{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Problemer efter "studering" af motor.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Ville montere droslings på min GSX-R 250 her igår. Det gik fint nok, satte "karb'en" på topstykket og gav den en stribs til en køleslange så der ikke kom banz ud af den. Monterede så skiverne i studsene, det gik lidt stramt i, men de sad fino. Samlede den så og ville starte den men intet liv var der i den. Pillede dem så ud igen og samlede det hele igen.
Det starter som den plejer men går ikke som den skal.. Den kan ikke gå med fuld gas i 6.gear så dør den ud. Det samme gælger også 5. gear. Men i 4-gear vil den gerne tage gassen.
Har så monteret 4 nye tændrør.
Har også følt på de 4 forrør og alle bliver lige varme.
Fandt ud af at det ene choker kabel hang lidt idag men det hjalp ikke så meget, kun lidt.. Har også hældt helt nyt benzin på og renset de 4 bundkar samt resten af karbuerne.. Problemet ligger ca mellem 9500 RPM og 12000 RPM's og kommer den over dette rykker den vidre, den går nermest i resonans, men ikke som den plejede..Må hellere lige få tjekket studsene igen! Bare for en sikkerhedsskyld!

Så hvad FANDEN kan der være galt?
Jeg har jo faktisk ikke røret noget?

Håber I kan hjælpe, min viden ligger bedre placeret hos "2-takterne" (scootere)..

-Soren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer efter "studering" af motor..
  • #1   26. apr 2004 Ked af stavefejl, så dem først nu! smiley

  • #2   26. apr 2004 Dit problem kan ligge i vacumspjældsløfterne, hvis de bliver slidte resulterer de i, at vacumspjældet for det første ikke kan åbne helt op (de hænger), men hvad værre er, at nålen kan bevæge sig så meget op og ned, at det svarer til 2-3 clips-positioner. Der er med andre ord overhovedet ikke styr på blandingen, og det kan give de beskrevne symptomer. Det kan også være en deffekt vacum-membran, det vil give lign. symptomer.
    Jeg mangler dog lidt info. Har du kørt på den før du gik i gang med at drosle den, og gik den da som den skulle.


  • #3   26. apr 2004 Jeg har kørt små 1100km på den inden, og der gik den perfekt!
    Og så gik jeg igang med at drosle den, alt jeg gjorde var at tage karbu'en af, hvilket kan ses på dette pic:

    (link fjernet)

    Derefter samlede jeg det med droslingerne monteret,, den ville så ikke starte, så tog jeg dem ud og samlede alt som det skulle.. Og så var der problemer.. Har derefter renset karbu, og tjekket gummimembranen i begge 2, de er fine nok. Nålene sidder også som de skal. Og studsene ser ud til at være tætte. Der er også nye tændrør i.. Her til aften har jeg smurt chokerkablerne og vil så prøvekøre den imorgen.

    Der skal den nemlig synes! smiley

    Nogle der har forslag til hvad der kan være galt?


  • #4   27. apr 2004 Har du skiftet tændrørene efter du havde startproblemer, eller var de skiftet før? Grunden til at jeg spørger er, at tændrørene på en babygixxer meget dårligt kan tåle at drukne, og hvis de har været det, kunne det jo være det der nu volder problemer.

  • #5   27. apr 2004 Sorry, læste lige dit indlæg igen, og kunne se at de først var skiftet efterfølgende!!!

  • #6   27. apr 2004 Villy M -> Droslingerne sidder netop IKKE i maskinen.. smiley

  • #7   27. apr 2004 Villy M -> Det har jeg ikke.. Måske jeg skulle prøve nogle bedre spændebånd den kan strammes mere ind..?

Kommentér på:
Problemer efter "studering" af motor..

Annonce