Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder på dæk hvornår skal de skiftes
  • #1   11. sep 2016 Er der krav til bildæk?

Det eneste krav jeg kender er ved dansk tempo 100 godkendelse af påhængsvogne

• #2   11. sep 2016 Hvis dækket har siddet på siden 07 så ville jeg skifte det, men hvis det kun har siddet på i f.eks. 2 år, så ville jeg køre videre med det. Dæk der er opbevaret rigtigt kan ligge længe før de er "for gamle"

• #6   11. sep 2016 Tommy ved ik hvor længe de har siddet på, men det ser fint ud uden det ser mørt ud, men det er slidt lidt flad

• #7   11. sep 2016 Hvis du ikke oplever at dækket mangler greb ved almindelig kørsel, så ville jeg ikke skifte det.

• #8   11. sep 2016 jeg skiftede nogle nogle dæk i år, som havde kørt 1500 km, men var fra 2008/09 og hold op en forbedring, de havde siddet på cyklen i alle år, men de bed ikke i asfalten, tværtimod.

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #9   11. sep 2016 Tre ord . Skift

• #10   11. sep 2016 Har lige hentet min "nye" fzs 6 fra 2001 i torsdags og til min store forskrækkelse kunne jeg ikke slippe styret med begge hænder uden at den "wroblede" helt vildt ..
    Diskussionerne med de andre mc gutter var mange mht. fejl søgning ( hjul leje, kronrørslejer , e.t.c ..e.t.c.
    Den "gamle" diversion 600 fra 93 , har aldrig bare "tænkt" på at slå overhovedet, uanset hastighed , helt ned til 25-30 / kmt uden at have fat i styret.
    Nå, eftermiddags kaffen blev så indtaget ved en mc kammerat i går, hvor han kigger nærmere på fordækket og mærker med håndfladen på dækkets "trædeflade" at det er sgu lige så ujævnt som de schweiziske alper smiley
    Ved nærsyn ser man også små "spræk" mærker i mønster dybden.
    Helt utroligt at synsmanden kasserer bagdækket ( nedslidt) og ikke påtaler udskiftning af fordæk, da det nok er mindst lige så farligt som et nedslidt bagdæk.
    Summasumarum= krav til dæk, dækker ikke alt smiley

• #11   11. sep 2016 smiley

profilbillede
  • #12   11. sep 2016 smiley

profilbillede
  • #13   11. sep 2016 Skift.

• #15   11. sep 2016 Johan P , kunne se det var contiantial , men i mangel af "se" maskinen var det ikke muligt at spotte årgangs mrk o.s.v..;-D
    Men det skal der selvfølgelig checkes op på...
    I øvrigt er der bestilt nyt hos dækonline ..
    : BT016 F Pro 120/70 ZR17 TL (58W) :
    som skulle være et udmærket dæk iflg div. dæk test smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #16   11. sep 2016 Skift dem.

Har du dæk stående ved siden af som er nyere, kan du godt mærke de er hårde og møre. 9 år gamle dæk er 4 mere end de fleste producenter siger er max før de vil anbefale man skifter dem.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #18   12. sep 2016 Jeg ejer ikke en cykel uden stålarmerede slanger, så jeg har ikke det problem.

Brændstofslangen skal ikke skiftes på dem jeg har...

• #19   14. sep 2016 SKIFT !!! .... Det er billigere at skifte dæk end at reparere styrt skader smiley

• #20   14. sep 2016 Hvor mange af os køre på vores bremseslanger, og brændstof slanger? Det er dæk, den eneste kontakt til vejen, den som griber fast.. det skal være i orden. </=5 år eller skift, når man ikke at bruge dem i den periode køre man for lidt. smiley

Kommentér på:
Alder på dæk hvornår skal de skiftes

Annonce