2.402 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Erfaring med "lej-en-racer" Erfaring med "lej-en-racer"
Hejsa
Nu har jeg siden en MC debut i 1998 udelukkende kørt cruiser og softchoppere. Men kunne godt tænke mig at prøve en sports MC.
Jeg har derfor overvejet http://www.lej-en-racer.dk hvor man for en dag kan leje på en sports MC.
Jeg ville høre om nogle har erfaring med Lej En Racer og evt. kan komme med ros/ris om deres arrangementer.
På forhånd tak
/ Martin
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Kender ikke Lej en Racer, men som jeg ser det kommer til at køre på bane. OK, hvis det er hvad du vil!
Til gengæld kan du leje MC hos flere af de større forhandlere: Aagesen, Fisker, Reinhardt. Det har den fordel, at du så kan kommetil at køre på vejene, hvor du vel i virkeligheden ønsker at tilbringe din tid på MC - eller Hur??
jul 2005
Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 142
Kunne godt frygte at jeg ville overvurdere mine evnet på en sports MC og hvis det sker på offentlig vej så kunne det jo godt ende mindre heldigt.
Men hvis jeg nu får smag for de lidt hurtige maskiner så er det jo glart at det er på vejene at man skal hygge sig.
sep 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 17
Og kan kun sige, at hvis man har pengene så skal man gøre det.. Men det koster næsten 7000kr for sådan en hel dag.
Og det er sku mange penge..
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Det er mange penge - men du er også garanteret en kanon oplevelse, på det helt rigtige materiel i de helt rigtige rammer.
jul 2005
Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 142
Men jeg syntes nu at kr. 7.000 er lydt dyrt, men hvis det er med alt også forsikring og selvrisiko, ja så er det jo næsten samme pris som ved leje ar en MC hos Ågesen og så køre galt. Der er selvrisikoen kr. 5.000.
Kan se at Lej En Racer kommer på messen i Forum så kan jeg jo få en snak med dem der.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
hvis det er 1`ste gang du skal op på en "racer" så er de penge ikke godt givet ud .
du vil ikke få det ud af pengene du leder efter .
lad os mødes til sommer og køre en god lang tur hvor du køre på min totalt forsikrede tl 1000s og jeg køre på din .
så kan vi sku godt finde nogle små veje hvor du kan prøve dig lidt frem og jeg kan cruise
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 259
Jeg kan fortælle at mit eget bufget til banedage er på ca. 3.000 kr pr. dag UDEN afskrivning på min cykel og mit udstyr.
For de. ca 7.000 kr får man
1. Undervisning, hvilket lige løfter en 200%, specielt de første par gange man er på bane.
2. Det rigtige udstyr. Et sæt med læderdragt, hjelm, handsker og støvler kan nemt løbe op i 8-10.000 kr.
3. Transport og klargøring af motorcyklen.
4. Dækvarmere.
5. Bensin, okay måske den mindste post på 2-300 kr.
6. Dæk. Et sæt slicks koster 2.500 kr og vare fra 2-6 banedage.
7. Mad!! Det er da rart ikke selv at skulle kokkerere når man hellere vil køre MC
8. Mere undervisning!
9. Baneleje (normalt 1.500 kr pr. dag).
10. Du skal ikke slev ryde op og pakke sammen når dagen er forbi. Du kan køre direkte hjem.
Og det er ikke en 10-15 år gammel bedaget racercykel man kommer ud på, det er modeller der, så vidt jeg kan se, er max 5 år gamle.
Hvis du vælger at tage sådan en dag, vil jeg anbefale dig at køre i bil, eller blive transporteret til banen. Det er findt at køre på cykel TIL en banedag, men når man skal hjem er man så gennembanket og træt at en bil er at fortrække frem for en MC.
feb 2007
Følger: 1 Svar: 3
som måske giver lidt erfaring...???
brug dette link:
(link fjernet)
Eller www.tv2east.dk og skriv lej en racer i søge feltet
Men om du gør det på den ene eller anden måde kan jeg kun anbefalde at du og jer andre, kommer ud og få givet den noget gas under trygge forhold.. :oD
Glæder mig til at se jer på banen...
Ps. racing4fun eller team trackday, så kunne (-: og du jo tage der op sammen og kører i hver sin klasse, på den fine tls 1000.. V2 to lyd holder!!
feb 2007
Følger: 1 Svar: 3
Erfaring med "lej-en-racer"