{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.153 visninger | Oprettet:

Niklas V
Niklas V
Tilmeldt:
24. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kinesiske café/scrambler/tracker i dk? {{forumTopicSubject}}

I Spanien i sommers, lagde jeg mærke til flere, der kørte rundt på nye cafe racere af ukendt mærke. Pga. Min nysgerrighed, har jeg senere fundet frem til at det er kinesisk producerede motorcykler med en 1-cylindret Suzukimotor på 125-250cc. Flere firmaer i Europa og England er begyndt at købe dem hjem og sætte deres eget badge og præg på dem. Det ser i hvert fald ud til at basen er den samme. Jeg må indrømme at jeg er lidt forelsket i deres udseende. Jeg ved at kvaliteten sikkert kan være haltende, men det er simpel mekanik og suzukistumper er til at skaffe.
Priserne ser ud til at være rigtigt sjove og kan f.eks. gøre det muligt for unge mennesker på SU at erhverve sig MC. Eller hvis man bare godt kunne tænke sig en lille billig MC at pendle på, der ikke ligner PIS!

Her er eksempler på firmaer, der sælger motorcyklerne:

Herald, britisk firma:
https://www.heraldmotorcompany.com

Sinnis, britisk firma:
http://www.sinnismotorcycles.com/motorcycle.php?motorcycle=Sinnis%20Retrostar%20250

Hanway, forhandles i Spanien og England.
(Laver både scrambler og caferacer version)
http://www.hanwaymotor.com/motorcycle-detail-%20HS%2050%20125%20150%20250.html

På Alibaba, ses mange forskellige versioner af samme cykel, der eksporteres fra kina.
Link:
https://m.alibaba.com/product/60268400465/250cc-retro-sports-cafe-racer-motorcycle.html?spm=a2706.7843667.1998817009.31.U3QWA2

Er der nogen herinde, der kender til importører af disse maskiner i DK?
Jeg kan kun finde importører af kinachoppere, hvilket jeg bestemt ikke er interesseret i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kinesiske café/scrambler/tracker i dk?
  • #1   27. nov 2016 Det har ikke meget med en motorcykel at gøre, og kan vel mest sammenlignes med en Jinlun(eller hvad de hedder)

    Personligt syntes jeg at det er lidt ligesom skiltetuning, AMG emblem på bagsmækken af din diesel-taxa-hakker.
    Den prøver at ligne noget det ikke er, nemlig en motorcykel.

    Hjalp det dig? Nej. Men det er så ærgeligt at se kopivarer af så ringe kvalitet på de danske veje..


  • #2   27. nov 2016 Hvorfor mener du ikke det er en motorcykel?

    Jeg syntes egentlig de er fede nok. Det er primært på chrom og lak at kvaliteten plejer at halte, mekanikken plejer nu at være sund nok.

    Er det ikke bare at hente en hjem fra England eller Spanien så?


  • #3   27. nov 2016 #Milling.

    Af den simple grund, at jeg ser den som tom "skal" uden indhold.

    Om jeg så fik en gratis, ville jeg ikke køre på det l***, får helt ondt i maven bare ved tanken.

    - men måske det bare er mig der er en særling smiley


  • #4   27. nov 2016 Heh... men stod der Suzuki på siden af den, så var den bare fine and dandy?

  • #5   27. nov 2016 Men så billigere er de da egentlig heller ikke? 250'eren vil da lande på en ca. 30.000kr.

  • #6   27. nov 2016 Japansk kvalitet er nu engang bedre ja.

  • #7   27. nov 2016 Højvang ;
    Kan se du er til Suzuki......hvor køber du dine reservedele ? Mig bekendt får Suzuki produceret sine dele i bla . Kina.....Åh nej..........hvad gør du nu... smiley


  • #8   27. nov 2016 Niklas V ;
    I Frankrig sælges der et mærke der hedder MASH , i både Scrambler og Caferacer. Fede cykler........tjek Youtube ,der er der test af dem.
    KIM


  • Niklas V
    Niklas V Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   27. nov 2016 motorcykelister i dk har sikkert delte meninger om sådan en motorcykel og gudskelov for at vi har mangfoldighed. smiley Jeg syntes nu den er meget ærlig. Den er heller ikke pakket ind i kåber, der skjuler mekanikken.
    Herald og Sinnis har fået fine anmeldelser i UK og med 20hk til 110-120kg, kan den godt følge med trafikken. Om jeg tror jeg kunne have det sjovt på denne motorcykel en sommerdag... ja det tror jeg egentligt godt, og er det ikke det, det hele handler om?

