Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tl 1000r vs. tl 1000s
  • #1   16. feb 2007 Prøv at spørge Sebastian , er næsten sikker på at han kan komme med de nøjagtige forskelle på de to maskiner

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

/Thomas

• #2   16. feb 2007 tror jeg kende seb´s svar smiley

• #3   16. feb 2007 Jeg har en TLR og er 180 høj og længere ture er rimlig anstrengende. Kørestillingen er MEGET foroverbøjet.

• #4   16. feb 2007 Tror det nemmere at skrive hvad der kan sammenlignes
    det er Suzuki V2 og så står der 1000 på begge modeller ellers er der vist ikke mange ligheder / reservedele de deler imellem TLR og TLS

• #5   16. feb 2007 Ja det må vist blive som Kristian siger.

Det er alt fra motor til bremser over kørestilling og alt muligt andet det er 2 helt forskellige cykler.

• #6   16. feb 2007 Ja nu havde jeg selv engang en S model jeg dengang så også drømte at udskifte til en R model ........ Drømmen blev dog knust da jeg prøvede R modellen ......... R modellen var mere "færge agtig" end S modellen ... og fun faktoren forsvandt ..... S'eren er meget meget mere bøllet i køre stilen og virker noget lettere at håndtere ... Men er du til eller også til højhastigheds motorvejs crushing så er R modellen at foretrække ....

I min verden skulle du overveje eller i det mindste prøve en Aprilia Mille .... Den har lidt af det hele og der er noget mere sjov over drengen end Sukki TL1000R ...... Men wha det er jo dig der skal smide skillingerne så prøv alle 3 ... evt. også den nyerere SV model ... SV'eren fandt jeg dog ikke halvt så sjov som den gode gamle S model ... men igen er det smag ..

• #7   16. feb 2007 på en s er siddestillingen mere ekstrem end på en r model .underligt nok .
    den føles kortere r modellen end s modellen .
    men bundpower er der noget mere af i s modellen .

jeg har kun godt at sige om r meeeen en s er sjovere .

• #8   16. feb 2007 Jeg har som Jan også ejet en TL1000S og har prøvet en TL1000R og min oplevelse var præcis den samme som Jans: TL1000S er klart den sjoveste af de to. SV'eren er ikke i nærheden af at være så sjov som nogen af dem...

• #9   16. feb 2007 sådan rent i praksis der føles TLR´eren MEGET tungere end TLS`eren. TLS´eren er noget lettere at køre, man sidder bedre på den og så er den styrevillig på en helt anden måde end TLR´en.
    TLR´eren er klumset i byen, hvor TLS er let kørt. TLR er træg sammenlignet med S´eren.
    Savner du mere forpverbøjet kørestilling på S´eren så smider du bare et par gsxr1000 clipons på.

Jeg vil til enhver tid anbefale en TLS´er! De penge du sparer kontra en TLR ´bruger du på en anden bagdæmper, og en justering af motoren (Både TLR og TLS går ikek specielt godt som standard i motor Og vil du bruge endnu flere penge, dvs alle de 30-40k du sparer, så byg den om ala min, så tørvægten er under 170kg smiley Se så begynder TLS`eren at blive decideret ond!
    Mht justering, de er begge for grov indstillet pga de har 1. generation af indsprøjtning), så en TL´er SKAL justeres efter med en powercommander før den får en ordentlig motorgang. Dertil skal S´eren også have 2-3 mere på bagtandhjulet, da den er for højt gearet som standard

Mht det der står på papiret, at TLR har 10hk mere end TLS i motor: I praksis er det cirka 5-8hk på hjulet. De 8hk TLS´eren ikke har på toppen (men som TLR har ) smider TLS eren i mellemområde og bund. Dvs fx ved 7000rpm, der har tls´eren cirka 10hk mere end TLR´eren. Samme ved 4000rpm. Og det er jo i det område man bruger kræfterne. Så rent acceleration mæssig og mellemaccelerations mæssig slår S´eren R´eren uden problem! På topfartsiden kører R´eren en 10km/t hurtigere end S´eren. S´eren er efter min mening gearet bedre, således man bedre kan udnytte gearene til normal kørsel.

