{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Hvordan kører man på en CZ180? {{forumTopicSubject}}

Hej folk..
Sådan en bandit, som laver hele 13 pony'er ved 7000omdr. Hvordan kører man den?
Det er jo ikke svært ellers, 1 gear 0-20, 2 gear 20-40. Men når vi så kommer til tredje gear, så er det ikke bare 40-60, fordi motoren mister alt moment, hvis man går op i 4. gear. Når jeg kommer ud til en landevej, med 80km/t, så kan man gasse helt op i tredje, op til 70, og så lyder det også bare som om at den er ved at springe, hvis man så går i 4. gear, så har man intet moment, selv med fuld gas, så mister man fart.
Gør jeg noget galt eller hvaeee.
Og lige en ting til, hvad er bedst for benz økonomi, lave omdr & åben gasspjæld, eller høje omdr & halv åben gasspjæld?
mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kører man på en CZ180?
  • #1   1. okt 2016 For det første, din knallert er slidt op.
    For det andet hvordan kører man med høje omdrejninger med halvt lukkede gasspjæld ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #2   1. okt 2016 Det korte svar: Langsomt...

    Men 13hk er nok til omkring 120km/t, så noget er galt. Fejlsøg og reparer...


  • #3   1. okt 2016 Karsten : Jeg kan også formulere det anderledes.
    Hvad er bedst, at køre med højere omdrejninger og mindre gas (eks lavt gear i forhold til fart) eller lavere omdrejninger, og så rykke mere i gassen (eks højere gear, ved lavere fart).
    Sajmon : Den er nu opgivet til ca 80-90. Jeg har prøvet at køre 95 på den, og det var ubehaligt ;).
    Ham jeg købte den af, sagde at han havde købt et bagtandhjul med en anden mængde tænder. Men jeg synes at det er underligt, at den nærmest skal køres helt ud, i gearne, for at blive i powerbandet når man gearer up..


  • #4   1. okt 2016 Jo færre gear en gearkasse har, desto større er springene mellem gearene også. Hvis motoren har moment nok over hele registeret, er det ikke noget problem (nogle custom-MC'er har også kun 4 gear, Harley Davidson havde kun 3 gear indtil 1960'erne). Mindes den skolecykel jeg tog pappet på - en MZ TS150. Den havde også kun 4 gear. Den skulle køres pænt ud i 3. gear, før der var trækkraft nok i 4. gear smiley .

    Det kan være, at din CZ180 har fået en længere gearing (et mindre bagtandhjul).


  • #5   1. okt 2016 Det kan godt ske... Er der nogen, som ved hvor mange tænder der er, som standard?

  • #6   1. okt 2016 Jeg har selv haft en cz 180. Det er en sjov lille maskine smiley
    http://www.jawashop.com

    En ny karburator koster lige under 300,-
    Den passer dele med en cz175 og jeg mener et stempel og cylindersæt koster omkring 500,-
    Det kan også være stempelringene eller toppakningen der er gået, det vil have samme symptom med lav power. smiley


  • #8   4. okt 2016 du er sikkert bare for fed og tung i røven smiley

  • #9   4. okt 2016 ahh


Kommentér på:
Hvordan kører man på en CZ180?

Annonce