    Problemet er at jeg gerne vil se den "up close" og køre en tur på den inden jeg kunne overveje at købe sådan en maskine.



  • #10   27. nov 2016 Ja , hurra for mangfoldigheden............. smiley
    Handler om køreglæde , og ikke hvad andre mener .
    KIM


  • Niklas V
    Niklas V Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   27. nov 2016 Har ikke set Mash før nu..
    Gad vide om der kunne være et marked for det i dk?
    Det er jo 0% afgift indtil 9600kr derefter 105% op til 26700kr


  • #12   27. nov 2016 Jeg kunne nu godt se det sjove i komme kørende på sådan en cykel, med mine 140 kg. smiley

    Har kørt på en Kawasaki en125 ccm. Det fik smilet op til begge ører, og farten under 100 km/t smiley
    Så jeg forstår godt din interesse smiley


  • #13   27. nov 2016 #7
    De kan såmænd lave dele af høj kvalitet i Kina - men det koster.

    Ligesom med alt andet, så får man hvad man betaler for.

    Desuden mange år siden jeg har kørt skruesuki smiley


  • #14   27. nov 2016 Troede Suzuki var kinesisk

  • #15   27. nov 2016 Tilstrømningen af de billige kinesiske motorcykler, har gjort mange glade. Især Suzuki-kørerne, som endnelig har fundet nogen de kan se ned på....

  • #16   27. nov 2016 Os der kører på suzuki, griner at jer der har for mange penge og køber en yamaha eller sådan noget smiley

  • #17   28. nov 2016 Den der Hanway, synes jeg sgu er meget fed! Kunne være fedt med sådan en, som #2 cykel, til små korte ture smiley

  • #18   28. nov 2016 Kan dog godt være, at det bliver et problem med indregistrering i DK, med de MC'er. Der ser ikke rigtigt ud til, at være ABS på dem - og det bliver nok et problem med den nye EURO4-norm....

  • #19   28. nov 2016 Hvis de er indregistreret i Spanien eller England (som der jo linkes til), så er det bare at hente dem hjem og lave et toldsyn + afgift.

    Det skulle der ikke være ben i.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   28. nov 2016 Grunden til mange ser ned på Suzuki her i landet, er jo at det har været det billigste mærke i flere år.
    Hvad mange så ikke forstår, er at den pris skyldes importørens aggressive strategi - ikke at det er et dårligere produkt.
    Hvis vi skal ud i det ser barnlige mærkemobning, så er der vist ingen af de japanske som kan sige sig fri for at have mandagsmodeller og tilbagekaldelser i flæng, så det er spild af tid.

    Med hensyn til Kina cykler, giver jeg dog højvang ret. Det er muligt at man "får meget for pengene" - men det er blot en erkendelse af at ens standard for kvalitet er sænket, i modsat proportion til ens nærighed.
    Jeg har endnu til gode at se kineserne levere noget sammenlignelig kvalitet med det de japanske mærker kan.

    Der huserer flere af sådan nogle 250ccm offroadere, som kan købes med dansk nummerplade til 25.000 kroner, hvor der følger både motard fælge og offroad fælge med.
    Efter sigende skulle mekanikken være baseret på en Honda motor og et KTM stel (eller også er det omvendt - who the fuck cares) og efter både sælgeren, ejeres og importørens udsagn, skulle det her køretøj være konkurrencedygtigt i diverse Enduro og Motocross klasser.
    Når man ser videoer på YouTube, skal folk altid geare ned for at lortet kan slæbe sig op af bakkerne, og det er spøjst nok altid forholdsvis flad mark den bliver "testet" på.
    Jeg har set den tæt på - der er INTET ved den som er baseret på noget som etablerede mærker nogensinde har bygget...

    Kawasaki har lige lanceret deres modsvar til Honda Grom (MSX125 - en herlig lille velstyrende, godt prissat og forsvarligt bremsende MC) - men når man kigger lidt nærmere på den, er det Kina skrammel af værste skuffe.
    Motoren er den velkendte Lifan Honda-knockoff fra 80'erne, affjedringen er komplet værdiløs og bremserne er livsfarlige i bedste fald.