Du kan læse lidt i denne her tråd ang baghjlsheste på en TLS vs TLR
    http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=66294&highlight=dynoruns

• #10   16. feb 2007 Mht Mille vs TLS, så er Millen er decideret RACER maskine. Jeg blev faktsik skuffet over man Amann mille efter jeg havd ekørt lidt på den. Den skulle køres med over 150km/t for at den føltes sjov (læs før man kunne mærke farten) ! Dertil skulle den holdes over 4000rpm før den trak ordentligt (og det på trods af den var gearet voldsomt ned og tunet til 30k, samt kørt ind ved Mr. dyno). NBu var det også R modellen jeg havde, der ligegr gearene lidt tættere end på standard millen, men det virkede bare ikek i byen, da man ikek kunne køre den i 3, 4. og 5. gear på bundtrækket, da den simpelthen ikke kunen trække det. Jeg synes ikke funfactoren var stor på millen, netop da man ikke mærker farten på den, da den er så godt bygget op! Det er en racer maskine, hvor TLS´eren er en decideret hooligan maskine der skal tæmmes hver gang man kører på den smiley
    Og så har millen bare langt fra samme power som en TL`er. En standard mille laver intet sammenlignet med en standard TLS/TLR! Tro det eller ej, men sandt er det smiley Men det kombineret med at den skal op i rpm før den trækker bare nogenlunde, ja det gør at den for mig hører til på en bane hvor de supergode køreegenskaber, samt de manglende kræfter kan udnyttes.

• #11   16. feb 2007 SEB:

"Smider 80Nm i det øjeblik koblingen slippes, og trækker jævnt fra 1600rpm! Så er ej for børn. Den ligger over 100HK ved 7000rpm og over 100Nm ved 6500 rpm"

Jeg er lidt forvirret...;-)

• #12   16. feb 2007 Det kan jeg godt forstå smiley :)

Det gør den i 1. gear. Skal den sejtrække i 2-6. gear går den bare ikke på en mille R smiley Ihvertfald ikke på den mille R jeg havde. Jeg tror ikke at tuningen er skyld i det, da selve tuningen burde gør det lettere for den a trække ved lave rpm
    TL´eren trækker ved 30km/t i 4. gear uden problem. Den hverken brokker sig eller noget.
    Kig evt på TL vs mille kurven. Det siger lidt om ydelsen på de to maksiner. Husk nu at millen altså er peppet noget mere brutalt en TL´eren

Tror det skyldes at miller har lettere svinghjul sammenlignet med TL´eren, netop da millen er lavet som racercykel smiley Det er jo samme med ducatier. De vil sq heller ikke ved lave rpm.
    Til gengæld er både millen og Ducati (har haft en 996 selv, så sådan en jeg sammenligner med) noget mere omdrejningsvillig. Dvs de tager omdrejningerne hurtigere. Så det må være svinghjulet.

• #13   16. feb 2007 oki Sebastian man må sige du taler meget godt om den men er det din ombygget version(den er mega fed) eller std. versionen?
    for jeg er jo en lille fatti lærling så min pængepung er ikke støre en 80k det bliver noget der ligner en std. jeg skal have hvis det er.
    har også hørt noget om at det skulle være en dårlig maskine for nybegynder(1 års køre arfaring på fzr 600)
    da jeg går meget op i optræk tænkte jeg lidt på hvordan det er i forhold til fx. fzr 1000exop eller honda cbr900rr da de to maskiner også er i kikkerten.

