"Sikreste" enduro-støvler "Sikreste" enduro-støvler
Kører bl.a. enduro...... Efter et relativt voldsomt styrt og virkningerne herefter, har jeg på den hårde måde fundet ud af, at jeg bl.a. skal have langt bedre beskyttende støvler. -Jeg forstuvede stort set samtlige led under knæet herunder alle led i foden og anklen + andre i denne forbindelse irrelevante skader.
Selvfølgelig er prisen ikke uvæsentlig, men kan gode argumenter retfærdiggøre en dyr støvle, kunne det godt være udslagsgivende.
Jeg er blevet anbefalet SIDI CROSSFIRE 2 SRS. Bl.a. på af sikkerheden, de skulle være tætte og stort set alt kan skiftes og købes som reservedele. har dog ikke rigtig kunnet få info om stivhed ved gearskift og hvordan de er at gå med .......
Men det ville jo være rart at høre alle former for kritik og evt argumenterede anbefalinger af andre støvler.
på forhånd tak
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.587
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
Jeg har prøvet dem i butikken, og gået rundt i dem i en halv times tid, og de flexer de rigtige steder, og er stive de rigtige steder.
Det eneste jeg mangler, er at prøve dem på cyklen, og så overbevise mig selv om, at jeg skal bruge så mange penge på en støvle.
Men som du selv skriver, så kan de jo nærmest renoveres efter en hård sæson, så mon ikke der er nogle år i sådan et sæt.
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 8 Emner: 13 Svar: 307
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.658
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Af forskellige årsager kan jeg ikke komme ind på detaljer, men støvlerne var Held, læderstøvler.
Man kan selvfølgelig aldrig gardere sig eller sikre sig mod skader ved uheld, det ved jeg godt. men man kan ihvertfald gøre hvad der er muligt for at minimere evt. skader, og det er den mission jeg er ude i.
uheldet skete som det vist ofte sker for enduro-kørere og for den sags skyld sportsudøvere der gerne vil være endnu bedre. Man kører til grænsen og også en gang imellem over grænsen for ens formåen. Kombineret med meget dårlige sigtforhold i forhold til hastigheden opstod den alvorligste ulykke jeg personligt har haft - men det er udelukkende egen skyld. manglende erfaring med/opmærksomhed på hvad der kan gå galt og hvor voldsomt det kan blive er nok også en del af det. Havde jeg haft bedre guidning/sat mig bedre ind i sådanne situationer havde jeg HELT sikkert kørt med andre støvler. En nakkeskade, også fra endurokørsel henledte opmærksomheden på de kræfter der er i spil ved et uheld. På trods af en veltrænet krop på eliteplan, er man IKKE en supermand i sådanne uheld......
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 246
jul 2010
I øvrigt har vi haft god tilgang til streetrace-gruppen indenfor det sidste
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.041
Er selv ved at hele på 3. År efter en knust mellemfod.
Fuck jeg ville give mit hår for at få foden tilbage til normal funktion uden smerter igen.
Shit happens. Men når man er i ironman suit, så skifter man bare komponenter i dragten og nye underhyler, og så videre op ad skill trappen næste mandag:)
jul 2010
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.898
Måske de kom på andre tanker?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.393
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 7
"Sikreste" enduro-støvler