{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

bane dæk {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Hvad er jeres mening og erfaring med at køre på brugte bane dæk, på vej, altså de er jo ret slidte i kanter, men der er stadig meget mønster på midten.. Så der er jo formentlig mange km i stadig, men er det noget skidt at køre almindelig vejkørsel på? Det er pilot power dæk..
Tænker om man ligesom kan mærke den kant der er fra det meget slidte i kanten, til det meget lidt slidte på midten når man svinger måske, og om de er glatte i regnvejr?

Kunne da godt tænke mig at høre fra nogen der selv kører/har kørt på brugte bane dæk smiley

Tak
Kylle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bane dæk
  • #1   20. feb 2007 Bare vær opmærksom på om de stadig har lovlige mål.

  • #2   20. feb 2007 Der er også nogen der sige de kan være lidt hårde i overfladen ind til det "nuldrede" lag er slidt af...

  • #3   20. feb 2007 Jeg ville aldrig bruge dem til hverken gade eller race
    okay jo hvis de er lovlige hele vejen til kanten så sker der vel ikke alverden ved det


  • #4   20. feb 2007 Lige en tilføjelse:
    Hvis der er tale om gadedæk, der har kørt på bane så ok, men hvis det er "racedæk" (Power race) så ville jeg nok ikke bruge dem... De er som regel svære at køre ordenligt varme på gaden...


  • #5   20. feb 2007 Rune: Altså om der er mønster nok tilbage, hvor meget er det der skal være? og skal det også måles på kanterne?

  • #6   20. feb 2007 Nej det er almindelige pilot power.. så vidt jeg har forstået smiley

  • #7   20. feb 2007 Der sidder som regel nogle små markørere i mønsteret på dækket som indikerer hvornår det er tid til at skifte, og der skal også være noget på kanterne. Mener lovkravet er 1 mm? og du kan godt få en bøde for at køre med et dæk der er under det i kanten smiley

  • #8   20. feb 2007 Hmm ja, det havde jeg ikk li tænkt på.. det må jeg li tjekke..
    mange tak... smiley


  • #9   20. feb 2007 Du kan lige ane nogle små "firkanter" i rillerne på det her pilot power dæk:
    (link fjernet)


  • #10   20. feb 2007 Godt råd: Glem dem hvis de er raspet godt på siderne vil din cykel "vælte" ind i svingene, og det er meget ubehageligt for dem som ikke er vant til det.

    Lad være med at købe dem for du kommer til at fortryde det!

    Jeg købte en baneged hvor dækene var godt slidte på siderne, og den var fuldstændigt umulig at køre på før jeg smed nogle nye måtter på den.

    Jannik...


  • #11   20. feb 2007 Jannik.. For sent, har købt dem *gg* Men tak for råddet, det var faktisk lige det jeg frygtede.. men de var heldigvis billige, så det går nok.. smiley

  • #12   20. feb 2007 Kommer jo anpå hvor slidte de er... Ellers bliver de nok hurtigt slidt flade igen på gaden smiley

  • #13   20. feb 2007 Kør forsigtigt den første tid og så ser jeg ingen problem i det.
    Men ja, vær beredt på at den overstyrer en del. For profilen er som regel mere aggresiv på racerdækkene, men det betyder så også at du kan ha mere fart igennem svingene, hvilket så gør det lidt sjovere igen smiley


  • #14   20. feb 2007 Hmm jeg tror også jeg prøver at smide dem på når det blir lidt varmere i vejret, så der dermed også er lidt mere varme i vejen, så må jeg jo se om jeg kan vænne mig til det.. Der er jo rigtig mange km i det stadig.. på midt i hvert fald *gg*

  • #15   20. feb 2007 Hehe... nå ja sådan kan det gå... smiley

    Det kan jo også være at du kan affinde dig med at køre på dem, men som Henrik skriver så kør varsomt til du finder ud af hvordan den reagere med dem på...

    Ville sgu være ærgeligt at smide den fine ged for til gengæld at have sparet lidt på dækkene...

    Jannik...


  • #16   20. feb 2007 Ja det er rigtigt, ville sq også ærgre mig meget... smiley

  • #17   20. feb 2007 Jeg har kørt på brugte race dæk mange gange, og jeg har aldrig haft nogle problemer med dem!!!!
    Jeg har overhovedert ikke oplevet nogle af de ubehageligheder, der her er omtalt!!!!!!!!!!
    Jeg har kørt med dem, både på min gamle Fireblade og min Buell!
    I sverige kører næsten alle med sportscykel, på brugte racedæk, og jeg har aldrig hørt om nogle problemer, de annoncere enda med gruppekøb i klubberne!!!


  • #18   20. feb 2007 Jeg har også slidt adskellige Race-dæk færdige... Der er ingen problemer med sådan nogle..... det tager ikke mange kilometers kørsel at køre dem "rene".

  • #19   20. feb 2007 lidt blandede meninger, men rart at høre dem smiley

  • #20   20. feb 2007 Hej Kylle.. Jeg bruger pt brugte banedæk på min gade cykel.. De vil føles mere livlige og cyklen vil falde dejlig nemt ind i svingene, fordi de er slidt stejle.

    Nu er det diablo Super Corsa (et race dæk, med lidt mønster) jeg pt kører på, så jeg bevæger mig ikke ud i regnvejr med dem.. men det ville jeg nok alligevel ikke gøre, hvis jeg ku undgå det smiley

    Jeg syntes de er fine at køre til træf på, fordi man jo bare køre ligeud, og skulle der komme lidt regn på turen, så sker der ikke noget ved det. for transport til og fra træf foregår primært på motorvej og ligeuds kørsel, og der syntes jeg det er fint nok at køre på sådanne dæk, for det er kun i midten der er mønster på sådan nogle.

    Når nu du siger Pilot Power, så ville jeg ikke være bekymret for noget, for de er ret så gode i regnvejr, og mønsteret går helt ud til kanten af dækket.

    Nu kender jeg dig jo, og ved at du kører meget, og kører lange ture, til træf osv. Så jeg ved ikke om det er det mest anbefalesværdige for dig.. Jeg ville selv gøre det, fordi jeg selv skifter mine dæk.. Så hvis jeg skal langt væk til et træf, kunne jeg godt finde på at smide et par gamle race ruller på til turen, istedet for at slide mine gode gadedæk firkantede på sådan en dødsyg motorvejs tur..

    Det er smag og behag.. har du nemt ved selv at skifte dine dæk, efter forholdende, så er det ganske udemærket

    mvh
    Luske


  • #21   20. feb 2007 og en anden ting.. Brugte racedæk, er ikke noget man skal bruge penge på.. man skal nærmest få dem kastet i nakken før jeg ville hoppe på et sæt..

    Jeg er heldigvis begyndt at slide mine egne race dæk smiley , Men det er altså ikke nogen særlig lukrativ fidus.. hvis man tror at man kan spekulere i det LOL.. for det koster en hel del knaster, at have sådan en dyr hobby smiley


  • #22   20. feb 2007 Hmm ja, rart med endnu en mening.. smiley
    Jeg har ikke nemt ved at skifte dem, men det må blive kim's hovedpine *gg*
    Vil da prøve dem i hvert fald, så må jeg se hva der sker, om ikk andet så i hvert fald sætte dem på til lang ture på motorvej..
    Og luske, vi ses vel på lørdag til noget party?? smiley


  • #23   20. feb 2007 smiley skal til 30 års føsdag, hos min ven...

    Jeg må se om jeg kan komme senere, hvis festen dør til fødselsdagen


Kommentér på:
bane dæk

Annonce