982 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
34 Svar
tl 1000r vs. tl 1000s tl 1000r vs. tl 1000s
har kikket lidt på bægge to. tl 1000r ligger ca. 30000 kr dyre en tl 1000s. kan godt se der er fuldkåbe på r modelen. men hvad er ellers forskælen på dem stel, motor, styring, komfort?
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250
/Thomas
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 207 Svar: 1.117
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
det er Suzuki V2 og så står der 1000 på begge modeller ellers er der vist ikke mange ligheder / reservedele de deler imellem TLR og TLS
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 506
Det er alt fra motor til bremser over kørestilling og alt muligt andet det er 2 helt forskellige cykler.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
I min verden skulle du overveje eller i det mindste prøve en Aprilia Mille .... Den har lidt af det hele og der er noget mere sjov over drengen end Sukki TL1000R ...... Men wha det er jo dig der skal smide skillingerne så prøv alle 3 ... evt. også den nyerere SV model ... SV'eren fandt jeg dog ikke halvt så sjov som den gode gamle S model ... men igen er det smag ..
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
den føles kortere r modellen end s modellen .
men bundpower er der noget mere af i s modellen .
jeg har kun godt at sige om r meeeen en s er sjovere .
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
TLR´eren er klumset i byen, hvor TLS er let kørt. TLR er træg sammenlignet med S´eren.
Savner du mere forpverbøjet kørestilling på S´eren så smider du bare et par gsxr1000 clipons på.
Jeg vil til enhver tid anbefale en TLS´er! De penge du sparer kontra en TLR ´bruger du på en anden bagdæmper, og en justering af motoren (Både TLR og TLS går ikek specielt godt som standard i motor Og vil du bruge endnu flere penge, dvs alle de 30-40k du sparer, så byg den om ala min, så tørvægten er under 170kg
Mht justering, de er begge for grov indstillet pga de har 1. generation af indsprøjtning), så en TL´er SKAL justeres efter med en powercommander før den får en ordentlig motorgang. Dertil skal S´eren også have 2-3 mere på bagtandhjulet, da den er for højt gearet som standard
Mht det der står på papiret, at TLR har 10hk mere end TLS i motor: I praksis er det cirka 5-8hk på hjulet. De 8hk TLS´eren ikke har på toppen (men som TLR har ) smider TLS eren i mellemområde og bund. Dvs fx ved 7000rpm, der har tls´eren cirka 10hk mere end TLR´eren. Samme ved 4000rpm. Og det er jo i det område man bruger kræfterne. Så rent acceleration mæssig og mellemaccelerations mæssig slår S´eren R´eren uden problem! På topfartsiden kører R´eren en 10km/t hurtigere end S´eren. S´eren er efter min mening gearet bedre, således man bedre kan udnytte gearene til normal kørsel.
Du kan læse lidt i denne her tråd ang baghjlsheste på en TLS vs TLR
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=66294&highlight=dynoruns
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Og så har millen bare langt fra samme power som en TL`er. En standard mille laver intet sammenlignet med en standard TLS/TLR! Tro det eller ej, men sandt er det
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
"Smider 80Nm i det øjeblik koblingen slippes, og trækker jævnt fra 1600rpm! Så er ej for børn. Den ligger over 100HK ved 7000rpm og over 100Nm ved 6500 rpm"
Jeg er lidt forvirret...;-)
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Det gør den i 1. gear. Skal den sejtrække i 2-6. gear går den bare ikke på en mille R
TL´eren trækker ved 30km/t i 4. gear uden problem. Den hverken brokker sig eller noget.
