{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Benjamin S
Benjamin S
Tilmeldt:
28. aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

A2 kørerkort hvilken cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået taget mig et a2 kort og ved godt jeg max må kører med 48 HK, men ville hører jer ad hvilken cykel i ville anbefale måske en man kan ned drosle lidt, gerne en racer, håber i gider hjælpe
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A2 kørerkort hvilken cykel?
  • #1   6. sep 2016 Et godt bud må være Suzuki SV650.

  • #2   6. sep 2016 En decideret racer finder du ikke til A2. Du må nemlig maksimalt neddrosle fra det dobbelte antal hk, altså 96hk.

    ...og det er der ikke mange sportsmotorcykler som holder sig under.


  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   6. sep 2016 Jeg har aldrig haft en cykel før så tror 96 er mere en nok til at starte med men ja ved godt de fleste racer har over 100 men skal jo starte et sted
    Og tak sv650 ser nu meget sjov ud smiley


  • #4   6. sep 2016 Hvad med en Kawasaki ZXR 400 (68HK) - droslet til 48 er effekttabet ikke så voldsomt - og den ligner og lyder som en hidsig racer..

    profilbillede
  • #5   6. sep 2016 Hvad er dit budget? Husk også penge til sikkerhedsudstyr

  • #6   6. sep 2016 Aprilia rs 125 bliver ofte brugt på baner rundt omkring i verdenen. Den har dog kun 30 HK, men min følger fint med en gs 500 i acceleration som har de 48 HK som er tilladt. Og den er kanon til at tage sving med smiley

  • #7   7. sep 2016 Du kan købe min FZ6 med droslingskit. Den er åndssvagt fin, lyder brutal, kører som en drøm og når du får det store kort og piller droslingen af er det som at få en helt ny cykel med smæk på!

    profilbillede
  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   7. sep 2016 Har kigget lidt og tror bare jeg køber en Suzuki gsxr 600 smiley får min far til at indregistrere den til jeg selv må eje den
    Og ja helt sikkert en fuld udstyr det er vigtigste! smiley


  • #9   7. sep 2016 Du må gerne selv eje den, og forsikre den, du må bare ikke køre på den..

  • #10   7. sep 2016 Der er noget du har misforstået!

    Du må hellere end gerne købe og eje f.eks en 1000cc superbike... Problemet er at du ikke må KØRE på den.

    Dvs. om du selv køber den, eller du får din far til det kan komme ud på ét - du må ikke køre på den.

    En GSX600R har så vidt jeg husker mere end 96hk. Muligvis de ældre modeller er lige under.


  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   7. sep 2016 Okay tak super igen problem så, og den har 120 men hvad fanden jeg bor på landet der må man godt smiley

  • #12   8. sep 2016 Det er jo det.

    ...lidt spildt at du egentlig fik taget kørekortet til at starte med smiley


  • #13   8. sep 2016 Du skal lige være obs på at der er et par hager ved den konstellation du er på vej ud i:
    1. Du optjener ingen anciennitet hos forsikringen når det ikke er dig der har den forsikret
    2. Hvis forsikringsselskabet går det lidt efter i sømmene så får i ikke noget ud af eventuel kasko hvis der kommer skader - de er efterhånden rimeligt obs på forældre der ejer, men hvor det reelt er deres børn der kører
    3. Det er dokumentfalsk

    Se eventuelt her:
    http://www.fyens.dk/erhverv/Bilforsikringen-skal-staa-i-eget-navn/artikel/377909


  • #14   8. sep 2016 Hvis han står som bruger af motorcyklen, så er der vil ingen problemer?

    ...ud over at præmien nok stiger.


  • #15   8. sep 2016 Ja, hvis han står som bruger. Men så vil prisen nok være som hvis han selv havde forsikringen, og så er der vel ikke rigtigt nogen grund til ikke bare at have den i hans eget navn?

  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   8. sep 2016 Ja okay i siger noget men man kan vel godt købe en uden afgift og have det til at stå mens man spare op til afgiften smiley

  • #17   8. sep 2016 Du gør det unødvendigt besværligt for dig selv. Drop det der uden afgift, og find en cykel du må køre på lovligt. Der er rigtig mange fine motorcykler som passer i A2 kategorien.

  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #18   8. sep 2016 Jamen man kan jo ikke få noget med afgift som er sjovt for 20.000

  • #19   8. sep 2016 så spar noget mere op. du har selv lige sat begrænsningen "intet sjovt til under 20kg" så lad være med at købe noget og spar op til noget som du finder sjovt.

