528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Jesper M
Jesper M
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 10

kilometer kilometer

Jeg har kig på en Yamaha XJ600.. den model som kører indtil 1991.

Dem kan man jo finde med vidt forskellige kilometertal.
Lige fra 30-60.000, og endda højere.. og til vidt forskellige priser.

Men jeg funderer lidt over om man skal holde sig fra dem med høje kilometertal... eks. 60.000.

Eller skal jeg mere gå efter standen på maskinen.. Umiddelbart er min egen holdning, at kilometerstanden er mindre vigtigt, blot maskinen er passet og plejet..

Hvad mener i...?

Og er der nogen som ved om der er noget man skal være særligt opmærksom på med en XJ600...

Hilsen Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af trampolin 1.000 kr.
  • Jeg søger hjælp til diverse handyman opgaver. Det drejer sig speficikt om hjælp til ophæng af 5 x hylder, et spejl, to knager, et gardin og to Ivar IKEA skabe. 1.750 kr.
  • Installation af Husqvarna robotklipper med tråd 2.798 kr.
  • Opmontering 1.200 kr.
  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kilometer
  • #1   19. feb 2007 Det spiller altid en rolle hvor meget de har kørt.....det er jo en af de ting man prissætter en mc på.

Standen er også vigtig, men det kan du bare ikke være sikker på at stole på. Den kan se nok så velholdt ud, men stadig have været blevet kørt som en sindsyg.....

• #3   19. feb 2007 På en MC der er over 10 år gammel kigger jeg ikke på KM-tælleren, med mindre den har kørt ufattelig lidt, og de rer bevis for det. Der er for mange tidligere ejere som kan have spolet til den.

Kig mere efter sliddele. Hvis en bremseskive er slidt, er det et tegn på den nok har rundet de 60.000km.
    Går motoren jævnt og godt uden mislyde betyder det ikke så meget om den har kørt 60.000km.
    Lige med XJ600, så kan den godt bruge lidt rigeligt med olie, især når den får gas. Det kan være slidte stempelringe eller utætte ventilstyr. Så se efter om der kommer blålig røg ud når du drejer håndtaget.

/
    Jesper

• #5   19. feb 2007 Vil nu mene at en bremseskive snildt kan være slidt før 60.000 km Jesper ???

• #6   19. feb 2007 Søren L: Ja hvis man køre meget sport/race og derfor har skiftet til nogler klodser med mere bid, men nu var det en XJ600 der er spurgt til, og der passer 60.000km ganske godt. Men selvfølgelig, alt efter køremåde. Men står der en med 20-25.000km på klokken og med nedslidte skiver, så har den nok kørt mere end det.

• #7   19. feb 2007 en af mine bekendtes xj 900 rundede 200.000km i sommers, bruger lidt olie ellers ok.

• #8   19. feb 2007 Der kan sagtens være flere km tilbage i en motor, der har kørt 60kkm, end i een der har kørt 30kkm.
    Lange ture, hyppige olieskift og teknisk indsigt hos ejeren er bedre end få km med mange koldstarter og hård koldkørsel med et fjols i sadlen.
    Mvh.
    Jan L

• #9   19. feb 2007 Jeg glemte at tilføje: 150kkm er ingen "alder" for en moderne motor, der er kørt og passet, som den fortjener.
    Til gengæld er der eksempler på totalt havarerede motorer med meget lave km-tal.
    smiley
    Jan L

Kommentér på:
kilometer

Annonce