Kig evt på TL vs mille kurven. Det siger lidt om ydelsen på de to maksiner. Husk nu at millen altså er peppet noget mere brutalt en TL´eren
Tror det skyldes at miller har lettere svinghjul sammenlignet med TL´eren, netop da millen er lavet som racercykel
Til gengæld er både millen og Ducati (har haft en 996 selv, så sådan en jeg sammenligner med) noget mere omdrejningsvillig. Dvs de tager omdrejningerne hurtigere. Så det må være svinghjulet.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
for jeg er jo en lille fatti lærling så min pængepung er ikke støre en 80k det bliver noget der ligner en std. jeg skal have hvis det er.
har også hørt noget om at det skulle være en dårlig maskine for nybegynder(1 års køre arfaring på fzr 600)
da jeg går meget op i optræk tænkte jeg lidt på hvordan det er i forhold til fx. fzr 1000exop eller honda cbr900rr da de to maskiner også er i kikkerten.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Den er beregnet til at køre ligeud
Jeg taler generelt om std. TL´erenn. Min ombyggede kan ikek sammenlignes med hver en TLS eler TLR. Den er ændret så meget til det gode at den ej kan sammenlignes med stnadard TL´erne
Fra 0-200 er alle de cykler du nævner stort set lige hurtigere. Tager du mellem accelerationer, så slår TL´eren dem alle pga det er en v2 motor. MIn bror har en cbr900. Jeg tager ham uanset (også dengang min TL´er var stnadard) Både i optræk, mellemaccelerationer osv. Men igen, det hele drejer sig om føreren og om han er i det rigtige gear, en cbr i 3. gear æder en TL´er der er i 4. gear ved samme fart.. Kan du følge mig!?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Jeg kørte en rf900 (Færge) i 2 år. Jeg siftede fra den til en TL´er. Der gik 1000km på TL´eren inden jeg var superglad for den. Det var en kæmpe omvæltning at gå fra r4 til V2!, Men idag gider jeg kun v2
Mht dit skift. fik jeg ikek svaret på før. Jeg ville ikek være bange. Har du selv disciplin kan du sagtens tumle TLéren. men den er stadig bisset! Netop pga v2 trækekt skal der ikek mange mm til på gashåndtaget før den flytter sig MEGET i trafikken. Så man skal køre med en rolig og velafpasset hånd. Man kan ikke køre med on/off gas på den! Så går det galt og den smider dig bagover hvis ikek du allerede er kørt op i røven på en anden
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Den er hurtigt ligeud ja og har motorkraft (men vejer altså mange kg), men den er ikke hurtigere end TLS eller TLR
Så hvis du skal æde, så er det pga du er bedre end din modstander
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men fzr´ern den er skam hurtig. Den har en kraftig motor, men det er også det eneste den har hvis man skal sammenligne med nyere cykler. Den er forældet alle andre steder
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Hvis man har det sådan med at man skal have en hurtig mc, med mange hk på papiret. Ja så brug hellere pengene på at lære at tumle dyret først
Og mht sammenligne 2 mc. De dagligdags sammenligninger vi har, dvs når man lige kører fra en anden i et lyskryds osv, kan intet bruges til. Man skal have fat i de test hvor det er professionelle kørere der tester cyklerne til grænsen. Der kan man se marginalerne
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
En fzr er en fin maskine, ingen tvivl. Men den kan altså ikke dreje eller styre
Det samme gælder jo hvis du sammenligner med TLR med en GSXR1000. Der er TLR´eren jo også en gammel færge med tunge fælge, blødt stel osv osv
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
TL1000S
CBR900
VTR1000 firestom (de findes af og til til 80k)
Der er sikekrt meget mere i klassen, men det er hvad jeg lige kan komme på som er sportslig og ej for tung/træg at køre, I andre må komme med nogle flere cykelr i klassen
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Sq også en fin maskine
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
har været glad for min fzr men savner lidt mer overskud..
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Du kan ikek regne med det der står på papir!
Det er kun data og ikek praksis
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
ja de kører alle godt
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Og så slem er sådan en ombygning ikke hvis man er smart! TL´eren står mig i 102k som den står nu!
Den der med at hvis man synes ens egen kører godt! Jeg var skideglad for min rf900! Jeg kunne ikke mærke den var færge agtig da jeg havde den. Synes den var hurtig og skidenem i sving.! Det var først efter jeg havde solgt den, og havde kørt TL i 6 mdr Prøvede en tur på en makkers RF900.! Er du syg der kunne forskelle mærkes! Det er kalrt at når man er vant til sin egen mc, så mærker man ikke sådanne ting! Det mærkes når man har noget konkret at sammenligne med. Så det kræver man kan køre noget andet og sammenligne med
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
tl 1000r vs. tl 1000s