1.285 visninger
|
Oprettet:
Klassikere? H2? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens,
I bilernes verden er der en del biler som stiger i værdi med tiden.
Findes det i mc verdenen eller er det meget få som har været dyre fra start.
Jeg tænker her om man skal forvente H2 carbon til at blive en klassiker grundet de begrænsede 120 produceret.
I DK ser vi den nok ikke, måske den normale H2 med tiden.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
Ikke mange der har beholdt prisen og steget er.. men der er nogle som Brough Superior...
tror ikke at en en cykel som H2 kommer til at sætte det store aftryk
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 105
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.562
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-VFR750-748cc-RK-RC30-Sports-RK-RC30-/112170205432?hash=item1a1ddd80f8:g:GbEAAOSw8gVYBRLW
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.541
HONDA RVF750
HONDA NR500
alt sammen motorcykler som kan koste over 1 mio uden afgift..
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Kawasaki H1/H2 kan man vel også nævne.
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Alt i alt, hvis du vil tjene penge, er du nok bedre tjent med at købe nogle aktieindeks.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Tror ikke at Kawasaki H2 (den normale version) har potentiale til at blive mere værd med tiden. Det er trods alt kun en "normal" Kawasaki med turbo. Der er intet eksklusivt over den. Bare fordi den er dyr og ikke sælges i stort antal, gør den ikke til en klassiker med stigende værdi. I så fald ville de fleste af Ducati's dyre SB modeller være i målgruppen.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.541
"Bare fordi den er dyr og ikke sælges i stort antal, gør den ikke til en klassiker med stigende værdi"
Shit det var selvmodsigende
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Så er der dyre motorcykler (som Kawa H2), som er dyr, og derfor kun sælges i begrænsede mængder, men som ikke får "samlerstatus" fra start af.
Det betyder selvfølgelig ikke, at det kan ændre sig. Det er jo svært at spå om hvilke nutidige modeller folk i fremtiden vil betale meget for at få fat i.
Det er ligesom i bilverden, hvor f.eks. Ferrari eller Porsche nogle gange laver special versioner i meget begrænsede mændger, som med det samme får kult status og som kun vil stige i værdi.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.541
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
En H2 kan da sagtens blive en klassiker med tiden. Men om den nærmest stiger i værdi med tiden, tror jeg ikke. Men det er jo bare min egen fuldstændig udokumenterede holdning uden noget fodfæste i facts.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
H2 er ikke med turbo men kompressor.
Hvad skal der til i din verden for en motorcykel er eksklusiv? Hvis en motorcykel som H2, hvor alt er specielt designet til netop den motorcykel, der er håndbygget og spækket med ny teknologi ikke er nok til at gøre den eksklusiv, hvad skal der så til? Skal den forsølves? Nå ja, det er H2 jo også....
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
De fleste high-end, dyre motorcykler er vel special udviklede og håndbyggede i en eller anden grad. Det gør dem jo ikke automatisk til "collector's items", som med sikkerhed vil stige i værdi.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.693
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
Hvis det står referet som turbo er det forkert. Det er en kompressor.
Nej, de fleste high-end motorcykler er ikke håndbyggede og de er heller ikke bygget fra bunden som H2 er. De fleste er videreudviklinger med genbrug af dele fra sine forgængere eller andre modeller. På H2 er alt bygget til nettop denne motorcykel. Komplet ny motor med kompressor hvor alle komponenter er H2/R unikke. Helt nyt stel der er H2/R specifikt. Bagsvinger og fælge der er H2/R specifikke. Eneste komponenter der kan findes på andre motorcykler er bremse, kobling, styrdæmper, dæk og affjedring og her er tale om de bedste komponenter på markedet.
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Ud over, at H2 har kompressor og, så er der da intet herudover, der gør den speciel ift. de andre dyre SB modeller.
Ducati håndbygger alle deres motorcykler, hvilket i øvrigt jo ikke er nogen kvalitet i sig selv, isoleret set, det har historien for bilindustrien vist mange gange.
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
H2 adskiller sig også på andre områder end kompressoren selvom den er meget væsentlig og omdrejningspunktet for motorcyklen, men det ville du vide hvis du havde sat dig ind i modellen og der er min dag altså for kort til at jeg gider påtage mig den opgave
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Nu er Ducati Panigale jo en model, som har kørt i flere år end H2'eren (som er første generation), så selvfølgelig sidder der dele på 1299'eren, som også sidder på de tidligere versioner. Det vil der også gøre på H2'eren, når den kommer i 2. og 3. generation.
