{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Rust spørgsmål?? {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.

Lige et hurtigt spørgsmål...eller to!!
Hvordan er lakeringen på en GS500E,... har hørt at der skulle værre en ringe finish, så der hurtigt opstår rust, er der noget om det???
Og i så fald, er det et problem Suzuki har gjordt noget ved hos de nye modeller af slagsen??

Okay, lige et sidste spørgsmål:
Hvordan er lakeringen hos en ER-5 i forhold til GS'eren, er man bedre stillet med sådan en model???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust spørgsmål??
  • #1   31. jan 2007 Efter mine erfaringer så kan primært opstå rustangreb i svejsningerne på dit bagstel... sådan var det ihvertfald på min gs'er... Se evt. efter under sædet... smiley

    Rune


  • #5   31. jan 2007 på en meget stille nat, kan man høre en suzuki ruste "gammel lærdom"

  • #6   31. jan 2007 Hej

    Jeg har haft henholdsvis en Suzuki GN 250, en GS 500 og nu en Yamaha XJ 600, og jeg må sige at jeg er overrasket over hvor meget bedre lakkvaliteten er på Yamahaen - motor, & mekanik er vist det samme, men lak og finish på suzuki er ikke vidre god.

    Men kører du ikke i regnvejr og pudser med petroleum, så går det jo nok endda smiley

    vh


  • #8   31. jan 2007 Hverken teknik eller finish har forandret sig på di 18 år modellen ahr været på markedet.

    /
    Jesper


  • #9   31. jan 2007 Interresant, hmmm... Så blir det nok ikke en GS'er!!!

    De koster godt nok ikke så meget, og jeg vil også forfærdelig gerne hurtigst muligt ud på vejene... Men gider ik alle de problemer med dårlig lakering og rust!!!
    Har også flirtet lidt med tanken om en ER-5, da den også er forholdsvis billig i anskaffelse og forsikring, og har hørt meget godt om den... Hvad siger i???


  • #10   31. jan 2007 ja ja søren den er god med dig....
    godt min skruzuki er i plast og alu


  • #11   31. jan 2007 ER5 er et rigtig godt køb. Den er meget overset herhjemme, fordi nogen tror det er et stort minus den "kun" har tromlebremse bagpå. Det gør det godt for en køber, for de er langt nede i pris, i forhold til deres værdi.
    Motoren er noget stærkere end den på en GS'er. Skal det være mere sportslig er en GPZ500s også et godt bud sammen med en CB500.

    /
    Jesper


  • #12   31. jan 2007 Så hælder jeg måske mest til en ER-5, den er også perfekt både pris og forsikrings mæssig...

    Jeg har kigget lidt på dba for at se om jeg kunne finde noget der var billiger end nyprisen på 61.995,-... Men kunne ikke finde noget der faldt i smagen, er måske også lidt kræsen!!!
    Den SKAL være sort, skal gerne være fra dette årtusinde, og så skal det være fra en forhandler da det er min første MC...
    Findes der andre sider end dba hvor man kan lede efter brugte og nye MC'er????


  • #13   1. feb 2007 Jan J: hvad er det ved GS'eren der gør den til et bedre køb? ER5 har en stærkere motorn både på Hk siden og momentet, affjedringen er bedre og det samme er køreegenskaberne. En GS'er åler sig ved lavere fart gennem sving end en ER5.
    Kørestillingen på GS'eren er mere sportslig, men det er der nogle der foretrækker, til touring-brug er ER5 kørestillingen at foretrække.
    Sidste var den på tilbud til 62K hvilket er en ret god pris. Brugtpriserne ligger 5-10K over en GS af samme årgang, men man får mere for pengene ved Kawa'en.
    Der gælder det samme med CB500 som for ER5.

    /
    Jesper


  • #14   1. feb 2007 Jan J: Jo men samme økonomi er der i både CB og ER5. Men både ER5 og CB'eren har stærkere motor, ikke kun på toppen, men også i bund og mellemområdet.
    GS'eren skal snurre 2000rpm mere for at have samme ydelse som de to andre, dvs man skal arbejde mere med gearkassen for at fælge med.
    Diciplinen 60-140km/t i topgear klarer CB og ER på hhv. 17,2 og 16,8sek men GS'eren skal bruge 25,9sek til samme. Altså mister man intet i mellemområdet ved at have de ekstra kræfter.
    Årsagen til Honda'en og Kawa'en yder det mere, skal nok ses i, at GS motoren er produceret helt tilbage til 70'erne, mens motoren i de 2 andre har teknik der er 10 år nyere.

    /
    Jesper


  • #15   1. feb 2007 Tak for alle svar!!!
    Som altid kunne jeg bruge det hele, og til Jan og Jesper... Altid rart med lidt konstruktiv debat som man kan bruge til noget:-)


Kommentér på:
Rust spørgsmål??

Annonce