1.839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Børn - sidevogn = hvordan ? Børn - sidevogn = hvordan ?

Hello

- Jeg har ledt et lille stykke tid efter info vedr. kørsel med børn i sidevogn på mc.
Min far har en reservecykel med sidevogn og af og til køre har på den for sjovs skyld. Cyklen er monteret med en velorexsidevogn og han vil gerne kunne køre et par småture med min søn engang imellem ( små ture på 10 - 50 km) - men hvordan er det med alder og må man som ekstra sikkerhed spænde en autostol med H-sele fast på det oprindeligesæde... ved du noget eller et sted hvor jeg kan læse om det...
mvh
Martin P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn - sidevogn = hvordan ?
  • #1   13. feb 2007 Hey

Jeg kender nogle som fik tvillinger, de fik montert autostol i deres siddevogen, så kører de rundt med dem på den måde... Når de bliver størrer ja så er det en H-sele på...

Gitte

• #2   13. feb 2007 Det skal siges at den søn som der er tale om er 2 år - og han startede sidste sommer med at hænge i en bæresele på mig og vi kørte rundt i gårdspladsen og han var vild med det og var ikke til at få af. - men kan man få hjelme så små eller..?

• #3   13. feb 2007 Jeg vil monter en autostol ind til han er forstor til det..
    Ja de elsker det, ved det fra mine engne... :o)

• #4   13. feb 2007 Autostol .. det har en klubkammerat gjort ved sin sidevogn. så det er vidst løsningen

• #5   13. feb 2007 Hej, jeg har haft mine og andres børn med i sidevognen. Og du må gerne montere en autostol i sidevignen. Men du skal være opmærksom på hvor højt barnet kommer til at side. Der er jo ikke helt vildt meget plads i en sidevogn. Jeg har monteret en almindelig hoftesele. Men en h sele ville nok være bedre for de helt små. Med hensyn til hjelm, er der ikke noget krav om at børn under 12 år skal bære hjelm. Årsagen er at hjelmens vægt er somregel for stor til deres hals, og kan som følge deraf give nogle skader på halsen ved sammenstød. Så her må man vælge mellem 2 halv dårlige løsninger. Man kunne give dem en cykel hjelm på for at få en mellem løsning!

• #6   13. feb 2007 Cykelhjelme er nærmest ideelle til de små. Du kan få nogen lette, med en ret hård skal.

• #7   13. feb 2007 Takker mange gange... han har fået en lille ATV - som han selv køre i en alder af 2 på marken ( far syntes det er flot ) - den er droslet kraftigt ned men alligevel - der har en oppustelig sikkerhedsdragt på og en cykelhjelm som er købt specielt - ultra let men sidsyg kraftig skal.

- det var også lige for at være sikker på at bedstefar ikke fik et klip i kørekortet for at køre med den bette ;O)

takker endnu engang - de dejlige mennesker herinde fra for deres viden viden og venlighed

Martin P

• #8   13. feb 2007 Måske en beskyttelsesbøjle på sidevognen ville være en god ide, nu hvor junior ikke kan køre med en rigtig hjelm?

- Jeg forestiller mig at man forholdvis let kunne bygge en bøjle på, der stikker over sædekanten, lige som på åbne sportsvogne, hvor der jo ofte er en bøjle der stikker op over sædet og beskytter hovedet, hvis det skulle ske at man vælter. (ja ja, der skal meget til, men alligevel...)

• #9   13. feb 2007 Hvis det er den store Velorex 700, kan du evt komme
    rørisolering eller anden skumgummi over stangen du løfter fronten op med.

• #10   13. feb 2007 oki... det er den store model - og jaa... vi laver styrtbøjle ;O)

det bliver fandme kanon ;=)

Kommentér på:
Børn - sidevogn = hvordan ?

Annonce