{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Preben L
Preben L
Tilmeldt:
3. apr 2016
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4

Hejsa folk mangler jer kloge hoveder ?? {{forumTopicSubject}}

Har en flok venner som har tage kørekort til lille MC.
De mener at de kan køre på en 600-1000cc uden der sker noget.
hvis de bliver stoppet af politiet vil det give en bøde og ikke andet synes det lyder meget billigt har i nogle Erfaringer angående det??
Ville bare gerne høre om de har ret eller jeg har ??
For så fungere systemet da ikke helt ??
Kan ikke finde noget på nettet
Tusind tak på forhånd
Mvh Andreas Bertelsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hejsa folk mangler jer kloge hoveder ??
  • #1   14. okt 2016 Det er ikke førsel uden kørekort.
    De har kørekort.

    Det er et spørgsmål om ikke at have erhvervet førerret til det pågældende kørerøj.

    Spørgsmålet har været besvaret forkerr i utallige tråde nu.
    Der er en som så har adspurgt politiet pr mail og fået svar.


    Søg i forum og du vil finde.

    Svarer var at der blot er tale om bødestraf for den milde forseelse det regnes for af politiet.
    Og som det i min optik også er.

    Der er jo ikke tale om at man skal ud og køre anderledes end man sædvanligvis ville køre på sin tunede 125'er.
    Ikke som udgangspunkt i hvert fald.
    Jeg kørte da porsche carrera da jeg var 18 og det var der ingen løftede øjenbryn over.
    Endsige løftede pegefingre.

    Da jeg var 17 fik jeg på det nærmeste hugget hovedet af for at køre med passager på en 45km knallert...


  • #2   14. okt 2016 Da jeg kun havde b førerret på kørekortet fik jeg 3000kr i bøde for at køre på en "mc" med under 34hk.
    Så vil tro bøden vil lande et sted mellem 1500 og 5000kr afhængig af div. omstændigheder


  • #3   14. okt 2016 du køre på et køretøj uden at have kort til dette så 7000 kr i bøde første gang

  • #5   14. okt 2016 De har jo kørekort, men ikke førerret. Der er en forskel.

    Det udløser dog self. stadig bøde, men mener vi snakker 4500-5000kr.

    Og ellers er det korrekt at der ikke sker andet end en bøde. Ved ikke hvordan det ser ud ved gentagende forseelser.


  • #6   14. okt 2016 7000 kr i bøde

  • #7   14. okt 2016 1 mio i bøde og lige så mange dummeflade smiley


  • #8   14. okt 2016 Og tør anal med en politi stav...

  • #9   14. okt 2016 I dokumentet jeg her linker til, kan man på side 104 og 105 læse sig til, at taksten i 2013 er 7000,- første gang.
    Den er næppe blevet nedsat siden.
    http://www.anklagemyndigheden.dk/nyheder/Documents/RM%204-2000-rettet-januar-2013.pdf


  • #10   14. okt 2016 En makker prøvede at blive stoppet.. han fik 1500 i bøde for det.. altså han kørte på en zx6r 636 og han har a2 kort.. maskinen var heller ikk droslet..

  • #11   14. okt 2016 har også hørt den er omkring 1500-2000kr... det er i hvert fald ikke 7000kr

    Men har de overvejet forsikring? Ansvar dækker ikke hvis de ikke har føreret smiley ...
    SLAP AF DET ER EN JOKE FORHELVEDE VI SKAL IKKE TIL AT HA DEN IGEN HERINDE....


  • #12   15. okt 2016 "Kørsel med motorkøretøj uden at have erhvervet/generhvervet førerret"

    @ Nick b
    @Bjarke k
    @ Matthias h. M især

    Jeg er bekymret over i har stemmeret.. smiley

    Man er nødt til at kunne læse før man kan skrive noget meningsfuldt..
    Medgivet; Lovsprog er ikke den nemmeste nød at knække. Tænker man sig ikke grundigt om så tager man fejl.
    Der er en grund til de fleste kørelæreraspiranter falder fra i første semester, hvor man har lovkundskab
    Det er ikke for børn


  • #13   15. okt 2016 For lige at være sikker på alle er med på hvorfor det ikke koster 7000kr i bøde.


    7000kr er straffen for slet ikke at have nogen som helst førerret / kørekort, når man gør sig til fører af et køretøj hvortil det kræves.




    Det er UVIDST hvad straffen er for at køre et køretøj hvortil der kræves kørekort, og desuden en bestemt kategori af førerret, hvis man har førerret men bare ikke til det pågældende køretøj
    (i modsætning til "storknallert" som må føres hvis man har kørekort, uanset hvilken/hvilke kategorier man har førerret til)


    Bødestørrelsen afhænger af køretøj, erfaringsniveau, var det bare en prøvetur på næsten lukket område, hvilkr førerrette har vedkommende osv.