  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #20   8. sep 2016 A2 kørerkort giver ikke rigtigt adgang til noget med sjov i men skal bare have en stiller rolig hverdags cykel så jeg om et par år kan købe noget der rykker, men så var det jeg overvejede at købe en uden afgift og så Lice afgift altså når jeg har kørt 2-3 år på noget der bare render 200 smiley

  • #21   8. sep 2016 Jeg skal lige være med her. Du har lige fået kørekort, og nu vil du ud og køre 200 km/t uden nogen som helst erfaring på motorcykel, er det rigtigt forstået?

  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #22   8. sep 2016 Nej jeg vil stater på en som kan kører det vil jo ikke dø

  • #23   8. sep 2016 "A2 kørerkort giver ikke rigtigt adgang til noget med sjov i"

    Sikke noget vås.


  • #24   8. sep 2016 http://www.123mc.dk/honda-cb-500/mcid-130042

    Her er en CB 500 som er tæt på dit budget. Den skal dog drosles men den er god at opbygge erfaring på, og en god motorcykel generelt.


  • #25   8. sep 2016 Det er ved at blive en rodet tråd det her smiley

    Men for 20 klik kan du nu godt få noget sjovt.


  • #26   8. sep 2016 http://www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/suzuki/annonce/33817629-suzuki-sv650-s-droslet-til-a2

    topfart: 220 km/t
    Den er enda med droslingsæt så spare du de penge
    Rigeligt bundtræk til at trække fra alle biler man typisk ser på danske veje ved lyskryds (pånær Tesla P85D)

    De sidste 5000 må du låne af daddy.


    *Spår ud i fremtiden*
    Kører du rundt uden afgift (det kommer du til) på den gixxer, og tager politiet dig har du kun 1 valg, og det er at flygte... som ny mcist resultere det 99,9% at du vælter. og så står du med en smadret mc + en kæmpe bøde for manglende afgift.


  • #27   8. sep 2016 Lyt til Elias

  • #28   9. sep 2016 Det med at A2 ikke har noget sjovt at tilbyde er noget fis, jeg kører selv på A1 maskiner og der er mere end rigeligt sjov at vælge i mellem

  • #29   9. sep 2016 Jeg ved godt begge mine cykler vil gå ind under hvad du måske vil kategorisere som "sjove" de kan køre hurtigt, men det er langt fra det eneste sjove på motorcykel, det er super meget federe at tage det skarpe sving med 80 km/t end det er at køre 250 på motorvejen.. Og svinget klarer en lille let cykel bedre og sjovere end de fleste cykler der kan køre 300.

  • #30   10. sep 2016 Køb gsxr uden afgift og brug den KUN på bane. Der kan du give gas uden at sætte hverken dit eller andres liv i fare. Og risikerer ikke uoverskuelige økonomiske konsekvenser..

  • #31   10. sep 2016 Lige to ting du skal være opmærksom på meddindrage plan om stor MC uden afgift.

    1. Køre du på et ikke indregistreret køretøj får du en bøde på afgiftens størrelse, samt et krav om at afgiften skal betales omgående. Det kan altså nemt blive dobbelt så dyrt for dig hvis du køre uden nummerplade.

    2. Er du med i et uheld og du er føre af et køretøj du ikke har førerret til, så vil du sandsynligvis få pålagt en del af skylden, dermed muligvis skulle betale en form for erstatning, og netop fordi du ikke har føre ret til køretøjet, så er forsikringsselskabet i sin gode ret til ikke at udbetale erstatning. En anden ting er så at det nok bliver svært at få ansvarsforsikring på et ikke indregistreret køretøj.

    Og ja man kan sagtens have det sjovt med 80km/t, man skal bare køre på de rigtige veje. Om du køre 140 eller 200 på motorvejen er lidt ligemeget, den eneste forskel er størrelsen på den fartbøde du får når du bliver stoppet.


  • #32   10. sep 2016 Det Christian siger i nummer 1 er rigtigt nk.
    Nr 2. ja de udbetaler ikke kasko, men de vil stadig udbetale ansvar. Der skal meget mere til end manglende føreret, før de kræver regres til føren.


  • #33   10. sep 2016 Det er korrekt at ofret vil modtage erstatning fra forsikringen, men i grove tilfælde, kan forsikringsselvskabet ligge erstatningssag mod personen der har forvoldt skaden. Det var lidt indirekte det jeg mente med at de ikke udbetaler erstatning.

  • #34   11. sep 2016 Spar mere op. Det gjorde jeg også selv. Kunne ha købt mc i 2012 for 20k og fandt ikke noget der var interessant og sparede derfor op. Jeg fik først mc i 2016, men til gengæld blev det så til en R6 05 og er så glad for jeg sparede op og ikke købte en gammel kværn.

  • #35   11. sep 2016 #33
    Christian det er jo samme regelsæt om man er gammel nok og uanset hvad for et kørekort man har. Så egentlig bare noget bavl i denne sammenhæng.


Kommentér på:
A2 kørerkort hvilken cykel?

Annonce