524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

"Sikreste" enduro-støvler "Sikreste" enduro-støvler

Kører bl.a. enduro...... Efter et relativt voldsomt styrt og virkningerne herefter, har jeg på den hårde måde fundet ud af, at jeg bl.a. skal have langt bedre beskyttende støvler. -Jeg forstuvede stort set samtlige led under knæet herunder alle led i foden og anklen + andre i denne forbindelse irrelevante skader.

Selvfølgelig er prisen ikke uvæsentlig, men kan gode argumenter retfærdiggøre en dyr støvle, kunne det godt være udslagsgivende.

Jeg er blevet anbefalet SIDI CROSSFIRE 2 SRS. Bl.a. på af sikkerheden, de skulle være tætte og stort set alt kan skiftes og købes som reservedele. har dog ikke rigtig kunnet få info om stivhed ved gearskift og hvordan de er at gå med .......

Men det ville jo være rart at høre alle former for kritik og evt argumenterede anbefalinger af andre støvler.

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Sikreste" enduro-støvler
  • #1   9. sep 2016 Jeg er rigtig glad for gaerne, den er meget behagelig og støtter godt.

• #2   9. sep 2016 Jeg er selv meget tæt på at købe Crossfire 2 SRS. Jeg kan ikke finde et eneste dårligt review.

Jeg har prøvet dem i butikken, og gået rundt i dem i en halv times tid, og de flexer de rigtige steder, og er stive de rigtige steder.

Det eneste jeg mangler, er at prøve dem på cyklen, og så overbevise mig selv om, at jeg skal bruge så mange penge på en støvle.

Men som du selv skriver, så kan de jo nærmest renoveres efter en hård sæson, så mon ikke der er nogle år i sådan et sæt.

• #3   9. sep 2016 Sidi Crossfire 2 SRS er små i str . Bruger normalt 43 i sko og skal have 45 i sidi crossfire srs. Det kommer selvfølgelig an på udformningen af ens fod. en 44 kunne jeg godt passe i længden men ikke i bredden ! Mht gearskift og fornemmelse for gearpedal osv er de virkelig gode . Jeg føler ihvertfald at jeg har godt fornemmelse i dem og er "tæt" på pedalerne. Mht at gå i dem er de også ret gode da de leddelt ved anklerne. Mht sikkerhed har jeg ikke de store erfaringer med dem men justerings og tilpasningsmulighederne er mange og de føles stærke og godt støttende at have på. mvh Jens

• #4   9. sep 2016 tør man spørge hvad du havde på da du fik skaden ? og hvad der specifikt skete ? mere så andre kan undgå en eventuel dårlig støvle , eller var det bare en dårlig kombination af omstændigheder der gjorde at det gik så galt som det nu var tilfældet ?

• #5   9. sep 2016 Altså man kan jo altid spørge..... smiley
    Af forskellige årsager kan jeg ikke komme ind på detaljer, men støvlerne var Held, læderstøvler.
    Man kan selvfølgelig aldrig gardere sig eller sikre sig mod skader ved uheld, det ved jeg godt. men man kan ihvertfald gøre hvad der er muligt for at minimere evt. skader, og det er den mission jeg er ude i.
    uheldet skete som det vist ofte sker for enduro-kørere og for den sags skyld sportsudøvere der gerne vil være endnu bedre. Man kører til grænsen og også en gang imellem over grænsen for ens formåen. Kombineret med meget dårlige sigtforhold i forhold til hastigheden opstod den alvorligste ulykke jeg personligt har haft - men det er udelukkende egen skyld. manglende erfaring med/opmærksomhed på hvad der kan gå galt og hvor voldsomt det kan blive er nok også en del af det. Havde jeg haft bedre guidning/sat mig bedre ind i sådanne situationer havde jeg HELT sikkert kørt med andre støvler. En nakkeskade, også fra endurokørsel henledte opmærksomheden på de kræfter der er i spil ved et uheld. På trods af en veltrænet krop på eliteplan, er man IKKE en supermand i sådanne uheld...... smiley så nu kører jeg også med nakkekrave, når der står MC-streetrace på programmet....... og nu er turen så også kommet til støvler....

• #6   10. sep 2016 Håber du er okay og kommer helt oven på igen

• #7   10. sep 2016 Narhhh det giver sq lidt problemer i nogle situationer. Kampsporten er ihvertfald suspenderet. Styrketræning går efterhånden rimeligt, men fx gang på ujævnt terræn er noget møg, så kører nogle specialøvelser i forsøg på at råde bod på skaden. Derfor er jeg også først begyndt at køre "handicap" -enduro igen efter ca 2 mdr uden. Men det sidder da og nager hele tiden at jeg for gud skyld ikke skal ud i fald til venstre side, så jeg bliver nødt til at tage fra med venstre fod. Det klarer den sq nok ikke lige p.t..........
    I øvrigt har vi haft god tilgang til streetrace-gruppen indenfor det sidste smiley

• #8   10. sep 2016 Lytter lige med.
    Er selv ved at hele på 3. År efter en knust mellemfod.
    Fuck jeg ville give mit hår for at få foden tilbage til normal funktion uden smerter igen.

Shit happens. Men når man er i ironman suit, så skifter man bare komponenter i dragten og nye underhyler, og så videre op ad skill trappen næste mandag:)

• #9   10. sep 2016 smiley

• #10   10. sep 2016 Dem som kører i gummisko eller sandaler burde nok læse denne tråd. smiley
    Måske de kom på andre tanker?

• #11   10. sep 2016 #10 Vi bliver nok aldrig klogere, men vi har det sjovt, så længe det vare og så tager vi den derfra smiley

• #12   10. sep 2016 Har dem her til salg de er vildt gode

profilbillede
Kommentér på:
"Sikreste" enduro-støvler

Annonce