    Ved gentagelsestilfælde er der tale om bøde.
    Som udgangspunkt uden at bøderne bliver større.
    Der bliver aldrig tale om fængsel, konfiskation af køretøj endsige klip i eller frakendelse af dey eksisterende kørekort.
    Hvorledes det skulle være formålstjenstligt er mig da også en gåde.

    Men keyboardbanditter er nok bare keyboardbanditter partout smiley


  • #14   15. okt 2016 Linket har jeg fået fra Politiet efter et spørgsmål netop om det emnet handler om.
    De kan selvfølgelig tage fejl, men det kan du vel også?


  • #15   15. okt 2016 #14 nu var problemet at det du linker til faktisk ikke er relevant i denne diskussion, bøden er rigtignok 7000 hvis man kører uden kørekort. Men hvis man har kørekort bare til en forkert kategori, så vil bøden blive udmålt efter forseelsen smiley

  • #16   15. okt 2016 OK.
    Men som jeg skriver, så var det svaret fra Politiet om netop manglende førerret den en større mc.
    Altså at man i forvejen har kørekort til mindre mc.
    Men jeg har så nok fået et forkert svar fra dem.

    Dima, jeg forstår ikke hvorfor du er bekymret for vores stemmeret. Vi kan alle tage fejl, men det betyder ikke vi ikke kan være fornuftige mennesker.
    At stemmeret skulle have noget som helst med emnet at gøre, kan jeg ikke se.


  • #17   15. okt 2016 Jeg har taget 4 minutter ud af min dag for, igen, at servere svaret på et sølvfad

    Den forbindelse jeg ser til stemmeret, er at populistikerne taler samme "kryptiske" sprog som loven, og i forstår det stadig ikke den her krølle selvom vi seriøst har haft den her ALT for mange gange.
    Der er valg hver fjerde år, men i hele min levetid har vi kun haft A og V folk i statsministeriet..

    Traditionen tro har i nok glemt det hee om 3 uger igen. når næste tråd med samme spørgsmål oprettes, men i skal da hve chancen igen.. så here goes

    Nu blev jeg efterhånden så træt af alle gisningerne vedrørende færdselslovens konsekvenser af at køre uden eller med det forkerte kort til en given mc, så jeg tillod mig at rejse spørgsmålet til politiet. Her er hvad, de svarede.

    'Hej Claus,

    Jeg har forespurgt vores sekretariat hvor de behandler sagerne og fået følgende svar:

    Jfr. Rigsadvokatens meddelelse om sanktionspåstande i færdselssager, kan de udlede, at der er tale om en formildende omstændighed på grund af kørekort til en anden kategori.

    Rigsadvokaten henstiller til at der anvendes følgende takster ved fx

    Kørekort til solomotorcykel - kører med sidevogn 2000 kr.
    Kørekort til bil - kører motorcykel 4000 kr.

    På baggrund af dette, og fordi sigtede har nogen kørselserfaring på lille motorcykel, sammenholdt med at forskellen mellem lille og stor motorcykel (rent ydelsesmæssigt) ikke behøver at være særlig stor, vil de afgøre sigtelsen med den milde forseelse til bøde på 2000 kr.


    Håber det er svar nok.


    Med venlig hilsen

    Mikael Larsen
    Politikommissær
    cid:image003.jpg@01C9A7B5.91BC0F70
    Østjyllands Politi
    Operativ Leder Færdselsafd.
    Indvalg: 8731 1010 - 3701
    Mobil: 22 69 10 84
    Email: mla006@politi.dk'




  • #19   16. okt 2016 Bliver man taget 3 gange uden kørekort må og vil politiet beslægge bil/mc. Gælder det så også i den situation når man har føreret til et mindre køretøj? tvivler.

  • #20   16. okt 2016 Jeg lægger gerne et fiktivt hoved på en fiktiv blok mht at det ikke forholder sig således at man får beslaglagt bil/motorcykel 3. Gang man kører "uden for kategori"

  • Preben L
    Preben L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
    #21   17. okt 2016 Jamen hold da kæft mange svar der er blevet smidt ind i skal alle Sammen have 1000 tak for hjælpe med at gøre mig klogere??
    Og nok mest en særlig tak til dima for Alle de guld korn ??
    Håber i for en god Dag der ude mvh mig


Kommentér på:
Hejsa folk mangler jer kloge hoveder ??

Annonce