• #14   16. feb 2007 yup - makes sense. Tak for svaret..;-)

• #15   16. feb 2007 Glem alt om en fzr1000. Det er en færge udenlige!
    Den er beregnet til at køre ligeud smiley Gammel konstruktion, men masser af power. Vilel til enhver tid tage en cbr900 elelr TL´er. 900´eren er også nemt kørt og trækker godt fra land. Men jeg savner bundtræk i den cbr900

Jeg taler generelt om std. TL´erenn. Min ombyggede kan ikek sammenlignes med hver en TLS eler TLR. Den er ændret så meget til det gode at den ej kan sammenlignes med stnadard TL´erne

Fra 0-200 er alle de cykler du nævner stort set lige hurtigere. Tager du mellem accelerationer, så slår TL´eren dem alle pga det er en v2 motor. MIn bror har en cbr900. Jeg tager ham uanset (også dengang min TL´er var stnadard) Både i optræk, mellemaccelerationer osv. Men igen, det hele drejer sig om føreren og om han er i det rigtige gear, en cbr i 3. gear æder en TL´er der er i 4. gear ved samme fart.. Kan du følge mig!?

• #16   16. feb 2007 Lasse. Du skal altså også lige huske på at jeg en V2 mand! en r4 som cbr´eren er en rigtig god cykel også! Der er mange der ikek savner bund i den som jeg smiley Så pas nu på med at blive aflt for farvet af mine meninger, men prøv måske selv at tage et par ture og døm for dig selv.

Jeg kørte en rf900 (Færge) i 2 år. Jeg siftede fra den til en TL´er. Der gik 1000km på TL´eren inden jeg var superglad for den. Det var en kæmpe omvæltning at gå fra r4 til V2!, Men idag gider jeg kun v2 smiley Jeg er så også typen der ikke gider en gsxr1000, da den simpelthen er for voldsom til vejen. Eller dvs, den skal køres for hurtigt før den er sjov. Det gider jeg ikke smiley Den hører til på en bane. Gider ikek ligge og kører tæt på 200km/t for at have det sjovt smiley

Mht dit skift. fik jeg ikek svaret på før. Jeg ville ikek være bange. Har du selv disciplin kan du sagtens tumle TLéren. men den er stadig bisset! Netop pga v2 trækekt skal der ikek mange mm til på gashåndtaget før den flytter sig MEGET i trafikken. Så man skal køre med en rolig og velafpasset hånd. Man kan ikke køre med on/off gas på den! Så går det galt og den smider dig bagover hvis ikek du allerede er kørt op i røven på en anden

• #17   16. feb 2007 jep er med. men du svaret ikke på om det er en maskine der er til at køre selv om man ikke har kørt mc i mange år?

• #18   16. feb 2007 Mikael. en FZR er en færge. Den kan hverken styre eller dreje smiley :) Har kørt en. Tung som ind i H!
    Den er hurtigt ligeud ja og har motorkraft (men vejer altså mange kg), men den er ikke hurtigere end TLS eller TLR smiley De vil ligge side om side. Både TLS og TLR tager en kvart mil som standard på cirka 11 sekunder. Det er cirka samme en fzr gør.
    Så hvis du skal æde, så er det pga du er bedre end din modstander smiley :)

• #19   16. feb 2007 Lasse jo det har jeg svaret på smiley

• #20   16. feb 2007 oke jamen så er der da lidt er tænke over

• #21   16. feb 2007 bare fordi du har oplevet det, er det jo ikek ensbetydende med at en fzr er hurtigere. Jeg har set en cbr1000 fra 88 sætte en r1´er af på et stræk på 20km (det er sandt, men ham på cbr var også mc instruktør)! Ergo er en cbr1000 fra 88 hurtigere end en r1´er smiley

Men fzr´ern den er skam hurtig. Den har en kraftig motor, men det er også det eneste den har hvis man skal sammenligne med nyere cykler. Den er forældet alle andre steder

• #22   16. feb 2007 Og ja, som du også ved. Hvis nu 2 mc´er sættes op imod hiinandne. Hvis den ene drejer på gashåndtag bare 1/10 sekund før den anden, så har den anden altså nada chance! Det btyder altså mange meter og det betyder også at ham der drejer på gassen først yder flest heste hele tiden, da han er hurtigere op i rpm smiley

Hvis man har det sådan med at man skal have en hurtig mc, med mange hk på papiret. Ja så brug hellere pengene på at lære at tumle dyret først smiley HVis ikke man er gpd på mc kan selv en erfaren mand på 600ccm med det halve heste nemt sætte en af smiley