I min optik er Desmosedici (RR) stadig niveauer over en Kawasaki H2. Den kostede ca. 450.000 kr. uden afgift, det samme som en H2'er med afgift.
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
Og det kan vi slet diskutere mht. til Desmosedici for det går hen og bliver religion Jeg mener klart H2 ligger over, alene på de mange nye teknologier er den Desmosedici overlegen og for mig er det ikke overprisen for en Desmocedici der giver værdi for produktets tekniske kvaliteter. Men det er klart at vi ikke alle har samme favoritter.
Blot til info er alle Ducati ikke håndbyggede. De bliver produceret på samlebånd som er normen i industrien. Det at H2 er håndbygget betyder den samles af 1 tekniker der samler, justerer og tilpasser til perfektion. Derefter bliver den gennemgået af et hold af teknikere blot for at sikre alt er i orden
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 184
Så fandt jeg, at de bliver solgt for over 5000 Euro i Tyskland - godt nok i noget pænere udgave end min. De blev også lavet i meget små styktal med fuldkåbe til VOPO'erne, og de bliver solgt til helt umulige priser.
Så nu er jeg ved at sætte en ny motor i.
Jeg gav i øvrigt 995,- kr. for den, da jeg købte den brugt ved en forhandler for 45 år siden efterhånden.
Jeg tror sådan set, at den har holdt prisen....
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Om en cykel bliver en klassiker har jo intet at gøre med om cyklen er på et teknisk højt niveau eller ej. Der findes da mange klassikere, som ikke er specielt teknisk innovative, ej heller i deres egen tid.
H2'eren tænker jeg får samme skæbne som Honda Blackbird og Suzuki Hayabusa, som er kult cykler i deres egen tid og blandt et bestemt publikum, men samlerobjekter, som stiger i værdi er de ikke.
Måske H2R'eren kunne blive et fremtidigt samlerobjekt, men den har også det ekstra, som den normale H2'er ikke har (ekslusivitet grundet pris og absurde specs).
Jeg har set/læst adskillige test af H2'eren og H2R'eren, og journalisterne er næsten alle sammen meget imponeret over to ting, farten og kraften. Men derudover er der ikke så meget. Den er for tung til at være en rigtig track racer, så den bliver mere en "se hvor hurtigt jeg kan køre på en gammel nedlagt landingsbane". Versionen med det lime grønne stel (den kom vist i starten med det kun), syntes de fleste var grimt og usmagelig. H2'eren er en typisk japansk high-end motorcykel, hvor den tekniske excellence er superb, men ud over dette er der ikke meget, der tiltaler. Lidt ligesom BMW også. Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, men ser man test af f.eks. superbikes, så opsummerer journalisterne ofte de japanske cykler i tekniske termer og de italienske i følelsesmæssige termer.
Hvis du ikke er teknisk interesseret, og får vist en H2'er og en Panigale, så tror jeg de fleste ville synes, at Ducati'en var den flotteste. Og det er det som f.eks. de Italienske motorcykler kan, som de fleste (der er selvfølgelig undtagelser) japanske motorcykler ikke kan.
Én fra Ducati klubben fortalte mig (han har en rød Ducati 916) og var til et træf, hvor der holdt mange flotte motorcykler, men en dreng, der var der med sin far, gik direkte hen til Ducati'en og kiggede på den. Der var bare noget specielt over den, som virkede instinktivt dragende på drengen.
Og heri ligger kimen måske i hvilke motorcykler, der bliver klassikere, og hvilke der ikke gør. Og hvorfor teknisk håbløse motorcykler er blevet klassikere og andre, teknisk, langt bedre motorcykler, ikke er blevet det.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Det må være noget Kawasaki H2 brochure salgsgas, du er faldet for.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
http://www.motorcykelgalleri.dk/suzuki-gsxr-750w-ducati-panigale-1199/id-211848
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
Jeg er mere end glad for mit valg, og jeg håber du er det samme for dit jeg kan blot sige at H2 er den absolut fedeste køreoplevelse jeg nogensinde har haft, og ja, jeg har også kørt 1299R og mange mange flere.
Og ja, jeg har evidens for at den er håndbygget men lad nu det ligge.
God aften til dig
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
Men, ja, lad det ligge, og go' aften tilbage
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 185
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 2.277
hc
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 184
Prøv at se hvad sådan en Ducati 750 SS bliver udbudt til:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C733026
I sin tid var de kendt for at være selv destruktive, og med et ledningsnet og elektrisk udstyr, der gjorde, at de kun kunne køres i godt vejr
Klassikere? H2?