3.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

MC i stuen til vinter. Gode råd søges MC i stuen til vinter. Gode råd søges

Jeg vil gerne have min mc ind i stuen til vinteropbevaring. Det er en Suzuki GSR 600 fra 2010. Hvad er det jeg skal være opmærksom på? Har ikke prøvet det før. Den får et værkstedsservice her i midt oktober så den kommer til at stå med frisk olie osv. Jeg tænker på gode råd omkring: fuld eller tom tank?, afmontere batteri?, have intelligent lader på afmonteret batteri? Hvilken lader er god? osv, osv, osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC i stuen til vinter. Gode råd søges
  • #1   28. sep 2016 Hvis den skal stå i stuen, vil jeg tappe benzinen helt af og frakoble batteriet

• #2   28. sep 2016 henstilling er ikke nær så vigtig som opstart..

Før:

op på nogle bukke, så du ikke belaster dæk, vedligeholdesesladning af batteri, frisk motorolie på hvis den alligevel står til at skal have skiftet olie til forår.

Undervejs:
    lad være med at starte den op i løbet af vinteren

Efter. tørn motoren uden tænding, evt uden tændrør, indtil der er oipbygget olietryk, og motoren er velsmurt indvendig.

Kør den evt igennem gearne på en buk..

men den går ikke i stykker hvis du undlader at gør alt skrevet i ovenstående...

• #3   28. sep 2016 Stil den på en træplade hvis den skal stå på parketgulv og jeg gør ikke så meget ved min inden den kommer ind i stuen

• #4   28. sep 2016 Det er bedre med en fuld end end tom tank selv hvis den skal stå indenfor.

Det væreste er kompromis med 50% hvor der virkelig kan dannes dampe

• #5   28. sep 2016 C-Tek ladere går man aldrig fejl af.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #6   28. sep 2016 Min har stået inde de sidste 5 vintre. Altid med fuld tank. Og så har jeg ladet på den ca hver 2. måned.
    Har aldrig pillet batteriet fra, skiftet olie, eller sat den på bukke.
    Så vil sige dækkene er forholdsvis ligeglade med "belastningen". Jeg har ikke kunnet mærke noget på dem ved sæsonstart.

• #7   28. sep 2016 Jeg kan godt mærke det, men det går over efter 2-3km.. men hvis man har mulighed så kan man ligeså godt gøre det, det skader i hvert fald ikke, og så ser det federe ud, og det er vel hele formålet med at have den stående indenfor smiley

for motorcyklen er ligeglad, den vil hellere helle i et koldt og ventileret sted, end et sted hvor der er varmt...

• #8   28. sep 2016 Mirza - At den helst skal stå med fuld tank har ikke noget med dampene at gøre, men kondens.

• #9   28. sep 2016 hvordan skal der dannes kondens hvis tanken er fuld..

er der kondens i en flask som er fuld, eller en som er næsten tom ?

• #11   28. sep 2016 Pump lidt ekstra luft i dækkene, så bliver ihvertfald ikke problemer med dem.

• #12   28. sep 2016 mirza, der kan netop ikke dannes kondens hvis tanken er fuld. kondens er ikke dampe, men vand

• #13   28. sep 2016 Siden det nu ikke er en Honda, ville jeg anskaffe et stort tæppe eller lagen til at lægge over den, så den ikke skæmmer udsynet. En bike-burka, så at sige;-)

Ellers er det en god ide med en krøllet klud eller lignende til at sætte yderst i udstødningen. Ellers kan det godt dufte/lugte lidt. Mest af hensyn til helbredet - jeg kan ikke forestille mig det er sundt.

• #14   28. sep 2016 Ja, og kondens kommer kun, hvis der en tilpas stor temperaturforskel på hver side af en overflade.
    Og temperaturforskellen er afhængig af luftfugtigheden.
    Og det bliver der selvsagt ikke en temperaturforskel indendørs.
    Google evt. Mollier HX.

• #15   28. sep 2016 Den skal da stå på en bursig lift, så man ikke belaster hverken affjedring eller dæk. Og så kan konen skubbe den lidt væk når der skal støvsuges.......

Mine cykler kommer ALDRIG ind i stuen. De står altid med CTEK laderen på. Og der bliver INTET gjort blot fordi stilstanden er et par måneder længere end normalt. Der er præcis den mængde brændstof i tanken som der nu tilfældigvis er...... smiley

• #16   28. sep 2016 Begge mine Ducatier er i huser om vinteren.
    En i køkkenet og en i stuen.
    Det er skønt design at kigge på.
    Jeg gør intet ved mine.
    Det er jo samme princip som hos en forhandler hvor de også står i 22 grader.

• #17   29. sep 2016 Lugten fortager efter en uges tid (-:

• #18   29. sep 2016 en klud i udstødningen hjælper også på lugten/duften smiley

• #19   30. sep 2016 Bare ind med damen, og batteri af, det er ikke nødventig med lader, hvis det opbevares inde!

• #21   5. okt 2016 Min fz1 09 står til daglig i køkkenet da det er der døren er og til vinter i stuen
    Plejer at lade den stå ude i Ca 2timer inden den kommer ind vis muligt og så er der som regel ikke nogen lugt problemer

• #22   5. okt 2016 Tørne motoren inden opstart fordi den har stået stille i 3-4 mdr? bob bob...

mvh, eksperten....

Min GSR stå inde i stuen hver vinter. og den kommer bare ind som den står efter en god vask. den er tæt nok i tanken. Batteri sættes til en intelligent mc oplader (mit tilfælde fra oxford)

• #24   11. okt 2016 Elias... kan ikke helt se om du er ironisk eller ej, men giv mig EN god grund til at man ikke skal tørne motoren hvis den har stået stille i 4 måneder ??

• #25   11. okt 2016 At 99 % af alle med en mc ikke gør det og de stadig virker fuldstændig perfekt? Oliefilmen ryger ikke af efter blot 4 mdr, da jeg skildte min mc ad efter 5 mdr var der stadig en fint oliefilm over det hele.

• #26   11. okt 2016 Elias.. bare fordi noget IKE går i stykker, så er det ikke ens betydende med at en maskine ikke har godt af det...

det tager max 30 sekunder at slå dødmandsknappen til, og tørne motoren rundt med starteren, både for at få den smurt, men også for at opbygge olietryk, så jeg spørger dig igen, giv mig EN god grund til at man skal lade være, er det for at spare de 30 sekunder ?

• #27   11. okt 2016 Mirza...har jeg gjort... der er stadig oliefilm. smiley

• #28   11. okt 2016 Jo det er der, men er det ikke bedre at der er opbygget olietryk og at olielampen slukker 1 sek efter man starter motoren i stedet for at der går 3-4 sekunder...

Dit argument svarer til at man ligeså godt kan køre med olie på minimumsmærket, fremfor på maksimum, fordi der er jo nok olie, ja det bestrider jeg ikke, men hvad opnår du ved IKKE at gøre lige det som er lidt bedre for motoren, det eneste argument jeg kan komme i tanke om er tid??

Kommentér på:
MC i stuen til vinter. Gode råd søges

Annonce