    Min pointe er lidt at man sagtens kan sige "suzuki/yamaha/Honda/kawasaki approved" om noget Kina grej - men i de fleste tilfælde kan oprindelseslandet ikke skjules når man går tæt på. Og så er jeg ligeglad med hvor mange engelske firmaer som sætter deres navn og rygte (læs: aner ikke hvad de firmaer kan) på spil - men Kina skrammel er og bliver Kina skrammel.

    Vil man have en scrambler eller caferacer - så byg en af noget gennemprøvet og velkendt, og sæt sit eget præg på kreationen.
    Lad være med at oversvømme markedet med det der affald.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #21   28. nov 2016 Sjovt nok har Kina cykler aldrig kørt mere end 2-3000km når de sælges brugte, og har altid stået stille i xx måneder - og de koster altid under 20% af nypris.

    Tilfældigt?


  • #22   28. nov 2016 Jeg har en kammerat der har tilbagelagt over 80.000km på en 150cc lifan, så hvis de behandles rigtigt, så kan mekanikken altså godt præstere.

    JEG tror at en del af problemet med de billigere kinesere netop også er prisen. Man passer altså bare ikke lige så godt på en mc til 5.000kr som man gør med en til 50.000kr.

    Ja... Det er noget billig kval det er bygget i, men det bliver bestemt heller ikke bedre af, at den står urørt bag i haven i 2 år. Så ville de fleste mc'er sku' blive grimme.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   28. nov 2016 Men hvad har han så skiftet undervejs?

    Mit problem med den der type "MC'er" er at jeg grundlæggende er imod køb_nyt_og_smid_væk samfundet, som vi er ved at drukne i.
    Jeg er ikke økoflipper så jeg vil ikke bruge klodens fremtid som noget specielt tungtvejende argument for at ændre adfærd - det løb er desuden kørt for flere år siden, men jeg mener ikke det er en god cirkel vi har fanget os selv i - og alt for billige dimser fra Kina, er en af de ting som støtter den mentalitet.


  • #24   28. nov 2016 Hold da op.......troede denne tråd var afsluttet for længst . Hmmmm.....måske man skulle investere i mudder , folk kan i hvert fald godt li` at kaste med det..... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #25   28. nov 2016 Prøv at finde definitionen på hvad mudderkastning er, og forklar mig så hvor i tråden du ser det...

  • #26   28. nov 2016 Jeg mener helt bestemt ikke at han lavede noget ud over normale service og sliddele på, men jeg ligger ikke hovedet på blokken.

  • #27   28. nov 2016 Så når "en" af de ca 5 milloner danskere siger at det kun er japansk der dur, så skulle kineserne måske ta og høre efter!



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   28. nov 2016 Shineray XG 250 GY hedder den jeg snakker om højere oppe...

  • #29   28. nov 2016 Loncin har bygget motor for BMW (650'eren), og brugt samme motor i egen model. Der skal man meget kinakritisk, for at mene den motor er dårlig i et kinesisk stel, når nu den er god nok til at sidde i et tysk stel.
    Shineray laver også motorer for det italienske SWM.

    Fælles for begge mærker er, at de også laver de normale skramlende kinacykler. Kineserne kan godt, men dem der har været landet, har kun været discountmodellerne.


  • #30   28. nov 2016 Jeg tror heller ikke at en ''dyr'' kina mc ville få det nemt i DK, hvis prisen er mere eller mindre den samme... hvem vælger så noget ukendt fra Kina?

    Jeg er f.eks spændt på at se hvor mange Benelli BN600i de får solgt i Thansen... Altså... hvem går ned og smider 90.000kr for en mc i Thansen?


  • #32   1. dec 2016 Suzuki er en japansk MZ, men hvis den er stor nok, er den bedre end en "kinøjser".
    Honda er en japansk BMW.
    Jeg selv har kørt Yamaha RD350 en lille kvik og underholdende totakter, og kører nu en stabil gammel Yamaha Seca, der ligger godt på vejen og kan holde et rimeligt tempo.
    Jeg kunne ikke drømme om at køre en maskine, der ikke har kræfterne til at køre over 140 - simpelthen fordi den aldrig kan trække sig ud af et problem.


Kommentér på:
Kinesiske café/scrambler/tracker i dk?

Annonce