Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedligeholdelse
  • #1   3. feb 2007 Et service pr. år.
    Kædekit for hvert 15-20.000km
    Dæk efter 10-14.000km efter hvilket dæk du kører på. Fordæk holder dobbelt så lang tid som bagdæk.
    Service priser kan du se på www.soborgmc.dk
    Hvis du selv laver arbejdet sparer du timelønnen. Og du kan så også spare mere på at købe reservedele udenfor DK.

    /
    Jesper


  • #2   3. feb 2007 Jeg er ikke den stor mekaniker, så jeg lader nok en rigtig en af slagsen gøre alt arbejdet:-)

    Det jeg tænker på er også hvad man skal sætte til side til uventede udgifter???

    Til bilen har jeg et konto hvor jeg sætter et fast månedslig beløb over på som så skal dække udgifter ved rep.,service, vedligeholdelse og uventede omkostninger.... har tænkt mig at gøre det samme ved motorcyklen, så har man altid penge til at ordne den hvis der skulle opstå noget... Trælst at stå i kanon kørevejr og ikke at have noget at køre på, fordi man ikke lige har tænkt på at sætte lidt penge til side;-)


  • #3   3. feb 2007 Tjaeee, hvis du holder din kommende ER5 ordentlig, er der ikke andre udgifter end alm service og sliddele. Hvis vi ser over en 5 års periode med 10.000 km pr år ser det sådanher ud:
    5' stort service a' 2000,- pr stk = 10.000,- Det er inkl bremsevæske og kølervæske plus småting)
    3* kædekit a' 1.200 = 3.600,-
    2* bremseklodser a 1.050,- = 2.100
    1* pakdåser til forgaffel = 1.200 (det kan ske på under 5 år at de skal skiftes.
    ialt = 17.950,- for 5 år.
    2 sæt dæk a' 2.000,- pr. sæt = 4.000,-
    Køber du en brugt kan der ryge et sæt bremseskiver oveni til ca 2.200,-
    Så bliver det 24.150,- for 5 års kørsel.
    Det er 4.830,- pr år eller 402,- pr måned.
    Sætter du 500-600,- af pr. måned burde der være rigeligt.
    Hvis du har købt et gennemkneppet eksemplar, hvor den tidligere ejer har været et svin med sin MC, og kørt den op i rødt felt dagligt på kold motor, eller været voldsom med gearkassen kan der komme en udgift oveni på en ny motor. Ca. 10.000,-
    Køber du en nyere pæn udgave af en af de 2 er der nu intet at frygte.

    Har rundet priserne lidt op og ned for at gøre det lettere at regne med.

    /
    Jesper


  • #4   3. feb 2007 Tak jesper, det var alt hvad jeg kunne ønske mig af et svar!!! Kanon, så kan det ikke gå galt. Mange tak

  • #5   3. feb 2007 10-15000 på dæk, det var sgu langt! ;0D
    på min sv'er holdte de kun 5-6000 km ad gangen, fordæk det dobbelte!


  • #6   3. feb 2007 jeg får sgu ikke kørt 10000 km pr år. men ok min mc er heller ikke et transportmiddel men hen og få en is og en tur i sommerhus middel nå ja og gi den lidt gas på strandvejen middel. og selvom min mc er en del år efter hånden kan jeg slet ikke presse den op i det vedligeholdelses område økonomisk set... medmindre vi tæller stylingen med selvfølgelig : ) men jeg skifter også selv olie og div. andre væsker. så der spare jeg da lidt.

  • #7   3. feb 2007 Nikolai: Du har også en MC med flere kræfte og som er bygget til sving/race. Derfor skal du have nogle dæk på med en blødere compound, og de holder ikke ligeså længe som de dæk der passer til en ER5 eller GS500.

  • #8   4. feb 2007 Mht. dæk, skriver Jesper og Nikolai, at fordæk holder dobbelt så lang tid som bagdæk.

    Det er lidt uden for emnet, men jeg mener at have læst, at man SKAL skifte begge dæk på én gang af sikkerhedsmæssige årsager? Hvorfor ved jeg ikke, men det kan være, at der er andre, der kan fortælle, hvor dén opfattelse kommer fra?

    Mvh. Allan


  • #9   4. feb 2007 har før slidt et et bagdæk op på 3000 km, det længste et bag dæk har holdt er 5000 km

Kommentér på:
Vedligeholdelse

Annonce