Og mht sammenligne 2 mc. De dagligdags sammenligninger vi har, dvs når man lige kører fra en anden i et lyskryds osv, kan intet bruges til. Man skal have fat i de test hvor det er professionelle kørere der tester cyklerne til grænsen. Der kan man se marginalerne smiley Vi almindelig dødelige kan ikke udnytte cyklerne, så fordi jeg bliver ædt af en sv650´er en dag er det ikek ensbetydende med den er hurtigere. Det er nok føreren der er bedre end mig smiley

• #23   16. feb 2007 Mikael ja, men teknologien bag cyklen er langt fra i samme klasse som fx TLR`eren. Stel, affjedring osv osv har jo alt at sige. Vægt på hjul (rotationsmasse), osv osv. Så fordi papiret siger 10kg er det jo ikke ensbetydende med det gælder i praksis.

En fzr er en fin maskine, ingen tvivl. Men den kan altså ikke dreje eller styre smiley (hvis man sammenligner fx med en TL´er eller noget nyere)

Det samme gælder jo hvis du sammenligner med TLR med en GSXR1000. Der er TLR´eren jo også en gammel færge med tunge fælge, blødt stel osv osv

• #24   16. feb 2007 hvis du har 80k at gøre godt med så er mit bud

TL1000S
    CBR900
    VTR1000 firestom (de findes af og til til 80k)

Der er sikekrt meget mere i klassen, men det er hvad jeg lige kan komme på som er sportslig og ej for tung/træg at køre, I andre må komme med nogle flere cykelr i klassen

• #25   16. feb 2007 SRAD 750 smiley (men savner moment på sådan en, selvom den er meget hurtigt når den får rpm)

• #26   16. feb 2007 JA det er også et godt bud smiley
    Sq også en fin maskine

• #27   16. feb 2007 til mit bohov kommer det ikke kun and på styring hvad det angår det syntes jeg min fzr klare ganske udemærket. men også kørestiling om man kan holde ud og sidde på den på længre ture evt. på motorvej.
    har været glad for min fzr men savner lidt mer overskud..

• #28   16. feb 2007 Det får du i alle de nævnte cykler

• #29   16. feb 2007 ja har skam overvejet en zx9r men den er lige lidt for dyr.. og mener i ovrit den er lige så tung som fzr

• #30   16. feb 2007 den vejer lidt ja, men den styrer nu noget bedre end en fzr1000
    Du kan ikek regne med det der står på papir!

Det er kun data og ikek praksis smiley

• #31   16. feb 2007 Mikael!
    ja de kører alle godt smiley Men sammenligner man cyklerne har de hver i sær ulemper og fordele! Det er jo dem man skal veje op med de behov man selv har! Så man skal skam bekymre sig smiley :) smiley

• #32   16. feb 2007 jeps, men en standard TLS kontra en standard FZR smiley der er prisforskellen ikke så stor smiley
    Og så slem er sådan en ombygning ikke hvis man er smart! TL´eren står mig i 102k som den står nu! smiley Værsgo smiley Men der er langt fra 80k til 100k hvis ens grænse er 80k.

Den der med at hvis man synes ens egen kører godt! Jeg var skideglad for min rf900! Jeg kunne ikke mærke den var færge agtig da jeg havde den. Synes den var hurtig og skidenem i sving.! Det var først efter jeg havde solgt den, og havde kørt TL i 6 mdr Prøvede en tur på en makkers RF900.! Er du syg der kunne forskelle mærkes! Det er kalrt at når man er vant til sin egen mc, så mærker man ikke sådanne ting! Det mærkes når man har noget konkret at sammenligne med. Så det kræver man kan køre noget andet og sammenligne med

• #33   16. feb 2007 ja men tak for snarken var intrasandt.. men vil smutte nu til fordel for kæresten..

• #34   16. feb 2007 hey kærester kommer i 2. række når man er MC interesseret!!!!!
    smiley

Kommentér på:
tl 1000r vs. tl 1000s

Annonce