelse...

  • #11   5. sep 2016 Ja det svære er så at finde nogen der kan bukke et rør hvis det skal være pænt

  • #12   5. sep 2016 Jeg foreslår du ser en masse videoer på youtube, af folk som laver cafe racer projekter. Det var det der fik mig igang smiley

  • #13   5. sep 2016 Ej, det er da synd at lave sådan en fin Boldor om - den er jo en klassiker i sig selv. Du kunne jo bare nøjes med små blinklys, udstødningen og speedometeret = cafe racer Light smiley

Kommentér på:
Hjælp til ombygning til Cafe racer

Annonce